2014-08-24, 12:10
Medlem
Jumalautas avatar
Svenska skidlandslaget!? har tydligen börjat kränga hus. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7r...gen-14-6545321

Maken till besynnerliga fotografier får man leta efter. Jag har tittat igenom dem flera gångar och har fortfarande en mycket vag bild av hur huset egentligen ser ut. http://www.teamski.se/bilder/448453/
Citera
2014-08-24, 12:41
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Alla grossister har sålt slut på sina lager och i de butiker där supergröten fortfarande sägs finnas kvar i enstaka exemplar ringlar köerna kilometerlånga.
Självklart är det så

Paulun har ett helylle varumärke i målgrupp (även om just DU inte tycker han är bra). Tycker det här var ett subtilt och bra sätt att införliva det i huset. Att han gör precis som han vill i den frågan är odiskutabelt. Vänd på det istället. Om det stått en massa skit i hans skafferi hade det säkert blivit ett uppslag i någon tidning. Så det handlar nog lika mycket om att han var mån om vad som inte skulle synas.

Att förpackningarna även står på kontoret är inget konstigt, antingen för att han är stolt över dom eller inne i en kreativ process där de ska förändras. Ananasen hoppade för övrigt upp från skafferiet till bänkskivan. Kommersiella värdet av att hans egna produkter står i hans egna skafferiet i en hemnetannons? Högst marginell. däremot hade "fel" saker kunnat skada. Troligtvis rensade han ut alla chipspåsar som han hetsäter och spyr upp
Citera
2014-08-24, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Svenska skidlandslaget!? har tydligen börjat kränga hus. http://www.hemnet.se/bostad/villa-7r...gen-14-6545321

Maken till besynnerliga fotografier får man leta efter. Jag har tittat igenom dem flera gångar och har fortfarande en mycket vag bild av hur huset egentligen ser ut. http://www.teamski.se/bilder/448453/

Det är väl inte märkvärdigare än att någon som heter Ski i efternamn har startat en mäklarfirma, jag förstår inte riktigt hur du får kopplingen till svenska skidlandslaget?

Däremot håller jag med om bilderna, gissar att de som bor där inte vill visa sitt hem offentligt vilket gör det omöjligt att få en uppfattning om huset utöver planlösningen.. Eller så orkade de inte städa inför fotograferingen
Citera
2014-08-24, 14:51
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Det var riktigt dåliga foton, även bortsett från att det inte fanns några interiörfoton alls. Smetiga, för varma färger och oskarpa. Mäklarfoto är verkligen en tragisk genre där olika firmor gärna vill stå ut med hjälp av märkliga grepp. I slutändan blir det mest bara fel. Ett hus för 13 miljoner vill nog spekulanterna se hur det verkligen se ut utanpå, och även se insidan på.
Citera
2014-08-24, 15:25
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det var riktigt dåliga foton, även bortsett från att det inte fanns några interiörfoton alls. Smetiga, för varma färger och oskarpa. Mäklarfoto är verkligen en tragisk genre där olika firmor gärna vill stå ut med hjälp av märkliga grepp. I slutändan blir det mest bara fel. Ett hus för 13 miljoner vill nog spekulanterna se hur det verkligen se ut utanpå, och även se insidan på.
Med endast ett badrum är det inget för tonårsfamiljen...
Citera
2014-08-24, 15:31
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Med endast ett badrum är det inget för tonårsfamiljen...

Eller familjen över huvud taget, lite märkligt med bara ett badrum i ett så pass stort hus. Det känns märkligt att de inte har klämt in ett badrum till i nedersta plan där det finns gillestuga och tvättstuga. En dusch, eventuellt bastu med dusch, hade nog varit schyst att klämma in.
Citera
2014-08-24, 15:47
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det känns som om Team Ski stapplat omkring och skjutit måfå-bilder från höften. Märkliga vinklar och konstiga detaljbilder eller vad man ska kalla dem. På hemsidan står det ungefär att Team Ski arbetar med Sveriges duktigaste fotograf. Antingen en lögn eller så hade fotografen semester.
Citera
2014-08-24, 15:55
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Det känns som om Team Ski stapplat omkring och skjutit måfå-bilder från höften. Märkliga vinklar och konstiga detaljbilder eller vad man ska kalla dem. På hemsidan står det ungefär att Team Ski arbetar med Sveriges duktigaste fotograf. Antingen en lögn eller så hade fotografen semester.
Det enda man egentligen fick en bra bild över var ju blommorna på bordet
Citera
2014-08-24, 15:59
Medlem
Citat:

En sak är säker, det var inte ens i närheten av Sveriges bästa fotograf... Bara det faktum att man fotograferat huset och inte fått med hela taket gör att vem som helst kan dra den slutsatsen, så gör man bara inte.
Själv frågar jag mig om det är de slitna utemöblerna de ska sälja eller huset?
Citera
2014-08-24, 17:37
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
En sak är säker, det var inte ens i närheten av Sveriges bästa fotograf... Bara det faktum att man fotograferat huset och inte fått med hela taket gör att vem som helst kan dra den slutsatsen, så gör man bara inte.
Själv frågar jag mig om det är de slitna utemöblerna de ska sälja eller huset?

Jag tänkte lite samma sak. Flera bilder på grå teakmöbler och ingenting från interiören, inga vettiga helhetsbilder, inga vettiga bilder på tomten eller kontexten kring huset. Det känns som att många mäklare har fastnat i pretto-grejen där man försöker att distansera sig från traditionellt mäklarfoto. Nu är många "vanliga" mäklarbilder också rätt kassa, men de har ju den klara fördelen att man ser hur objektet ser ut...
Citera
2014-08-24, 18:25
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Självklart är det så

Paulun har ett helylle varumärke i målgrupp (även om just DU inte tycker han är bra). Tycker det här var ett subtilt och bra sätt att införliva det i huset. Att han gör precis som han vill i den frågan är odiskutabelt. Vänd på det istället. Om det stått en massa skit i hans skafferi hade det säkert blivit ett uppslag i någon tidning. Så det handlar nog lika mycket om att han var mån om vad som inte skulle synas.

Att förpackningarna även står på kontoret är inget konstigt, antingen för att han är stolt över dom eller inne i en kreativ process där de ska förändras. Ananasen hoppade för övrigt upp från skafferiet till bänkskivan. Kommersiella värdet av att hans egna produkter står i hans egna skafferiet i en hemnetannons? Högst marginell. däremot hade "fel" saker kunnat skada. Troligtvis rensade han ut alla chipspåsar som han hetsäter och spyr upp

Du missförstår nog mig, jag har absolut ingenting mot vare sig personen P eller produkterna som säljs i hans namn. Jag har full förståelse att han har sina egna grejer i skafferiet, det jag menade med mitt tidigare inlägg att det rent kommersiella värdet av att han visade sina egna saker är extremt begränsad (läs: noll). Tror inte den här "reklamgrejen" påverkar försäljningen av hans nyttighetsprodukter öht.
Citera
2014-08-24, 19:56
Medlem
Disco.s avatar
http://objekt.fastighetsbyran.se/Obj...020_1267497857

Ett vanskött hus med många märkliga detaljer till ett lagom pris.
Får känslan av att personen som bott här måste ha varit riktigt fascinerad av rymden, mycket rostfria prylar och konstiga paneler utspritt i huset. Riktigt spännande, smått galet.

Än bättre blir det när man kollar google streetview på samma hus.

https://www.google.se/maps/@57.73084...Nnnh2JOIuw!2e0
https://www.google.se/maps/@57.73100...hPsxisKXfA!2e0

Garageuppfarten och trädgården fylld med rostfri metall av varierande utseende samt en person som sitter och lurar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in