Jag har anlitat Skeppsholmen vid försäljning och även haft med dem att göra vid köp. Ja, de har verklighetsuppfattning och är realister i sin prissättning samt i budgivningar och dylikt.
Pratade faktiskt om just ESNY på lunchen och det kom fram att flertalet av mina arbetskamrater unisont vägrade att gå över tröskeln om de stod som mäklare.
Dock kan jag fortfarande inte förstå hur man motivera prissäkningar a' la 7 miljoner kronor. Jag skulle gärna vilja vara med när de tog det snacket med säljarna.
Jo du, vi har räknat lite fel på marknadsvärdet. Tja, en sisådär 7 miljoner. Går bra med det sänkningen va?
Här bjuder jag på lite skön svensk white-trash-homestyling!
Ljust och minimalistiskt? Pyttsan, här kör vi dubbla tv-apparater på varandra vid entrén, en plastback i diskhon, en möglig skurborste i toaletten och inte minst en trevlig piedestal(?) i gästsängen.
Den har nämnts många gånger i tråden, och har legat ute i flera år och lär aldrig säljas för det priset - men det är väl rekord i utannonserat pris iallafall.
Den har nämnts många gånger i tråden, och har legat ute i flera år och lär aldrig säljas för det priset - men det är väl rekord i utannonserat pris iallafall.
Där borde de nog göra en ESNY och sänka priset med sju miljoner så kanske det fanns en chans att det skulle börja röra på sig...