2014-04-16, 04:45
Medlem
LloydHopkinss avatar
Nyfunkisvilla som väl inte är så udda egentligen, förutom några saker. Lustigt nog har jag passerat det några gånger och har varit nyfiken på hur det ser ut invändigt.

Är allt lite disappointed, framförallt är det två detaljer som stör mig, dels hur de dekorerat den stackars braskaminen och dels köket. Köket är nog det fulaste jag sett i ett såpass nybyggt och påkostat hus, med två olika träslag i olika nyanser och med ådringen åt varsitt håll så att säga. Till det sjöstensmosaik/kakel i en nyans som inte alls gifter sig med köksluckorna. Dessutom känns köket väldigt undanskuffat. VIlket iofs kan vara en fördel.

http://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMVilla/44R2S6JBQJJQ8PEL?source=Hemnet

Kom på en sak till, de spårfrästa/formpressade ytterdörrarna är gräsliga på ett sånt här hus.
Senast redigerad av LloydHopkins 2014-04-16 kl. 04:49. Anledning: Fix
Citera
2014-04-16, 11:31
Medlem
JayGatsbys avatar
Ser att Residence har tagit ner den rosa Djurgårdsvillan man haft uppe i säkert 2 år.
Undrar om den är såld eller om säljarna tröttnat och bytt mäklarfirma?

Residence har schyssta objekt, men undrar vad de gör om dagarna; sällan det tillkommer/försvinner objekt.
Citera
2014-04-16, 11:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LloydHopkins
Nyfunkisvilla som väl inte är så udda egentligen, förutom några saker. Lustigt nog har jag passerat det några gånger och har varit nyfiken på hur det ser ut invändigt.

Är allt lite disappointed, framförallt är det två detaljer som stör mig, dels hur de dekorerat den stackars braskaminen och dels köket. Köket är nog det fulaste jag sett i ett såpass nybyggt och påkostat hus, med två olika träslag i olika nyanser och med ådringen åt varsitt håll så att säga. Till det sjöstensmosaik/kakel i en nyans som inte alls gifter sig med köksluckorna. Dessutom känns köket väldigt undanskuffat. VIlket iofs kan vara en fördel.

http://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMVilla/44R2S6JBQJJQ8PEL?source=Hemnet

Kom på en sak till, de spårfrästa/formpressade ytterdörrarna är gräsliga på ett sånt här hus.

Gubbe och kärring är i farten igen... Trist att de förstörde ett annars helt ok nytt hus med världens fulaste kök.
Citera
2014-04-16, 11:41
Medlem
Citat:

Kaminen fångade blicken kan man säga och den var gräsligt ful tyvärr. Köket med en soffa? och sina minimala fönster förstår jag mig inte på, känns som en källare om man inte vänder blicken till fönstren vid köksskåpen. Har de köpt billigt överblivet bygg och inredningsmaterial kanske, köket kändes gammalt i utförande (kanske mest pga. den lilla hörnyllan) och i tvättstugan har de några spegeldörrar blandat med släta dörrar....varför? Avsaknaden av tapeter eller färg på väggarna kändes deprimerande.
Citera
2014-04-16, 14:22
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ser att Residence har tagit ner den rosa Djurgårdsvillan man haft uppe i säkert 2 år.
Undrar om den är såld eller om säljarna tröttnat och bytt mäklarfirma?

Residence har schyssta objekt, men undrar vad de gör om dagarna; sällan det tillkommer/försvinner objekt.

Residence är ansvarig för att sälja villa zlatan va? Har för mig det.

Edit - http://www.residence.se/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1143115350&g=&objtypes=0#alla-bilder
Citera
2014-04-16, 17:05
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Tyckte inte om det, eller med andra ord...fult! Man tror ju man befinner sig i lustiga huset med såna sneda vinklar på skåpen. Däremot kan jag (i rätt miljö) gilla köks/matbord i sådana där olika utföranden där träet är skadat, slipat, nött och stött men jag har alltid undrat över hur svårtorkat och smutsigt det måste bli, en glasskiva var lösningen här, men det hade varit snyggare om glasskivan haft samma mått som själva bordet.

Vilken normal person har spis och kyl och frys i sin tvättstuga i källaren...?
Citera
2014-04-16, 17:20
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Intressant form av bungalow:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-rya-rydeback-katslosa-helsingborgs-kommun-bredakersvagen-7-6132649

Med flyglar. Garageflygel och poolflygel. Till nåt som ser ut som en ganska ordinär 80-tals bungalow. Jag är väldigt fascinerad, eftersom aspirationerna krockar så hårt mot stilen. Ja, jag fattar att man vill lyxa till det, men dom skulle lika gärna kunna förgylla sina korgstolar. Det blir inte mer bling bling för det, liksom. Huset är supersymmetriskt uppbyggt, dock till en stil som jag bara kan kalla för 80-tals vulgär. Och med nåt så ovanligt som en foajé. Ett sovrum, ett gästrum, samt en separat gästlägenhet.

De borde nog ha förgyllt sina korgstolar än att slänga pengar på att pimpa en så ful och tråkig prefab-villa...
Mäklarens beskrivningar är dessutom skrattretande. Ex:
"Stilfull entré"- nej snarare stor, ful och tråkig. Ställ in ponnyn tack!
(Trädgårdsbilen) "En dröm för den trädgårdsintresserade"- knappast, bara en massa j*vla gräsmatta att klippa
(Bild från hästhage mot framsidan) "Unikt läge"- knappast. Fula 80-talshus på åkrar med utsikt mot en häströv finns det gott om...
"Helkaklat duschrum!"- ja, tänka sig- för 7 mille vill jag gärna ha det. Men vad är så unikt med det att mäklaren var tvungen att sätta utropstecken efter? Som om helkaklat vore superlyx och något vi andra svennar inte har råd med...
Dessutom kan mäklaren inte stava- vad är en "öppenspis" för nåt?

Master bedroom med en enkelsäng visar dessutom att det är en skilsmässovilla. Skulle inte vilja bo där om de så hade dasspapper av guld!
Citera
2014-04-16, 18:00
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linoleum123
Arkitektritat och byggmaterialet ser ut att bestå till 90% av spånskiva.
"ambitionen har bestått i att ifrågasätta konventionella ideal i boendet och byggandet" Jo tack.
http://www.fantasticfrank.se/visa-bilder-hemnet.php?objekt=OBJ17365_1323102485

Vart tog hörnet av huset vägen....? Skitfult alltihop, både inne och ute.
Citera
2014-04-16, 18:06
Medlem
SuraStinas avatar
[quote=LloydHopkins|48402536]Apropå statyer, tycker man 13 mille för en fyra är lite i överkant prismässigt kan man ju slå till på en femma i Gröndal istället för en betydligt beskedligare summa:

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektGID=OBJ1241_1333111143QUOTE]

Undrar om statyerna ingår för det priset... Gillar hur putsen på väggen i vardagsrummet bara råkat trilla loss så där och frilagt ansiktena på de grekiska gudarna/änglabarnen... Blä!!
Citera
2014-04-16, 18:17
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Intressant form av bungalow:

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-rya-rydeback-katslosa-helsingborgs-kommun-bredakersvagen-7-6132649

Med flyglar. Garageflygel och poolflygel. Till nåt som ser ut som en ganska ordinär 80-tals bungalow. Jag är väldigt fascinerad, eftersom aspirationerna krockar så hårt mot stilen. Ja, jag fattar att man vill lyxa till det, men dom skulle lika gärna kunna förgylla sina korgstolar. Det blir inte mer bling bling för det, liksom. Huset är supersymmetriskt uppbyggt, dock till en stil som jag bara kan kalla för 80-tals vulgär. Och med nåt så ovanligt som en foajé. Ett sovrum, ett gästrum, samt en separat gästlägenhet.
Med lite andra materialval tycker jag huset är super, skulle verkligen kunna bo så. Skitpraktiskt, som en normal tvåplansvilla i ett plan.
Citera
2014-04-16, 21:24
Medlem
Citat:

Om jag kommer ihåg rätt så är det uppbyggt med frigolitblock med en puts utan på det, kanske är så man bygger billiga hus av idag?

Är även rätt säker på att det fick byggas om en del efter att ha ett träd föll ned under en storm och hela ena ytterväggen rasade ihop..
Citera
2014-04-16, 21:46
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Residence är ansvarig för att sälja villa zlatan va? Har för mig det.

Edit - http://www.residence.se/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1143115350&g=&objtypes=0#alla-bilder
När det gäller just det objektet kanske tidsutdräkten inte bör skyllas på Residence; man kan föreställa sig hur interiören (som helt saknar bilder i annonsen) ser ut. Madame Seger kanske har råkoll men min vision är krokodilskinnstapeter, Louis Vuittonmönstrade gardiner samt förgyllda... ja, rubbet helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in