Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Intressant form av bungalow:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-rya-rydeback-katslosa-helsingborgs-kommun-bredakersvagen-7-6132649
Med flyglar. Garageflygel och poolflygel. Till nåt som ser ut som en ganska ordinär 80-tals bungalow. Jag är väldigt fascinerad, eftersom aspirationerna krockar så hårt mot stilen. Ja, jag fattar att man vill lyxa till det, men dom skulle lika gärna kunna förgylla sina korgstolar. Det blir inte mer bling bling för det, liksom. Huset är supersymmetriskt uppbyggt, dock till en stil som jag bara kan kalla för 80-tals vulgär. Och med nåt så ovanligt som en foajé. Ett sovrum, ett gästrum, samt en separat gästlägenhet.
De borde nog ha förgyllt sina korgstolar än att slänga pengar på att pimpa en så ful och tråkig prefab-villa...
Mäklarens beskrivningar är dessutom skrattretande. Ex:
"Stilfull entré"- nej snarare stor, ful och tråkig. Ställ in ponnyn tack!
(Trädgårdsbilen) "En dröm för den trädgårdsintresserade"- knappast, bara en massa j*vla gräsmatta att klippa
(Bild från hästhage mot framsidan) "Unikt läge"- knappast. Fula 80-talshus på åkrar med utsikt mot en häströv finns det gott om...
"Helkaklat duschrum!"- ja, tänka sig- för 7 mille vill jag gärna ha det. Men vad är så unikt med det att mäklaren var tvungen att sätta utropstecken efter? Som om helkaklat vore superlyx och något vi andra svennar inte har råd med...
Dessutom kan mäklaren inte stava- vad är en "öppenspis" för nåt?
Master bedroom med en enkelsäng visar dessutom att det är en skilsmässovilla. Skulle inte vilja bo där om de så hade dasspapper av guld!