Citat:
Ursprungligen postat av
LadyMystica
Hela huset kanns som ett stort misslyckat renoveringsjobb. Kolla hur taknockarna har har malarfarg på sig, maskering, vad ar det ?
Koket ar ju ocksa en historia, diskbanken ser ut att vara 2 olika modeller, hornan ar tom/oppen. Element som malats. Taket i ena sovrummet far ju en att rysa.
Jag undrar dock hur man tankt med trappen. Skulle vara seriost kul att hora en forklaring angaende den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Antevante
Inte snyggt! Varför har man inte maskerat takbjälkarna? Vad jag gissar är ett avluftningsrör på toaletten är ju bedrövligt!!
Bedrövligt är ordet. Är det där verkligen ett avluftningsrör? Det är inte ett avloppsrör då? Från nån diskbänk eller nåt?
Trappan var antagligen en ganska brant och smal rak trappa. Källartrappan kommer upp på samma ställe, och den är rak. Det har antagligen funnits en rak kökstrappa upp till vinden tidigare. Det är ganska vanligt i skåne med obebodda vindar, förritiden användes dom för förvaring och torkning av utsäde osv. Dvs, när huset byggdes var det ingen som hade en tanke på att övervåningen skulle användas varje dag.
Om man inte vill ha en lika brant trappa måste den gå ut längre i rummet, och det där var den bästa lösningen dom kunde komma på. Det bästa hade naturligtvis varit att flytta trappan, men sånt fattar dom inte hur man gör. Man kunde ha vänt trappan 180 grader och lagt den mot väggen till sovrummet. Det rummet har ändå dubbla ingångar, och trappan skulle ha kommit upp längs väggen mot sovrummet/allrummet på övervåningen.
Det där är nog en av dom värsta renoveringar jag har sett. Skulle inte förvåna mig om det var polacker inblandade. Alla skåningar använder polsk svart arbetskraft, och dom har ingen aning om vad dom sysslar med...