Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Kanske inte så udda, men definitivt ovanlig i sthlmsområdet.
http://www.lagerlings.se/llobject.aspx?objectID=387
Vackert, tyckte jag. Jag är svag för den där typen av modern inredning. Inte exakt som jag hade gjort det själv, men det var läckert. Fint med enorma fönsterytor också. 33 miljoner är ändå mycket pengar. Får man de summorna där? 300kvm + 150kvm terrass är i och för sig stort. Men nja... Jag skulle nog kunna hitta roligare för de pengarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Ja, hela huset framstår som ett stort frågetecken. Det är som om det varit för många diametralt olika viljor och smaker inblandade i arkitektoniska och designmässiga processen.
Ett sådant garage hade onekligen varit trevligt att ha. Jag skulle ha installerat en lyft och sedan köpt mig en gammal veteranare att pilla med på kvällarna. Kanske man skulle ha satt in ett fönster också, så att man kan sitta i en fåtölj, bredvid sin blänkande ögonsten, med en cognac i handen och blicka ut över vattnet på kvällen.
Ja, verkligen. Helmärkligt. Jag tittade på det igen i går kväll och förstår mig fortfarande inte på det. Huset är vackert på utsidan och har ju fin utsikt (även om det verkar ligga rätt trångt mot övriga hus), men insidan är riktigt skum. Garaget var nog faktiskt det läckraste. Så högt i tak, med ljusinsläpp och den golvytan... Riktigt häftigt.
Men köket tycker jag fortfarande är helt vedervärdigt.