2013-10-27, 13:26
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiz1
Är det här vad motsatsen till doppat i vitt är? Rummet är doppat i svart istället. Känns fruktansvärt instängt tycker jag...

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-stockholms-kommun-chapmansgatan-6,-tr-5831929?

Det är Äntligen hemma som stylat vardagsrummet, då är det ju så DET SKA SE UT, fattar du väl?
Citera
2013-10-27, 13:30
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiz1
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-kungsholmen-stockholms-kommun-chapmansgatan-6,-tr-5831929?

Och den här: känns som det är en 90-årig tant som bott där i evigheter, men sovloftet talar emot det. Vad är förresten poängen med ett sovloft om man inte använder ytan under? Här har dom några lådor under liksom. Hade hellre haft rummet som ett sovrum. Lägenheten borde väl stå som en tvåa oavsett? Den står listad som en etta. Även den här lägenheten känns väldigt trång och liten tycker jag, känns som väggarna kommer närmare och närmare.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-vasastan-stockholms-kommun-radmansgatan-79-5831825?

Håller med om sovloftet, känns som att det tillverkats bara för att det ska så vara i små innerstadslägenheter. Alla bokhyllor högt uppe på väggarna trycker också ner.
Citera
2013-10-27, 13:30
Medlem
ikaros2008s avatar
Vore intressant och se vilka objekt man kan hitta som ger mest hus till lägsta pris. Kanske strider mot trådens topic, men visst vore det väl intressant? Störst,bäst, lyxigast eller snyggast till absolut lägsta pris.
Kanske skulle behöva vara en egen tråd? Antar dessutom att glesbyggdskommuner med hög medelålder, hög arbetslöshet och dåliga kommunikationer skulle bli överrepresenterade.
Citera
2013-10-27, 13:33
Medlem
brandvarnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
LOL, garage till ungefär vad jag gav för min villa. Å jag kan inte sluta att skratta.

Köpa den där garageplatsen, ställa dit en husvagn, stjäla lite ström = profit! bo centralt under en mille är inte dåligt!!
Citera
2013-10-27, 14:13
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Håller med om sovloftet, känns som att det tillverkats bara för att det ska så vara i små innerstadslägenheter. Alla bokhyllor högt uppe på väggarna trycker också ner.
Jo precis! Man tillämpar "smarta" compact living-idéer på sätt som inte fyller någon poäng.
Citera
2013-10-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
De måste ha fått köpa en hel ekskog billigt när de skulle bygga den där lägenheten Men jag tyckte i och för sig att den var ganska trevlig, kul planlösning. Jag har ingenting emot etagelägenheter i höga hus heller så det skulle inte störa mig. Däremot var det ju rent ekonomiskt ett jävla nedköp med ett inköpspris på 2 miljoner och sen en avgift på över 8 000... Jag har ingen aning om marknaden i Eslöv, men rimligtvis får man rätt mycket hyresrätt där för 8 000 kronor i månaden? Obegripligt att de har valt att försöka sälja lägenheten med så pass hög avgift.

Mm, det verkar väldigt högt, känns som att föreningen borde ha dålig ekonomi även om jag inte orkar granska nån årsredovisning. Kollade snabbt Eslövs allmännytta och just nu ligger en trea uppe för nästan 8000 i månaden, så det verkar ändå som att hyrorna där är oväntat höga... http://www.ebo.se/HSS/Object/ObjectDetailsTemplateB.aspx?cmguid=f85a83f8-db44-43cc-b053-4c8dd1a25b57&objectguid=92049739-b4ec-4da4-9a23-5a7a7b108bec
Citera
2013-10-27, 14:32
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikaros2008
Vore intressant och se vilka objekt man kan hitta som ger mest hus till lägsta pris. Kanske strider mot trådens topic, men visst vore det väl intressant? Störst,bäst, lyxigast eller snyggast till absolut lägsta pris.
Kanske skulle behöva vara en egen tråd? Antar dessutom att glesbyggdskommuner med hög medelålder, hög arbetslöshet och dåliga kommunikationer skulle bli överrepresenterade.

Ja, dom dyker ju upp i tråden lite då och då. Det är bara att leta. Sortera efter pris/m2 på Hemnet...
Citera
2013-10-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poke53281
De prisar du visar där Grillo är ju sjukt höga. BSR för 2 miljoner, och villa till 4.4 miljoner, båda mycket mysiga - men det är ju extremt jämförd med avstånd / pris.

Jag har däremot sett villor till omkring 600.000 I Hässleholm ca. 1 år sen, och då har man bara 40 min. till Malmö. Det är det logik jag inte förstår, bara några minuter kan skilja miljoner.

Jovisst, jag tog dyra exempel, för de var de roligaste att visa upp i den här tråden. Vem som helst kan ju söka på Hemnet och leta snittpriser

Jag tycker det är mest intressant att kolla extremobjekten, dvs de allra dyraste eller de allra billigaste. Ofta ligger det nåt extra dyrt uppe i en annars billig kommun, då har man ofta nåt intressant att kolla in.
Citera
2013-10-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, dom dyker ju upp i tråden lite då och då. Det är bara att leta. Sortera efter pris/m2 på Hemnet...

Pris per kvadratmeter funkar dock bara för bostadsrätter.
Citera
2013-10-27, 14:47
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Pris per kvadratmeter funkar dock bara för bostadsrätter.

Nej, det funkar på allt. Det dyker bara upp en del konstiga saker först, eftersom folk har skrivit fel pris eller kvadratmeter. Och sen så är det en massa saker som är till uthyres som dyker upp. Men sen kommer dom. Vanligtvis skolor på landsbygden och exekutiva auktioner och sånt. Det är bara att kolla...
Citera
2013-10-27, 14:47
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brandvarnare
Köpa den där garageplatsen, ställa dit en husvagn, stjäla lite ström = profit! bo centralt under en mille är inte dåligt!!

Skulle nog lätt bli misstänksamt. Jag gissar att det finns vissa regler för sånt bruk. Och vad du kan parkera där. Men rulla ditt en chevy van med tonade rutor och en ikea säng där bak så kan du nog ha en sovplats i alla fall.
Citera
2013-10-27, 14:59
Medlem
Poke53281s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Jovisst, jag tog dyra exempel, för de var de roligaste att visa upp i den här tråden. Vem som helst kan ju söka på Hemnet och leta snittpriser

Jag tycker det är mest intressant att kolla extremobjekten, dvs de allra dyraste eller de allra billigaste. Ofta ligger det nåt extra dyrt uppe i en annars billig kommun, då har man ofta nåt intressant att kolla in.
Jag hade ett av dom bästa jobben i Sverige, EFTER att jag flyttade till en liten ort...

...och ett av dom billigaste husen. Idag är jag rik tack vara Svenne banan dumma tänkande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in