2025-08-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Vilken Lundell?
Joakim Lundell. Jocki eller något sådant kallas han.

Men Sanna Lundell och Persbrandts hus är också till salu.
Citera
2025-08-05, 00:56
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Just ja.

Citat:
På Älgö i Saltis?
Citera
2025-08-05, 06:10
Medlem
Citat:
Just ja.

På Älgö i Saltis?

Nej. Ligger i Sorunda. https://rc.se/bostader/stora-lundby/
Citera
2025-08-08, 10:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-7rum-ostermalm-stockholms-kommun-riddargatan-39-21327603

Den lägenheten måste ha någon sorts rekord i antal våtutrymmen i förhållande till storlek. Visserligen är det ingen liten lya, men fyra badrum och en tvättstuga...

Det känns väldigt amerikanskt, den där grejen att ha minst lika många badrum som sovrum. Nu var det ju inte riktigt så här, men i Sverige är ju två badrum rätt normalt upp till ganska stora lägenheter, även om det finns 4-5 sovrum. Ful lägenhet för övrigt, ganska hemskt inredd även om den var fin i grund och botten, köket var verkligen jättefult med det där träet och de konstiga mässingsgrejerna i portalen mellan kök och matplats. Ser ut som 80-tal.

Citat:
Ursprungligen postat av leuchdioden
Lundell huset till salu

https://www.hemnet.se/bostad/villa-7rum-lindo-norrkopings-kommun-yrvadersgatan-11-21583480

Herregud vad fult det var. Jättestort och jättedyrt och totalt smaklöst...
Citera
2025-08-08, 11:07
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det känns väldigt amerikanskt, den där grejen att ha minst lika många badrum som sovrum. Nu var det ju inte riktigt så här, men i Sverige är ju två badrum rätt normalt upp till ganska stora lägenheter, även om det finns 4-5 sovrum. Ful lägenhet för övrigt, ganska hemskt inredd även om den var fin i grund och botten, köket var verkligen jättefult med det där träet och de konstiga mässingsgrejerna i portalen mellan kök och matplats. Ser ut som 80-tal.
Så kallade ensuites är inte ovanliga utomlands. Vi bor i en lägenhet med ett badrum per sovrum och så en gästtoalett eller vad man skall kalla det i anslutning till vardagsrummet, där besökare kan göra sina behov. Skulle nästan säga att det är default numer för nybyggen.

Ligger väl i kategorin sånt som är trevligt men egentligen inte nödvändigt.
Citera
2025-08-08, 18:57
Moderator
Trixtons avatar
Citat:

Jag skulle inte vilja ha badrum vägg i vägg med sovrummet. Är man ungkarl så kanske det är praktiskt, men bor man med någon så tycker jag att det är trevligt om den ena kan gå upp och uträtta sina behov eller göra sig fin utan att störa den andra. Jag tycker inte att hustruns slamrande med produkter i duschen och fönande av hår är ett behagligt ljud att sova till, och eventuella ljud som hon ger ifrån sig när hon går på toaletten slipper jag helst att lyssna till. Är man synkade och alltid vaknar samtidigt så kanske det är lättare, men så har inte vi det.

Vi har tre ställen som man kan göra sådana saker på, vilket räcker gott. Trots att inget ligger intill sängkammaren så har jag aldrig tänkt på att det skulle vara långt att gå. Fördelen att få vara i fred väger upp nackdelen med att man måste gå fem sekunder extra.
Citera
2025-08-08, 19:01
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg

Jockiboi för att vara exakt
Citera
2025-08-08, 19:10
Medlem
Vitiss avatar
Citat:

Ser ut som ett påkostat blattehus i Botkyrka (blattebemängd kommun strax söder om Stockholm).
Citera
2025-08-08, 19:24
Medlem
Citat:
Vilken Lundell?

Jockiboi från TV-programmet "kungarna av Tylösand". (En slags Svensk kopia på Jersey Shore, inspelad sommaren 2010 i världsmetropolen Halmstad)
Citera
2025-08-11, 08:25
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Så kallade ensuites är inte ovanliga utomlands. Vi bor i en lägenhet med ett badrum per sovrum och så en gästtoalett eller vad man skall kalla det i anslutning till vardagsrummet, där besökare kan göra sina behov. Skulle nästan säga att det är default numer för nybyggen.

Ligger väl i kategorin sånt som är trevligt men egentligen inte nödvändigt.

Jo, precis. Men det måste väl driva på kostnaden för husen något enormt? Det är ju skitdyrt med badrum. Om jag köpte en lägenhet med en massa badrum skulle jag fasa för den dagen alla ska renoveras för flera hundra tusen kronor styck.

Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag skulle inte vilja ha badrum vägg i vägg med sovrummet. Är man ungkarl så kanske det är praktiskt, men bor man med någon så tycker jag att det är trevligt om den ena kan gå upp och uträtta sina behov eller göra sig fin utan att störa den andra. Jag tycker inte att hustruns slamrande med produkter i duschen och fönande av hår är ett behagligt ljud att sova till, och eventuella ljud som hon ger ifrån sig när hon går på toaletten slipper jag helst att lyssna till. Är man synkade och alltid vaknar samtidigt så kanske det är lättare, men så har inte vi det.

Vi har tre ställen som man kan göra sådana saker på, vilket räcker gott. Trots att inget ligger intill sängkammaren så har jag aldrig tänkt på att det skulle vara långt att gå. Fördelen att få vara i fred väger upp nackdelen med att man måste gå fem sekunder extra.

Jag skulle gärna ha ett badrum i anslutning till sovrummet själv. Ett badrum som barn eller gäster inte använder utan som är privat. Man får väl se till att dörren in dit är rejäl och hyfsat ljudisolerad så att man inte störs.
Citera
2025-08-11, 08:37
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Jo, precis. Men det måste väl driva på kostnaden för husen något enormt? Det är ju skitdyrt med badrum. Om jag köpte en lägenhet med en massa badrum skulle jag fasa för den dagen alla ska renoveras för flera hundra tusen kronor styck.
Är väl som med allt annat folk köper. Trevligt då, konsekvenser sen. På totalen för nybyggen blir det inte så hemskt mycket och i extra månadsutgift är det ju nästan gratis!
Citera
2025-08-11, 08:40
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Är väl som med allt annat folk köper. Trevligt då, konsekvenser sen. På totalen för nybyggen blir det inte så hemskt mycket och i extra månadsutgift är det ju nästan gratis!

Det är nog bara jag som är för mycket svennebanan för att förstå det där, jag som kan tänka mig att gå på samma toalett varje dag... Sen är ju 2-3 toaletter väldigt trevligt i sig, den biten förstår jag. Men att alla ska ha sin egen känns lite överarbetat. Viktigt också att man slipper städa själv, städa badrum är ju sjukt trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in