Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Det känns väldigt amerikanskt, den där grejen att ha minst lika många badrum som sovrum. Nu var det ju inte riktigt så här, men i Sverige är ju två badrum rätt normalt upp till ganska stora lägenheter, även om det finns 4-5 sovrum. Ful lägenhet för övrigt, ganska hemskt inredd även om den var fin i grund och botten, köket var verkligen jättefult med det där träet och de konstiga mässingsgrejerna i portalen mellan kök och matplats. Ser ut som 80-tal.
Herregud vad fult det var. Jättestort och jättedyrt och totalt smaklöst...
Jag skulle inte vilja ha badrum vägg i vägg med sovrummet. Är man ungkarl så kanske det är praktiskt, men bor man med någon så tycker jag att det är trevligt om den ena kan gå upp och uträtta sina behov eller göra sig fin utan att störa den andra. Jag tycker inte att hustruns slamrande med produkter i duschen och fönande av hår är ett behagligt ljud att sova till, och eventuella ljud som hon ger ifrån sig när hon går på toaletten slipper jag helst att lyssna till. Är man synkade och alltid vaknar samtidigt så kanske det är lättare, men så har inte vi det.
Vi har tre ställen som man kan göra sådana saker på, vilket räcker gott. Trots att inget ligger intill sängkammaren så har jag aldrig tänkt på att det skulle vara långt att gå. Fördelen att få vara i fred väger upp nackdelen med att man måste gå fem sekunder extra.