2024-06-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Knasigt med olika teman på olika rum.
https://rc.se/bostader/obj12549_1927316118/

Trevligt att sova i badrummet
Citera
2024-06-05, 22:10
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhfjs2930sj
Om man ignorerar trapphuset så finns det fortfarande mycket märkligt. Alla grannar har balkongen mot vattnet, men denna lägenhet har det mot norr? Under balkongen är det en stor rabatt med ett staket i?
"studion" är ju helt omöjlig att använda eller hyra ut, om man inte hyr ut hela bottenvåningen.

Spontant känns det som att man hade kunnat få dubbla pengarna om man gjort två lägenheter och byggt om trappan samt bottenvåningen. Kvm priset är verkligen hälften av vad det borde vara.

Kanske hade varit något om man höll på med polygami och hade en familj per våning...

Det är väl ombyggda lokaler som man försökt att lite hjälpligt göra lägenheter av. Frågan är väl om föreningen har tillåtit någon stolle till boende bygga ihop en lokal och en lägenhet via trapphuset, eller om det är föreningen som har skapat det där vraket till lägenhet i ett försök att få in stålar på lokaler som inte går att hyra ut. Jag kan inte Södertälje och vet inte hur det där huset ligger, men lokaler i dåliga lägen kan vara ett elände för föreningar att få uthyrda. Om man då kan kränga dem istället och få in lite pengar så kan det ju vara en variant. Men då ska man nog inte bygga något sånt här...
Citera
2024-06-07, 15:44
Medlem
Il.Malizias avatar
Fint med vindsvåning på Strandvägen, men den här trenden på 30-40-talet att bygga vindsvåningar och få dem att efterlikna funkislyor är verkligen gräsligt.
Och gissar att man knappast skulle få bygglov att byta ut de små fönstren mot gatan.

https://www.skeppsholmen.se/objekt/strandvagen-31-ostermalm/
Citera
2024-06-07, 17:05
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Fint med vindsvåning på Strandvägen, men den här trenden på 30-40-talet att bygga vindsvåningar och få dem att efterlikna funkislyor är verkligen gräsligt.
Och gissar att man knappast skulle få bygglov att byta ut de små fönstren mot gatan.

Jag får inte ihop bilderna inifrån med exteriörbilderna! Bilderna som är tagna inifrån mot vattnet visar ju en rad fönster som sitter ”ihop” med varandra, d v s ingen väggyta emellan. Men några sådana fönster kan jag inte se på exteriörbilderna. Eller är det jag som är korkad?
Citera
2024-06-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag får inte ihop bilderna inifrån med exteriörbilderna! Bilderna som är tagna inifrån mot vattnet visar ju en rad fönster som sitter ”ihop” med varandra, d v s ingen väggyta emellan. Men några sådana fönster kan jag inte se på exteriörbilderna. Eller är det jag som är korkad?

Ja det är lite förvirrande. På exteriörbilderna inifrån gården ser man sammanhängande fönster men ser inte på planritningen i vilket rum de skulle vara.
Citera
2024-06-08, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det finns ingen rad fönster som sitter ihop. Det är två stycken separata fönster, omgivna av speglar.
Citera
2024-06-08, 07:56
Medlem
Citat:

Visst det är en vindsvåning på strandvägen, men planlösningen är ju rätt värdelös även om den byggs om enligt förslag.
Det blir nog mörkt och trist i vardagsrummet med de två småfönstrerna ut mot strandvägen.

Att köpa en lägenhet en lägenhet för 27,5 miljoner och få detta...
Citera
2024-06-08, 08:00
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Det finns ingen rad fönster som sitter ihop. Det är två stycken separata fönster, omgivna av speglar.

Aha! Då fattar jag! Nu ser jag på bild nr 6 att det sitter trekantiga speglar på sidorna av fönstren.
Senast redigerad av Sonny00 2024-06-08 kl. 08:07.
Citera
2024-06-08, 15:23
Medlem
https://www.skeppsholmen.se/objekt/s...-31-ostermalm/

Coolt att se en bidé bredvid tvättmaskinen i badrummet. Det är inte ofta man ser en bidé nu för tiden. Också, väldigt fin gammal hiss i huset också. Sådant gillar jag.
Citera
2024-06-08, 16:22
Medlem
godboys avatar
Citat:

Tycker inte den är värd priset. Det där med att placera speglar runt fönstren påvisar ju just bekymret med att få ett vettigt ljusinsläpp. Känns inte som det är någon direkt trivselfaktor i den lägenheten, även om mäklaren i vanlig ordning fullkomligt har mundiarré om dess förträfflighet.

Att det påstås att det finns möjlighet att bygga till altan och förvärva en trappuppgång verkar göra det väldigt rörigt.
Citera
2024-06-08, 16:40
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Visst det är en vindsvåning på strandvägen, men planlösningen är ju rätt värdelös även om den byggs om enligt förslag.
Det blir nog mörkt och trist i vardagsrummet med de två småfönstrerna ut mot strandvägen.

Att köpa en lägenhet en lägenhet för 27,5 miljoner och få detta...

Ja, 128 kvm och bara ett sovrum är ju knappast någon optimal planlösning.
Citera
2024-06-08, 16:55
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Drömt om att bo i trapphuset?

Nu har ni chansen för endast 15 tusen i månaden i avgift.

https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-5rum-bergvik-sodertalje-kommun-bergviksgatan-6j-20920015
Det där var något av det eländigaste jag sett på länge. Inte lätt att få en mysfaktor där inte. Dessutom verkar vissa sovrum sakna fönster när man tittar på planritningen. Gissar att det varit någon form av verksamhet där tidigare. Kanske någon form av mottagningsverksamhet, typ KBT eller någon privat läkarmottagning.
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det där var nog bland det märkligaste jag sett... De har alltså byggt om delar av trapphuset och en offentlig lokal till en lägenhet på 211 kvadratmeter. Själva antitesen till hemtrevligt. Känns som ett helt sjukt överpris även om priset per kvadratmeter så klart är hyfsat lågt.
Mycket udda lösning, och mäklaren går (som vanligt) fullständigt bananas för att förklara det eländiga objektets förträfflighet - som inte existerar. Känns inte som det går att göra det till ett trevligt boende. Undrar lite hur de som skapade detta objekt tänkte. Gissar att det skulle gå att driva någon form av mottagningsverksamhet i objektet, men att bo där, nä. Men även en verksamhet kan vara svår att få till där då flera rum verkar sakna fönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in