2024-01-21, 14:01
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Denna var lite udda; en villa på en udde på södra Lidingö som varit ett ställe man kan hyra för fester och annat.
Justin Bieber bodde där när han hade konsert i Sverige och den har även varit med i några filmer.
Schysst läge, men undrar hur slitet det är med tanke på tidigare verksamhet.

https://kartor.eniro.se/m/PO2dz
https://www.skeppsholmen.se/objekt/egen-udde-pa-lidingo/

Tre fastigheter ingår.

Skicket? Spelar ingen roll om man har råd att köpa detta objekt.
Citera
2024-01-21, 14:09
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
80/90-talet ringde och vill ha tillbaka sin inredning.

Ah mina ögon. Får tvätta dem klorin.

Var bland det värsta till inredning jag sett.
Citera
2024-01-22, 11:53
Medlem
https://www.edwardpartners.se/vara-bostader/OBJ18503_1967522907

Vid först anblick ser allt snyggt ut, men när jag tänker efter är det något som känns off. Vem är denna lägenheten inriktad mot, en lyxig 1:a känns som en konstig kategori. Hotell känsla är ju inget vidare om man ska bo där permanent. Det vet väll alla som haft ett hotellrum mer än ett par dagar.

Varför har de en iMac på köksön? Det gör iaf mig påmind om att det är enda bordet som får plats i lägenheten.

Sen undrar jag vart den där Bang Olufsen TVn ska stå i vanliga fall, för som den är vinklad nu syns den inte från sängen, soffan eller köksön.

På några bilder har de också tagit bort sängen för att de ska se större ut, men det är väll vanligt fulspel från mäklarna.
Senast redigerad av trickget 2024-01-22 kl. 11:59.
Citera
2024-01-22, 12:12
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget

Vid först anblick ser allt snyggt ut, men när jag tänker efter är det något som känns off. Vem är denna lägenheten inriktad mot, en lyxig 1:a känns som en konstig kategori. Hotell känsla är ju inget vidare om man ska bo där permanent. Det vet väll alla som haft ett hotellrum mer än ett par dagar.

Varför har de en iMac på köksön? Det gör iaf mig påmind om att det är enda bordet som får plats i lägenheten.

Sen undrar jag vart den där Bang Olufsen TVn ska stå i vanliga fall, för som den är vinklad nu syns den inte från sängen, soffan eller köksön.

På några bilder har de också tagit bort sängen för att de ska se större ut, men det är väll vanligt fulspel från mäklarna.
En etta i det läget är väl bra för studenter (med rika föräldrar). Folk som just börjat jobba i något hyfsat lukrativt men som ännu inte har familj och har umgänget på jobbet/stan.

Det konstiga för mig är att den skall vara 37 kvm. Min första BRF var 40. Då hade jag en riktig sovalkov (dvs ett litet men riktigt rum utan dörr) där det fick plats en stor garderob, säng bred nog för två med lite god vilja och ett riktigt skrivbord. Dessutom hade jag ett kök som man gick in med plats för ett matbord för sex personer. Var tar de 37 kvadraten vägen här när det lyckas se trångt ut?
Citera
2024-01-22, 12:19
Medlem
Rytger-Stahlbergs avatar
Citat:

Bort med köksön och ställ soffan mitt i rummet. Sätt sätt en TV högst upp på väggen där tavlan är och ställ ett skrivbord med monitor under. Möjligtvis får man då även plats med ett cafebord vid fönstret.

Inredarna som anlitas av mäklare tycks ofta vara allergiska mot funktion och effektivt utnyttjande av utrymme. Möjligtvis för att de ofta får lov att fylla ett rum med ett begränsat antal möbler.
Citera
2024-01-22, 12:27
Medlem
Rytger-Stahlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Var tar de 37 kvadraten vägen här när det lyckas se trångt ut?
Utrymmet för "kök" är nästan halva läghenheten. När de sätter upp köket längs en långvägg bli det lätt så, men köksön hjälper såklart inte heller.
Citera
2024-01-22, 14:02
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
En etta i det läget är väl bra för studenter (med rika föräldrar). Folk som just börjat jobba i något hyfsat lukrativt men som ännu inte har familj och har umgänget på jobbet/stan.

Det konstiga för mig är att den skall vara 37 kvm. Min första BRF var 40. Då hade jag en riktig sovalkov (dvs ett litet men riktigt rum utan dörr) där det fick plats en stor garderob, säng bred nog för två med lite god vilja och ett riktigt skrivbord. Dessutom hade jag ett kök som man gick in med plats för ett matbord för sex personer. Var tar de 37 kvadraten vägen här när det lyckas se trångt ut?
Sönderrenoverat. Har antagligen varit ett separat litet kök med vägg mot rummet. Och plats för en liten matplats vid fönstret. När ska de här som renoverar förstå att en etta bara behöver ett mycket litet kök och inte en hel vägg plus köksö?
Citera
2024-01-22, 15:57
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Sönderrenoverat. Har antagligen varit ett separat litet kök med vägg mot rummet. Och plats för en liten matplats vid fönstret. När ska de här som renoverar förstå att en etta bara behöver ett mycket litet kök och inte en hel vägg plus köksö?

Exakt! Min salig farmor hade en etta på ca 35-37 kvm. I den rymdes en hall, ett badrum med badkar, ett litet kök, en liten matvrå där man fick plats med ett bord för tre personer och ett vardagsrum.

Inget av rummen var naturligtvis stort, men lägenheten var väldigt funktionell. Ett så kallat barnrikehus från 30-/40-talet.
Citera
2024-01-22, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytger-Stahlberg
Bort med köksön och ställ soffan mitt i rummet. Sätt sätt en TV högst upp på väggen där tavlan är och ställ ett skrivbord med monitor under. Möjligtvis får man då även plats med ett cafebord vid fönstret.

Inredarna som anlitas av mäklare tycks ofta vara allergiska mot funktion och effektivt utnyttjande av utrymme. Möjligtvis för att de ofta får lov att fylla ett rum med ett begränsat antal möbler.
Din lösning låter inte bra och rumskänslan blir mindre när du sätter soffan mitt i rummet och glor rakt in i en vägg.

Köksön är dels arbetsyta, dels köksbord och dels skrivbord.

I denna lilla lägenhet med så liten yta hade jag varit mycket nöjd med denna utformning.
Den höj- och sänkbara sängen vet jag inte nyttan med. Man slipper se sängen men den frigjorda ytan går ju inte att möblera. Det ger en luftigare känsla men känns överkurs.
Citera
2024-01-24, 21:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Inriktad mot någon med mycket pengar, men so inte äger en enda pryl
Citera
2024-01-29, 13:36
Medlem
jonny99s avatar
Prepperdröm i Eslöv.
https://www.erikolsson.se/bostader-till-salu/OBJ15334_2026476689

Guldstjärna för ljudspåret till videon, suggestivt.
Citera
2024-01-29, 13:42
Medlem
Vitiss avatar
Jag bevakar slutpriset på det där vanvettigt dyra objektet i Danderyd (en udde, 175 miljoner).
Fick i helgen ett mail från mäklaren:

God morgon,

Ni har anmält intresse för bostaden på Aslögsvägen 4, Djursholm och ni får därför denna information.

Säljaren på Aslögsvägen 4, Djursholm har blivit erbjuden en större aktieportfölj och kan därför acceptera ett betydligt lägre pris för fastigheten vid skarpt intresse under en begränsad period. Detta är en möjlighet att förvärva en av Djursholms bästa sjötomter med en stor enplansbyggnad med källare i syd/västläge. Med möjlighet att bygga ut, bygga till och skapa ert eget drömboende.

Läs mer här: https://brembergestate.com/objektsida/aslogsvagen-4-djursholm/

Om ni har finansiering klar och är skarpt intresserade så ber jag er att kontakta mig.

Trevlig helg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in