2022-09-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ja, fast 5,2 miljoner för en villa som ingen har lagt ner något arbete på 40 år och som ligger i en mörk myggig småstad uppe i Norrland? Känns inte direkt prisvärt.

Oj, kan tänka mig att det finns många turkar som skulle vilja ha det.
Ja det var hutlöst dyrt!
Citera
2022-09-13, 20:08
Medlem
Gammalt soldattorp från 1600-talet. Takhöjden verkar minimal (i de gamla delarna av huset) Skulle gissa någonstans mellan 180- 200 cm. Fult utbyggt.
https://www.hemnet.se/bostad/fritidsboende-4rum-norrkopings-kommun-simonstorp-jakobslund-19072336
Citera
2022-09-15, 07:37
Medlem
411 kvm på Östermalm utrop 150 miljoner.
Denna typ av lägenheter brukar inte annonseras med bilder, så lite roligt att se.

https://brembergestate.com/objektsida/ostermalmsgatan-ostermalm/?utm_campaign=till-salu&utm_content=ostermalmsgatan

Nog en av de få lägenheter där det inte känns udda att ha ett gym innuti lägenheten.

Mäklaren verkar dock fått lite väl spel när han skrev beskrivningen.

Citat:
Det kan emellertid gå flera decennier om inte århundraden innan en paradvåning som denna erbjuds möjlig att förvärva.
Citera
2022-09-15, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Vilken fruktansvärt ful hall. Draperiet, taket, golvet och den lilla stolen.
Vad är draperiet gjort av?
Själv har jag svårt för köket o matplatsen, samt trädtoaletten😬😵‍💫
Citera
2022-09-15, 08:44
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ja, fast 5,2 miljoner för en villa som ingen har lagt ner något arbete på 40 år och som ligger i en mörk myggig småstad uppe i Norrland? Känns inte direkt prisvärt.

Nu förstår du nog inte att Luleå i Norrland är som Stockholm i mellersta Sverige.
Luleå där uppe är inte bara en småstad, det är storstaden. Det är därifrån hela Norrland styrs.
Med det sagt, 5.2m är brutalt.
Citera
2022-09-15, 08:50
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Nu förstår du nog inte att Luleå i Norrland är som Stockholm i mellersta Sverige.
Luleå där uppe är inte bara en småstad, det är storstaden. Det är därifrån hela Norrland styrs.
Med det sagt, 5.2m är brutalt.
Visst kanske är Luleå huvudstaden där uppe i Norrland. Problemet är ju att det finns ju likt förbannat mycket mark kvar att bygga på.

Hade huset kostat 3,2 miljoner hade jag inte sagt något. 5,2 miljoner + 1,5 miljon i renovering. Kan ge mig tusan på att elen är gammal, likaså med avloppsrör som håller på att rosta ihop. Isoleringen lär väl vara sisådär. Nej, det blir ett dyrt projekt.
Citera
2022-09-15, 08:51
Medlem
Facades avatar
Citat:
Visst kanske är Luleå huvudstaden där uppe i Norrland. Problemet är ju att det finns ju likt förbannat mycket mark kvar att bygga på.

Hade huset kostat 3,2 miljoner hade jag inte sagt något. 5,2 miljoner + 1,5 miljon i renovering. Kan ge mig tusan på att elen är gammal, likaså med avloppsrör som håller på att rosta ihop. Isoleringen lär väl vara sisådär. Nej, det blir ett dyrt projekt.

Jag håller med dig.
Men samtidigt, vilket hus är ärligast?
Ett nyrenoverat hus där man inte har någon aning om vad som finns bakom eller ett gammalt hus med original tapeter osv där det blir omöjligt att dölja skador - allt har haft 40-50 år på sig att krypa fram.
Inte för att det bringar premium men det är bättre bevis på bra stomme.
Citera
2022-09-15, 08:57
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Jag håller med dig.
Men samtidigt, vilket hus är ärligast?
Ett nyrenoverat hus där man inte har någon aning om vad som finns bakom eller ett gammalt hus med original tapeter osv där det blir omöjligt att dölja skador - allt har haft 40-50 år på sig att krypa fram.
Inte för att det bringar premium men det är bättre bevis på bra stomme.
Visst är det så. Det är ju naket på det viset och visst har det en charm att det inte är sönderrenoverat.
Citera
2022-09-15, 11:25
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havenoname
https://unikfast.se/bostad/hagvagen-60a?id=OBJ22674_1941834891&utm_source=booli&utm_me dium=referral&utm_campaign=till-salu&utm_content=hagvagen-60a

Wow. 25 miljoner för att få bo så tjusigt på en sån attraktiv adress, nu är det verkligen rea på bostadsmarknaden!
ett äkta babbehus, ser inte klokt ut
fy vilket fult hus som stinker Saddam men du bor i Huddinge
Citera
2022-09-15, 12:01
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
411 kvm på Östermalm utrop 150 miljoner.
Denna typ av lägenheter brukar inte annonseras med bilder, så lite roligt att se.

https://brembergestate.com/objektsida/ostermalmsgatan-ostermalm/?utm_campaign=till-salu&utm_content=ostermalmsgatan

Nog en av de få lägenheter där det inte känns udda att ha ett gym innuti lägenheten.

Mäklaren verkar dock fått lite väl spel när han skrev beskrivningen.

Om jag inte tar helt fel är det en hedgefondmiljardär med initialerna M S som bor där.
Citera
2022-09-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Om jag inte tar helt fel är det en hedgefondmiljardär med initialerna M S som bor där.
Det ser ut som att det finns barn i huset men det kan ju vara för barnbarn?

Usch vad "fattigt" att bo med snedväggar överallt, (ett par st. kan vara mysigt) och inte ens se vad det är för årstid när man tittar ut genom sina fönster. Men å andra sidan har de väl otal andra hem på sydligare breddgrader.
Citera
2022-09-15, 17:00
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det ser ut som att det finns barn i huset men det kan ju vara för barnbarn?

Usch vad "fattigt" att bo med snedväggar överallt, (ett par st. kan vara mysigt) och inte ens se vad det är för årstid när man tittar ut genom sina fönster. Men å andra sidan har de väl otal andra hem på sydligare breddgrader.

Om det är den jag tror är han 52 år, frun fyra år yngre. Adress Östermalmsgatan 101.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in