Trevlig sjötomt i Bjärred!
Man hade ju gärna velat stycka av tomterna, sålt existerande huset på andra sidan vägen och byggt något nytt vid vattnet.
Normalt tillåter ju inte våra drakoniska bygglagar det, men man ser i annonsen att rakt norr om denna tomt finns stora hus precis vid vattnet som ser ganska nybyggda ut.
Trevlig sjötomt i Bjärred!
Man hade ju gärna velat stycka av tomterna, sålt existerande huset på andra sidan vägen och byggt något nytt vid vattnet.
Normalt tillåter ju inte våra drakoniska bygglagar det, men man ser i annonsen att rakt norr om denna tomt finns stora hus precis vid vattnet som ser ganska nybyggda ut.
Tittar man på en karta över området ser man tydligt att tomterna norr om byter sida och ligger på andra sidan vägen. Det verkar som om att tomterna blir för smala söder om skiftet. Det är bara precis vid skifte som det finns en fastighet på båda sidor vägen.
Tittar man på en karta över området ser man tydligt att tomterna norr om byter sida och ligger på andra sidan vägen. Det verkar som om att tomterna blir för smala söder om skiftet. Det är bara precis vid skifte som det finns en fastighet på båda sidor vägen.
Nog hade man kunnat klämma in trevliga hus på dessa tomter mellan vattnet och vägen utan problem? Söder om denna (eller granntomten) slutar det ju då vägen går längs med vattnet. Men jag hade absolut kunna klämma in ett bra bostadshus på tomten mellan vägen och vattnet.
Ja man fick bygga skyddsrum med fönster, iaf. förr. Men jag är rätt säker på att för att få bidrag till att bygga detta skyddsrum på sin tomt och förfoga över i princip hur man vill så var man också tvungen att hushålla de närmsta grannarna i händelse av krig.
Ägde förr en kåk byggd på åttiotalet. Där var garaget skyddsrum för 70 Pers (har jag för mig) hade fönster som skulle pluggas igen med betongklumpar.
Äsch var väl inte så hemskt. Det var förskräckliga färger dock. Byt ut färgsättningen på hela fasaden så kan det bli ett intressant blickfång det huset.
Jag är less fyrkantiga lådor till hus, samtidigt så hatar jag Pål Ross-hus med rundade väggar som är omöjliga att möblera.
Om du läser annonsen står det att ”Bostadsrätterna ska uteslutande nyttjas för fritidsboende. Det är därför inte tillåtet att bosätta sig permanent i bostadsrättslägenheten.” Lika konstigt då?
Om du läser annonsen står det att ”Bostadsrätterna ska uteslutande nyttjas för fritidsboende. Det är därför inte tillåtet att bosätta sig permanent i bostadsrättslägenheten.” Lika konstigt då?
Den fär kåken har man ju gått förbi och undtst vad det är. En sån lägenhet köper man bara för att hyra ut för sjuka pengar under de två veckorna det är tennis.