2013-03-15, 13:42
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Sätt igång och buda

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-karolinska-solna-kommun-fogdevreten-4-4740736#.UUMNUCOpoT8.facebook

"Bostaden är i renoveringsbehov"...
Citera
2013-03-15, 13:49
Medlem
Citat:
Sätt igång och buda

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-karolinska-solna-kommun-fogdevreten-4-4740736#.UUMNUCOpoT8.facebook

Bland det värsta jag sett.....Högt utgångspris för att vara så totalt slitet, det går ju inte ens att städa köket för att få det snyggare. Snittpriset på området är ju vad det kostar att rusta nästan, nåja en liten överdrift kanske, men jag skulle inte flytta in där utan att blåsa ut allt material.
Citera
2013-03-15, 14:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Bland det värsta jag sett.....Högt utgångspris för att vara så totalt slitet, det går ju inte ens att städa köket för att få det snyggare. Snittpriset på området är ju vad det kostar att rusta nästan, nåja en liten överdrift kanske, men jag skulle inte flytta in där utan att blåsa ut allt material.

Det är acceptpris på den och det kostar ju max 200k att göra allt tipptopp då det är så litet, kollar man snittet i området kan man lätt göra sig en hacka skulle jag säga.

Jag tror inte den där kommer gå under 1,2 miljoner
Citera
2013-03-15, 14:05
Medlem
ja en 1.2-1.3 miljoner borde den kunna gå för.
Citera
2013-03-15, 15:22
Medlem
Citat:
Sätt igång och buda

Det jag frågar mig är; Hur kunder personen som gjorde detta bo där ens?
Och hur kan man bara låta en bostad förfalla på ett sånt sätt?

Citera
2013-03-15, 15:31
Medlem
Ja att någon kan göra sig en hacka på denna lägenhet är uppenbart, men jag tänker mer ur mitt eget perspektiv, att ju mer jag kan spara på utgifter ju bättre och billigare bor jag. Flyttar jag någonstans så är det långsiktigt jag bor där. Jag är av den händiga sorten och min första reflektion var att det där projektet skulle jag inte vilja ta itu med, men är priset nog lågt så är det värt det såklart om man nu vill bo i det området. Att kalkylera ca.200k på ett köp och leja folk att rusta är nog vad de flesta gör. Priset beror ju också på vilka ytval man gör... Men mig skulle det bära emot då jag vet att jag själv kan lägga golv, byta kök osv. men vatten och el lejer man givetvis folk till.
Mina inlägg är väl totalt meningslösa egentligen, men jag kommenterade bara för att jag såg något vedervärdigt och kände för att lägga en kommentar Att det är så där pass skitigt innebär ju att man inte kan bo där när man rustar....kan och kan...men vill man?!
Citera
2013-03-15, 16:47
Medlem
maximum2s avatar
Citat:
Sätt igång och buda

haha extremt kul att det står Bostaden är i renoveringsbehov och Möjlighet till ett snabbt tillträde.
Citera
2013-03-15, 17:01
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Sätt igång och buda

Hur fan kan en lägenhet förfalla på det där sättet?
En pundare som har bott där?
Hemlösa som har brutit sig in?
Citera
2013-03-15, 17:35
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Hur fan kan en lägenhet förfalla på det där sättet?
En pundare som har bott där?
Hemlösa som har brutit sig in?

Det var verkligen exceptionellt slitet, det var så pass svart och hemskt att det såg närmast brandskadat ut på vissa ställen. Men tragiskt nog är det säkert inte så rasande ovanligt att det ser ut sådär hos människor med psykiska problem. Vi hade en person i föreningen där jag bor med psykiska problem och den lägenheten såg för bedrövlig ut, fylld med bråte och fruktansvärt skitigt. Många saker var dessutom förstörda, exempelvis i badrum och kök.

För övrigt tycker jag att det där området är skittråkigt. Visst kan man se det som att det är nära stan och Solna, men jag tycker mest att det ligger på mellandistans och inte är särskilt nära någonting. Har en kompis som bodde i området ett tag, om än på andra sidan Solnavägen. Det kändes rätt apart.
Citera
2013-03-15, 20:13
Medlem
EyeShakingKings avatar
Citat:
Sätt igång och buda

Här har man visst haft lite för roligt på utflyttningsfesten
Citera
2013-03-16, 02:20
Medlem
beerklunkers avatar
Minst sagt.

Tänk att det där är en lägenhet som har en miljon som utgångspris.

Den är i fruktansvärt uselt skick (Vi snackar hundratals-tusen i renovering)
Den ligger inte i innerstan.
Den är inte stor.
Den har i princip ingenting i sin närhet.

Ja, det är möjligt att den fortfarande är värd det priset, jag vet.
Det talar för hur jävla sämst detta landet är när det gäller bostadsfrågan i sthlm
Citera
2013-03-16, 10:27
Medlem
Snösparvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Minst sagt.

Tänk att det där är en lägenhet som har en miljon som utgångspris.

Den är i fruktansvärt uselt skick (Vi snackar hundratals-tusen i renovering)
Den ligger inte i innerstan.
Den är inte stor.
Den har i princip ingenting i sin närhet.

Ja, det är möjligt att den fortfarande är värd det priset, jag vet.
Det talar för hur jävla sämst detta landet är när det gäller bostadsfrågan i sthlm

Det är med all säkerhet en fd hyresrätt som nu ska säljas som bostadsrätt av föreningen. Finns ganska många som innehar hyresrätt i huset.
Liknande lägenheter i området går för 1,3 - 1,4. Så jag tror den kommer gå för mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in