2018-11-09, 05:14
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Howdy. Jag är ganska neutralt inställd till Wingårdhs arkitektbyrå. Jag tycker att de gör både bra och dåliga grejer.
Med detta sagt. VAD I HELVETE ÄR DETTA? Vad var tanken? Att få det att se ut som att någon byggt ett förjävla fult sommarhus där 1969 men i "modern tappning"?
Detaljplan, någon?

För att parafrasera mäklaren: "Här lämnas allting åt slumpen".

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-svavelso-osterakers-kommun-svavelsovagen-40d-12475196
Vad i helvete är det där för nybyggt skit?
Och köksdelen är ju enorm!?
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-11-09 kl. 05:17.
Citera
2018-11-10, 15:03
Medlem
Lyyn-Xs avatar
Till synes en uppfräschad normal 50-tals kåk.. Men köket!? Vad fan hände där!?

https://www.hemnet.se/bostad/15231855?utm_source=app&utm_medium=link&utm_campai gn=tipsa&utm_content=android-mobile
Citera
2018-11-10, 15:12
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Vad i helvete är det där för nybyggt skit?
Och köksdelen är ju enorm!?
Ser ut som de fått ett ep-anfall under ritandet. Undrar hur nöjda grannarna är med att någon skräpar ned deras fina miljö med den styggelsen.
Citera
2018-11-10, 17:11
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Till synes en uppfräschad normal 50-tals kåk.. Men köket!? Vad fan hände där!?

https://www.hemnet.se/bostad/15231855?utm_source=app&utm_medium=link&utm_campai gn=tipsa&utm_content=android-mobile

Måste vara tio år sen det var modernt med knallrött i köket och det var inte snyggt då heller. Kombon med svart var episk
Citera
2018-11-10, 17:13
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEFPT
Till synes helt vanlig lägenhet, tills man kommer till vardagsrummet....

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-gustavsberg-farsta-varmdo-kommun-mariagatan-13b,-2tr-15204995

Jag undrar om mäklaren gav dem rådet att plocka ned eländet innan plåtningen, men de vägrade. Eller om mäklaren tyckte att det var lite spexigt att ha kvar allt på väggarna för att skapa en snackis. På ett sätt lyckas det väl, den här tråden är hyfsat välbesökt och vi pratar ju om det. Jag tror dock att det skrämmer bort fler än det lockar.
Citera
2018-11-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag undrar om mäklaren gav dem rådet att plocka ned eländet innan plåtningen, men de vägrade. Eller om mäklaren tyckte att det var lite spexigt att ha kvar allt på väggarna för att skapa en snackis. På ett sätt lyckas det väl, den här tråden är hyfsat välbesökt och vi pratar ju om det. Jag tror dock att det skrämmer bort fler än det lockar.
Jag tror lägenheten är lämnad i händerna på någon stylist som delvis använt säljarens egna möbler men pyntat med inlånade föremål. Ser ut som flera gamla hål i väggen ovanför tv,n. Några nya märken för att hänga upp tillfällig dekor gör mindre skillnad eller så återanvände de gamla hål och därför placerat djurhuvudena så utspritt.
Citera
2018-11-10, 19:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag tror lägenheten är lämnad i händerna på någon stylist som delvis använt säljarens egna möbler men pyntat med inlånade föremål. Ser ut som flera gamla hål i väggen ovanför tv,n. Några nya märken för att hänga upp tillfällig dekor gör mindre skillnad eller så återanvände de gamla hål och därför placerat djurhuvudena så utspritt.

Ja, det var inte så rasande välplacerat heller. Såg inte riktigt klokt ut ärligt talat. Det är väl en sak om man har en gammal klassisk lägenhet eller villa med högt i tak, i en högst ordinär lägenhet ser det helskumt ut.
Citera
2018-11-10, 20:21
Moderator
rotadents avatar
Edward och partners säljer 134 kvadrat källare med enbart takfönster på Hagagatan för sju mille. Mycket pengar, men kvadratmeterpriset säger en del.
https://www.edwardpartners.se/vara-bostader/innerstan/OBJ18503_1654204585/
Citera
2018-11-10, 20:27
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Edward och partners säljer 134 kvadrat källare med enbart takfönster på Hagagatan för sju mille. Mycket pengar, men kvadratmeterpriset säger en del.
https://www.edwardpartners.se/vara-bostader/innerstan/OBJ18503_1654204585/

Det kanske är någon miljöpartist som köper lägenheten för att den är klimatsmart. Jag antar att det inte blir så dyrt att värma upp den, med tanke på att den till största delen ligger under jord, och sedan när den globala uppvärmningen har satt klorna i oss så att alla även här uppe i Norden börjar köra med AC hemma, så är det säkert naturligt svalt och skönt där nere.
Senast redigerad av Trixton 2018-11-10 kl. 20:47. Anledning: Stavfel
Citera
2018-11-10, 20:33
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det kanske är någon miljöpartist som köper lägenheten för att den är klimatsmart. Jag antar att det inte blir så dyrt att värma upp den, med tanke på att den till största delen ligger under jord, och sedan när den globala uppvärmningen har satt klorna i oss så att alla även här uppe i norden börjar köra med AC hemma, så är det säkert naturligt svalt och skönt där nere.

sju miljoner, åtta tusen i avgift, och den har inte ens en bastu?
Citera
2018-11-10, 20:58
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det kanske är någon miljöpartist som köper lägenheten för att den är klimatsmart. Jag antar att det inte blir så dyrt att värma upp den, med tanke på att den till största delen ligger under jord, och sedan när den globala uppvärmningen har satt klorna i oss så att alla även här uppe i Norden börjar köra med AC hemma, så är det säkert naturligt svalt och skönt där nere.

Däremot är du tokkörd om havsnivån stiger, då vill man inte bo under marknivå... Den där typen av lägenhet lockar inte alls, jag har sett rätt mycket källarlägenheter i Stockholm. Det är väl en ganska naturlig effekt av att priserna ballar ur och det blir dyrt för folk att bo så stort eller centralt de vill i traditionella lägenheter. Jag skulle aldrig någonsin vilja bo så. Då bor jag hellre hälften så stort med riktiga fönster.
Citera
2018-11-10, 21:22
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Däremot är du tokkörd om havsnivån stiger, då vill man inte bo under marknivå... Den där typen av lägenhet lockar inte alls, jag har sett rätt mycket källarlägenheter i Stockholm. Det är väl en ganska naturlig effekt av att priserna ballar ur och det blir dyrt för folk att bo så stort eller centralt de vill i traditionella lägenheter. Jag skulle aldrig någonsin vilja bo så. Då bor jag hellre hälften så stort med riktiga fönster.

På sätt och vis är det lite konstigt i det här reglerade landet att man kan få bygglov för något dylikt, för någon sorts bygglov antar jag att man behöver, även om det säkert var en befintlig, gammal källare som man byggde om till bostad.

Nu tycker inte jag att det gör något om andra vill bo så (och betala sju miljoner för det...), men jag skulle nog må dåligt i längden av att bo så. Klart att man vill ha vanliga fönster och ljusinsläpp från något annat än taket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in