Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast nytt kök. renoverad toalett och nytt golv + tapet.
Ommålat utomhus och riv eller renovera garaget så kommer det bli en jäkla skillnad.
Det mesta är bara yta.
Jag har sett ruckel förvandlas till slott, men den där kåken har ingen tilltalande planlösning, övervåningen ser ut som ett kojbygge, är grunden dränerad, är grunden ens hel....frågorna är fler än svaren, huset är nästan hundra år gammalt och fuktfläckar syns i taket och vid element på övervåningen. Någon har rivit i tapeten ovanför ett fönster, antagligen fukt. Kolla in den konstiga trappen till övervåningen, konstiga konstruktioner och ett element med rördragningar hur och vartsomhelst, dolda konstiga konstruktioner lär uppenbara sig för den som river i de där väggarna.
Med tanke på hur taket ser ut kan man misstänka mögel i innerväggar och tak..........men det skulle inte förvåna mig om någon optimist tar sig an och rustar huset. Det enda som verkar vara åtgärdat är nya fönster på nedervåningen, skulle gissa att de gamla höll på att ramla ur karmarna.
Jag ser framför mig att detta hus skulle behöva större upprustning än den villa Äntligen hemma tog sig an för något år sedan. Men den villan hade tilltalande arkitektur.
Jamen usch vilken pessimist jag är nudå, jag totalsågar detta hus