Citat:
Ursprungligen postat av
GammaRay
Det måste väl vara samma hus som startade denna tråd en gång i tiden?! Minns att jag sett det förut, men folks kommentarer då får det att låta som att det var snäppet värre än vad det är nu (eller vad mäklaren valt att ta med på bild).
Då ska det ha varit ute för 4,85 miljoner och såldes enligt booli för 2,8 år 2009. Så jag undrar om de verkligen kan få 3,65 nu som säljaren verkar hoppas på.
Jag efterforskade lite och det ägs sen 2009 av ett par med svenssonnamn, låter som 40-talister. Framgår inte vad jag kan se om huset såg ut så när de köpte det 2009, eller om detta är deras skapelse. Men besiktningsprotokollet är en sorglig läsning:
- Vattenburen el och elsystemet behöver ses over då huset är "dragigt" (inte många som vill köpa en villa utan bergvärme idag...)
- Ny asfaltering på infarten behöver göras
- Sidobyggnader i eftersatt skick
- Huvudentrén ej färdigställd, trappa saknas
- Golvet lutar i hall, kök, vardagsrum
- Fönster behöver målas invändigt
- Sprickor i kakelfog, hål mot socklar mm överallt
- Räcke saknas mot trappa
- Öppningsbara fönster saknas i rum på källarvåningen för utrymning (för de har man kaklat igen!)
- Oisolerad taklucka
- Ej korrekt takstolsvirke har använts och ej fackmässigt byggda (!)
- Yttertaksbrädor och takfot i dåligt skick
- Unken lukt i källaren...
- Otätt vid rörgenomförningar i badrum, golvbrunn saknas i tvättstuga och ett badrum, ingen frånluftsventilation i dessa utrymmen, golvvärmen funkar ej, jacuzzin ur funktion
- Frånlutning av mark mot husgrund ej tillräcklig
- Otätt mellan plåt och tegelfasad
Äsch, jag orkar inte fortsätta... det finns en massa mer...
Med alla de felen förstår jag inte hur de skulle kunna få mer än 1,5 mille för eländet. i princip allt behöver ju göras om, allt som är kaklat måste bort (och speglarna såklart om man inte ska bli psykotisk), tak, asfalt, fönster och alla badrum/ våtutrymmen måste göras om, takkonstruktion bytas ut och en massa annat. Tror det är lika bra att riva skiten och bygga nytt hus.