2017-08-21, 09:00
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
https://www.hemnet.se/bostad/12204981?utm_source=app&utm_medium=link&utm_campai gn=tipsa&utm_content=android-mobile

En villa med kakel och speglar överallt. Ser ut som en porrklubb. Se bilderna. Sjukaste jag sett.
Spinnspövägen 25 i Göteborg. 3.650.000 kr

Var bland det jävligaste jag sett. Undrar hur mycket slantar det krävs för att kunna renovera det till något beboligt? Ut med hela köket, badrum, nya golv, väggar och tak
Citera
2017-08-21, 10:30
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Var bland det jävligaste jag sett. Undrar hur mycket slantar det krävs för att kunna renovera det till något beboligt? Ut med hela köket, badrum, nya golv, väggar och tak
Och det är bara insidan av huset. Tomten är en total katastrof i asfalt och betong. Allt måste brytas upp och schaktas bort, för att det ska gå att åstadkomma nåt vettigt.
Citera
2017-08-21, 12:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Och det är bara insidan av huset. Tomten är en total katastrof i asfalt och betong. Allt måste brytas upp och schaktas bort, för att det ska gå att åstadkomma nåt vettigt.

Nästan bättre att riva skiten och bygga nytt. Huset är ju helt förstört, vem fan i sinnes fulla bruk vill köpa det där.
Citera
2017-08-21, 12:50
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
https://www.hemnet.se/bostad/12204981?utm_source=app&utm_medium=link&utm_campai gn=tipsa&utm_content=android-mobile

En villa med kakel och speglar överallt. Ser ut som en porrklubb. Se bilderna. Sjukaste jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Jösses!! Det var något av det värsta jag har sett. Tänk så mycket tid och pengar de måste ha lagt ner, och så totalt sänkt värdet i botten. Undrar vad mäklaren sa? Inte ens någon idé att erbjuda homestyling, liksom.

Roligast är att mäklaren skriver "Huset är högt beläget, djupt in i eftertraktat och populärt område och med en av Hjuvik-dalens största tomter." Tyvärr hjälper inte detta då hela skiten är asfalterad. Inte ett enda grässtrå på tomten.
Dessutom har ägaren pantbrev på över 4 mille, en halv mille över försäljningspriset. Helt klart att ägaren gått bananas med både kakel, speglar, asfalt och pengar. Man har t.o.m. kaklat in kassaskåpet i tvättstugan.
https://process.fasad.eu/rimage.php?url=/images03.fasad.eu/449/400338/847967/highres/7118051.jpg&m=inside&w=2400&h=1728&c=64&i=1

Enklast är väl att sälja det till ett swingersällskap. De uppskattar både speglar och helkaklat.
Senast redigerad av SuraStina 2017-08-21 kl. 12:56.
Citera
2017-08-21, 13:48
Medlem
Citat:

Det måste väl vara samma hus som startade denna tråd en gång i tiden?! Minns att jag sett det förut, men folks kommentarer då får det att låta som att det var snäppet värre än vad det är nu (eller vad mäklaren valt att ta med på bild).

Då ska det ha varit ute för 4,85 miljoner och såldes enligt booli för 2,8 år 2009. Så jag undrar om de verkligen kan få 3,65 nu som säljaren verkar hoppas på.
Citera
2017-08-21, 19:33
Medlem
Hit0mis avatar
En stilförvirrad villa som är "byggd enligt amerikansk modell" av och för en byggmästare med tveksam smak:

https://www.hemnet.se/bostad/12211317?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone

En något finare byggmästarvilla:

https://www.hemnet.se/bostad/12219056?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone
Senast redigerad av Hit0mi 2017-08-21 kl. 19:45.
Citera
2017-08-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hit0mi
En stilförvirrad villa som är "byggd enligt amerikansk modell" av och för en byggmästare med tveksam smak.

https://www.hemnet.se/bostad/12211317?utm_source=ios_app&utm_medium=link&utm_ca mpaign=tipsa&utm_content=iphone

Utifrån tyckte jag inte att det var illa alls men sen kikade man i och ja, där kom den "amerikanska modellen".
Citera
2017-08-21, 22:57
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Utifrån tyckte jag inte att det var illa alls men sen kikade man i och ja, där kom den "amerikanska modellen".

Och jag tänkte precis tvärtom. Utsidan är så horribel att insidan tedde sig normal :-)
Tur att vi olika smak så alla egendomliga hus har en chans att byta ägare.
Citera
2017-08-22, 11:42
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammaRay
Det måste väl vara samma hus som startade denna tråd en gång i tiden?! Minns att jag sett det förut, men folks kommentarer då får det att låta som att det var snäppet värre än vad det är nu (eller vad mäklaren valt att ta med på bild).

Då ska det ha varit ute för 4,85 miljoner och såldes enligt booli för 2,8 år 2009. Så jag undrar om de verkligen kan få 3,65 nu som säljaren verkar hoppas på.

Jag efterforskade lite och det ägs sen 2009 av ett par med svenssonnamn, låter som 40-talister. Framgår inte vad jag kan se om huset såg ut så när de köpte det 2009, eller om detta är deras skapelse. Men besiktningsprotokollet är en sorglig läsning:

- Vattenburen el och elsystemet behöver ses over då huset är "dragigt" (inte många som vill köpa en villa utan bergvärme idag...)
- Ny asfaltering på infarten behöver göras
- Sidobyggnader i eftersatt skick
- Huvudentrén ej färdigställd, trappa saknas
- Golvet lutar i hall, kök, vardagsrum
- Fönster behöver målas invändigt
- Sprickor i kakelfog, hål mot socklar mm överallt
- Räcke saknas mot trappa
- Öppningsbara fönster saknas i rum på källarvåningen för utrymning (för de har man kaklat igen!)
- Oisolerad taklucka
- Ej korrekt takstolsvirke har använts och ej fackmässigt byggda (!)
- Yttertaksbrädor och takfot i dåligt skick
- Unken lukt i källaren...
- Otätt vid rörgenomförningar i badrum, golvbrunn saknas i tvättstuga och ett badrum, ingen frånluftsventilation i dessa utrymmen, golvvärmen funkar ej, jacuzzin ur funktion
- Frånlutning av mark mot husgrund ej tillräcklig
- Otätt mellan plåt och tegelfasad

Äsch, jag orkar inte fortsätta... det finns en massa mer...
Med alla de felen förstår jag inte hur de skulle kunna få mer än 1,5 mille för eländet. i princip allt behöver ju göras om, allt som är kaklat måste bort (och speglarna såklart om man inte ska bli psykotisk), tak, asfalt, fönster och alla badrum/ våtutrymmen måste göras om, takkonstruktion bytas ut och en massa annat. Tror det är lika bra att riva skiten och bygga nytt hus.
Senast redigerad av SuraStina 2017-08-22 kl. 11:45.
Citera
2017-08-22, 16:13
Medlem
Angående "Spegelhuset".

Det jag kan se på Booli är att huset lades ut för 4 500 000 kr 2009 och såldes för 2 800 000 kr.
Nästa försäljning skedde 2014-10-01 då för 1 800 000 kr (Okänt utgångspris).

Den person som idag är skriven på adressen "äger inga fastigheter".
Citera
2017-08-22, 16:16
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag efterforskade lite och det ägs sen 2009 av ett par med svenssonnamn, låter som 40-talister. Framgår inte vad jag kan se om huset såg ut så när de köpte det 2009, eller om detta är deras skapelse. Men besiktningsprotokollet är en sorglig läsning:

- Vattenburen el och elsystemet behöver ses over då huset är "dragigt" (inte många som vill köpa en villa utan bergvärme idag...)
- Ny asfaltering på infarten behöver göras
- Sidobyggnader i eftersatt skick
- Huvudentrén ej färdigställd, trappa saknas
- Golvet lutar i hall, kök, vardagsrum
- Fönster behöver målas invändigt
- Sprickor i kakelfog, hål mot socklar mm överallt
- Räcke saknas mot trappa
- Öppningsbara fönster saknas i rum på källarvåningen för utrymning (för de har man kaklat igen!)
- Oisolerad taklucka
- Ej korrekt takstolsvirke har använts och ej fackmässigt byggda (!)
- Yttertaksbrädor och takfot i dåligt skick
- Unken lukt i källaren...
- Otätt vid rörgenomförningar i badrum, golvbrunn saknas i tvättstuga och ett badrum, ingen frånluftsventilation i dessa utrymmen, golvvärmen funkar ej, jacuzzin ur funktion
- Frånlutning av mark mot husgrund ej tillräcklig
- Otätt mellan plåt och tegelfasad

Äsch, jag orkar inte fortsätta... det finns en massa mer...
Med alla de felen förstår jag inte hur de skulle kunna få mer än 1,5 mille för eländet. i princip allt behöver ju göras om, allt som är kaklat måste bort (och speglarna såklart om man inte ska bli psykotisk), tak, asfalt, fönster och alla badrum/ våtutrymmen måste göras om, takkonstruktion bytas ut och en massa annat. Tror det är lika bra att riva skiten och bygga nytt hus.

Intressant läsning. Jag förmodar att parenteserna med utropstecken är dina?
Citera
2017-08-22, 21:44
Medlem
http://www.orlogsstaden.se/till-salu/beskrivning/CMVilla4LCIMP4J5VU91B7R

Utvecklingsbar 80-talsvilla enligt mäklaren. Det står även "Stort renoveringsbehov föreligger, ett riktigt tillfälle för den händige" och "Ingen officiell visning sker, utan man tittar själv, på egen risk" Riv rucklet skulle jag säga.

Taxeringsvärde: 922 000 kr
Pantbrev på 700.000 kr.
Begärt pris 400 000 KR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in