2009-03-18, 20:01
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ber om ursäkt om denna ligger inne redan:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/341104

Vi talar om en hyfsat normal svensk trävilla från förra sekelskiftet i halvsunkiga Farsta och den ligger inträngd mellan grannarna, ingen trädgård utan allt är bara grusyta (kolla flygfotot).

Allt detta pimpat till något som ... ja, jag kan inte ens beskriva stilen.

Bilden "master bedroom" får mig att tänka på italiensk "lyxporrfilm".

"Öppen spis" känns som han modeskaparen som dog i Miami - Versace?

Trappan till övervåningen andas "Say hello to my little friend!" i Scarface.

och för detta ska de ha 9,5 miljoner?!

Men OK, du får (kanske) lite sjöglimt över den halvt ingevuxna gölen "Magelungen" på köpet.

Jag såg den här för nåt år sedan också. Är ganska säker på att den låg någon miljon högre då. Förmodligen fortfarande inte såld.

En 30-årig polack som bor med sin mormor? Finns bara två personer skrivna på adressen, han född -79 och hon -19. Intressant koncept med öppen planlösning mellan sovrum och badrum...
Citera
2009-03-18, 22:17
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
En 30-årig polack som bor med sin mormor? Finns bara två personer skrivna på adressen, han född -79 och hon -19. Intressant koncept med öppen planlösning mellan sovrum och badrum...

De fick säkert välja halva möblemanget var!

Det ser ju ut som någon nyrik jävel som åkt runt en dag på stan och bara tagit allt som kostade mer än 50' styck. Ingen genomgående känsla över huvud taget.

Sedan ser det inte ut som om de "antika möblerna" verkligen är antika. Det är 0 patina på någon av möblerna. Antagligen nya.

//G
Citera
2009-03-18, 22:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Haha, skön blandning på de som var skrivna där. Nu behöver de bara hitta någon annan gangster med exakt samma smak så ska det nog gå fint att sälja huset...
Citera
2009-03-19, 11:36
Medlem
Shrink in spes avatar
Man kan ju inte göra annat än att älska "gymmet" - en multimaskin och två fåtöljer.
Citera
2009-03-25, 03:00
Medlem
Hypokondrias avatar
Citat:
20 miljoner för ett hus på 82 m² med 167 m² tomt... prisvärt?
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/121836
Kan faktiskt vara prisvärt, några av husen på "fel" sida av Torekov i sämre skick har gått för 16mille.
Läget är legendariskt bra om man har 20mille över.
(& inte har något emot insyn.)
Citera
2009-03-26, 11:24
Medlem
Csabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Kan faktiskt vara prisvärt, några av husen på "fel" sida av Torekov i sämre skick har gått för 16mille.

Är prisvärt verkligen rätt ord?
Citera
2009-03-26, 12:28
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria

Legendariskt bra läge vet jag inte. Du kan t.ex hyra den här fina ön en vecka om året i tio år för de pengarna (all inclusive, och du kan ta med dig sju kompisar). Det skulle jag hellre göra än att spendera semestern i ett trångt renoveringsojekt i Torekov med en massa grannar tätt inpå och överhängade risk för att råka ut för dålig svensk sommar.
Citera
2009-03-26, 12:33
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Legendariskt bra läge vet jag inte. Du kan t.ex hyra den här fina ön en vecka om året i tio år för de pengarna (all inclusive, och du kan ta med dig sju kompisar). Det skulle jag hellre göra än att spendera semestern i ett trångt renoveringsojekt i Torekov med en massa grannar tätt inpå och överhängade risk för att råka ut för dålig svensk sommar.

Jävlar vilken ö! Jag måste hålla med dig här, det var sjukt mycket mer lockande. Sen undrar jag vad man får vid Amalfi-kusten för 20 mille? Förmodligen en del. Hur mycket roligare är inte det för pengarna? Sverige är ju ändå alltid...Sverige.
Citera
2009-03-26, 12:44
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jävlar vilken ö! Jag måste hålla med dig här, det var sjukt mycket mer lockande. Sen undrar jag vad man får vid Amalfi-kusten för 20 mille? Förmodligen en del. Hur mycket roligare är inte det för pengarna? Sverige är ju ändå alltid...Sverige.

På tal om öar så kan man för 6 miljoner köpa den här ön på 25 000 m² i Horsfjärden med ett hus som verkar ungefär 18 gånger finare än det i Torekov. För de 14 miljonerna som blir över så kan man köpa en fin båt att åka dit med och ändå ha gott om pengar kvar.
Citera
2009-03-26, 14:48
Medlem
Csabas avatar
För halva priset av Torekovskåken får man en konsthall, ett café, några rum och ett gigantiskt kök på Österlen.

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/384860
Citera
2009-03-26, 22:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
På tal om öar så kan man för 6 miljoner köpa den här ön på 25 000 m² i Horsfjärden med ett hus som verkar ungefär 18 gånger finare än det i Torekov. För de 14 miljonerna som blir över så kan man köpa en fin båt att åka dit med och ändå ha gott om pengar kvar.

Damn, det där skapade faktiskt ha-begär. En egen ö är en gammal dröm och den där såg verkligen fin ut. Lagom stor också, det får ju inte vara en liten kobbe om det ska funka. Huset var dessutom väldigt fint! Minst 18 gånger finare än det i Torekov... Sen är det ju på rätt sida Sverige också
Citera
2009-04-06, 16:26
Moderator
rotadents avatar
Nu har Expressen/DI uppmärksammat Torekovs-huset:
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009/04/06/332134&sectionid=Dinapengar&o=expressen&smallscree n=0&
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in