2016-01-09, 14:25
  #14473
Medlem
CarolynHaxs avatar
Och medan jag är i farten, en Östermalmslägenhet med en helt osannolik planlösning: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ostermalm-stockholms-kommun-karlavagen-1,-3-tr-8422435 Man förstår att den är svårsåld.
Citera
2016-01-09, 14:31
  #14474
Medlem
JayGatsbys avatar
Haha vilken skum lya. En vägg till sovrummet känns ju ganska given.
Citera
2016-01-09, 14:44
  #14475
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Ett hus som Expressen däremot var först med var den här godbiten i Gävle, ett sånt där solglasögon-på-hus: http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1251645&images=1


Undra vad det är för planta de velat gömma i duschkarbin...
Citera
2016-01-09, 15:00
  #14476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Och medan jag är i farten, en Östermalmslägenhet med en helt osannolik planlösning: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ostermalm-stockholms-kommun-karlavagen-1,-3-tr-8422435 Man förstår att den är svårsåld.

Sådär vill ju vissa faktiskt bo dock (bland annat jag). Jag avskyr väggar/rum, lagar aldrig mat, etc. <3
Citera
2016-01-09, 15:09
  #14477
Medlem
hazzos avatar
Hur smaklöst kan man inreda denna bostad. Vore man smart så tog man väl bort kalsongreklamen från väggarna mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Garanterat bebos lägenheten av en eller fler sk skinkryttare, inga konstigheter
Citera
2016-01-09, 15:55
  #14478
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Det var värst vad de hade svårt att sälja den här ön.
Huset är väl inte så jättekul, men ön är ju jäkligt cool.

Undertecknad hade nog byggt lite fler hus så man kan ha fler gäster; en pool samt hälla sand längst ini viken för att få en grym badstrand.

Kanske där skon klämmer; man får inget bygglov för något mer?

http://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1226711568
Fantastiskt ställe. Eventuellt gästhus går att lösa med en fast förtöjd båt. Men som sagt, 39 mill är rätt mycket pengar, och exakt vad gör man på en ö om man får lite långtråkigt? Tror målgruppen är sjukt begränsad, de pengarna räcker till att köpa ett helt gäng attraktiva semesterboenden.

Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Och medan jag är i farten, en Östermalmslägenhet med en helt osannolik planlösning: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ostermalm-stockholms-kommun-karlavagen-1,-3-tr-8422435 Man förstår att den är svårsåld.
Hoppsan Men den kan nog bli bra enligt förslag två. Men kosta lär det göra.
Citera
2016-01-09, 17:42
  #14479
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Och medan jag är i farten, en Östermalmslägenhet med en helt osannolik planlösning: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ostermalm-stockholms-kommun-karlavagen-1,-3-tr-8422435 Man förstår att den är svårsåld.

Haha. Tycker mäklaren är ovanligt tydlig med sin alternativa planlösning. Men man blev onekligen litet paff när man såg den nuvarande.
Citera
2016-01-09, 18:04
  #14480
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademian
Sådär vill ju vissa faktiskt bo dock (bland annat jag). Jag avskyr väggar/rum, lagar aldrig mat, etc. <3
Jag bodde i en 1a i flera år, tro mig, man vill ha en vägg till sovrummet.
Citera
2016-01-09, 18:09
  #14481
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiron
Undra vad det är för planta de velat gömma i duschkarbin...

Haha, la inte ens märke till den i den enorma floden av...allt, och bland annat massor av krukväxter, riktiga och konstgjorda. Men visst ser det skumt ut! Kan det vara hampa?
Citera
2016-01-10, 10:52
  #14482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Och medan jag är i farten, en Östermalmslägenhet med en helt osannolik planlösning: http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ostermalm-stockholms-kommun-karlavagen-1,-3-tr-8422435 Man förstår att den är svårsåld.

Ingen dålig affär för säljaren! Nybildad förening där denna lägenhet köps för 4.4 och nu kanske säljs för över 8. För köparen väldigt tveksamt. Ny förening med hög belåning och upprustningsbehov, dessutom som sagts en märklig planlösning.
Citera
2016-01-10, 14:42
  #14483
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Det var värst vad de hade svårt att sälja den här ön.
Huset är väl inte så jättekul, men ön är ju jäkligt cool.

Undertecknad hade nog byggt lite fler hus så man kan ha fler gäster; en pool samt hälla sand längst ini viken för att få en grym badstrand.

Kanske där skon klämmer; man får inget bygglov för något mer?

http://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1226711568

Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Fantastiskt ställe. Eventuellt gästhus går att lösa med en fast förtöjd båt. Men som sagt, 39 mill är rätt mycket pengar, och exakt vad gör man på en ö om man får lite långtråkigt? Tror målgruppen är sjukt begränsad, de pengarna räcker till att köpa ett helt gäng attraktiva semesterboenden.

Är inte risken stor att man har en hel drös med båtar som lägger till vid ön under semestertiderna?
Citera
2016-01-10, 14:49
  #14484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Det var värst vad de hade svårt att sälja den här ön.
Huset är väl inte så jättekul, men ön är ju jäkligt cool.

Undertecknad hade nog byggt lite fler hus så man kan ha fler gäster; en pool samt hälla sand längst ini viken för att få en grym badstrand.

Kanske där skon klämmer; man får inget bygglov för något mer?

http://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1226711568

Det är faktiskt mysko att de ens fått bygglov till allt så sent som 2009. De måste ha fått bygglov i sista stund innan de nya reglerna kom och la en död hand på många fastigheter. Du kan nog inte räkna med att få lov till fler byggnader. Strandskyddsbestämmelserna gör det svårt att få igenom byggen vid vatten. Det finns många personer som sitter med liknande fastigheter som är värdelösa då de inte får bygglov.

I övrigt så är det ett fint ställe, men priset tyder på optimism, då det finns bättre ställen som inte kostar 39 miljoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in