2012-01-13, 18:31
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefanta
Kolla beskrivningen på den här fastigheten...

http://www.hemnet.se/bostad/gard-5rum-rang-vellinge-kommun-rangs-byvag-282-7-3011975

Det kändes lite udda av mäklaren att sätta en sådan beskrivning, jag vet inte men jag blir inte direkt köpsugen!

Om jag vore säljare skulle jag vara allt annat än glad på mäklaren.
Citera
2012-01-13, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag har för mig att samma lägenhet legat ute till försäljning för något år sedan...

Det stämmer. Men då till ett betydligt högre pris.
Citera
2012-01-13, 21:09
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylone
Personligen gillar jag beskrivningen bättre, lite komiskt är det allt.

"På lugna gatan med glimt av älven och närhet till Ainas nybakade bullar"

Ja, märklig beskrivning och en fruktansvärt ful lägenhet. Jag avskyr verkligen den där stilen. Svarta högblanka kök är en styggelse, samma sak med fondtapeten i sovrummet.

Citat:
Kolla beskrivningen på den här fastigheten...

http://www.hemnet.se/bostad/gard-5ru...-282-7-3011975

Det kändes lite udda av mäklaren att sätta en sådan beskrivning, jag vet inte men jag blir inte direkt köpsugen!

Har inte det där legat ute skitlänge? Jag tycker att jag känner igen det, men att det var väldigt länge sen jag såg det. Jag kan dock förväxla det med något annat hus. Kanske kan förklara varför mäklaren skrev sådär... "En gång i tiden hade jag en objektsbeskrivning..."
Citera
2012-01-15, 20:43
Medlem
Pellefantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Har inte det där legat ute skitlänge? Jag tycker att jag känner igen det, men att det var väldigt länge sen jag såg det. Jag kan dock förväxla det med något annat hus. Kanske kan förklara varför mäklaren skrev sådär... "En gång i tiden hade jag en objektsbeskrivning..."

Det har legat ute i 61 dagar enligt Hemnet men det har säkert varit utlagt i flera omgångar, jag tror bestämt att jag ska maila mäklaren och fråga vad han menade med beskrivningen!
Citera
2012-01-15, 22:34
Medlem
Ronilles avatar
Ja gör det! Vore intressant att se vad han svarar. Berätta gärna sen.
Citera
2012-01-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Är till 99% säker på att den legat ute längre än de 61 dagar som hemnet visade... Måste varit borttagen ett tag, för att sedan läggas upp igen med 0 dagar på räknaren.

Nu verkar den vara borttagen iaf, kanske att mäklaren sett våran diskussion här? Eller så har säljaren avrättat mäklaren?
Citera
2012-01-16, 13:06
Medlem
Ronilles avatar
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-birkastan-stockholms-kommun-rorstrandsgatan-33a-3261186

Eric Saade och Molly Sandéns bostadsrätt för den som är intresserad. Inget udda objekt dock, men ändock.
Citera
2012-01-16, 20:01
Medlem
Pellefantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Ja gör det! Vore intressant att se vad han svarar. Berätta gärna sen.

Sådär!

Såhär såg mitt mail ut:

"Hej!
Beskrivningen heter ju "Those were the days my friends...", jag tolkar det som att fastigheten är i ett väldigt dåligt skick? Det ser ju välskött ut invändigt, dock kanske lite bortglömt ut utvändigt men finns det några kända fel som måste åtgärdas?"

och såhär svarade mäklaren:

"Hej

Och tack för ditt e-mail.
Det är ett dödsbo som säljer så de vet inte om där finns några kända fel på fastigheten.
Huset är ju från 1800talet….
Those were the days … är med tanke på grönsaks, bär och potatisförsäljningen som har varit i fastigheten i många många år tidigare."

Jag tänkte ju att hon menade att huset sett sina glansdagar, vilket det säkert har.. Kolla poolen liksom! Sugen på ett dopp.. någon?
Citera
2012-01-16, 20:04
Medlem
Pellefantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-birkastan-stockholms-kommun-rorstrandsgatan-33a-3261186

Eric Saade och Molly Sandéns bostadsrätt för den som är intresserad. Inget udda objekt dock, men ändock.

Rätt trevligt hem! Det är fint med serveringsgång, men varför i hela friden har man någon slags neonbelysning i köket? Ser ut som underredet på en bil från en bilfilm med Vin Diesel. Undrar om det är Molly eller Saade som gillar lila?
Citera
2012-01-16, 22:58
Medlem
Ronilles avatar
Roligt att du fick svar. Nej, hua man blir definitivt inte sugen på att bara där inte...

Hahhaha ja, de har säkert anlitat någon inredare som hävdat att lysrör är det hetaste 2011/2012. Lite väl mycket neon.
Citera
2012-01-17, 14:38
Medlem
Deliras avatar
Varför inte köpa sig en vattenkvarn med egen elproduktion som man dessutom säljer för en knapp halv mille per år?

http://www2.skeppsholmen.se/?guid=3U6I865EABNIB3MF&typ=CMVilla&from=hemnetredi rect

Köket skulle man kunna göra riktigt häftigt.
Citera
2012-01-17, 21:26
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Sådär!

Såhär såg mitt mail ut:

"Hej!
Beskrivningen heter ju "Those were the days my friends...", jag tolkar det som att fastigheten är i ett väldigt dåligt skick? Det ser ju välskött ut invändigt, dock kanske lite bortglömt ut utvändigt men finns det några kända fel som måste åtgärdas?"

och såhär svarade mäklaren:

"Hej

Och tack för ditt e-mail.
Det är ett dödsbo som säljer så de vet inte om där finns några kända fel på fastigheten.
Huset är ju från 1800talet….
Those were the days … är med tanke på grönsaks, bär och potatisförsäljningen som har varit i fastigheten i många många år tidigare."

Jag tänkte ju att hon menade att huset sett sina glansdagar, vilket det säkert har.. Kolla poolen liksom! Sugen på ett dopp.. någon?

Kul att du mailade och kul att han svarade. Men man undrar lite vad fasen han skrev så för. Uppenbarligen var det inte direkt intuitivt att förstå vad han menade... Å andra sidan är det nästan trevligare utan beskrivning än med det breda säljsnacket som många mäklare kör med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in