Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Dessutom blir det så jäkla mörkt om man har den där inredningsstilen. Det är redan så mörkt i Sverige stora delar av året så jag skulle inte kunna tänka mig att inreda så att det förvärrar saken.
Tro mig, det är sant. Jag har haft röda väggar (tänk klarrött) i ett rum med flera gabondörrar också (halvmörkt trä) och mörkt golv. Det var kul i början men sedan blev jag verkligen trött på att det var så mörkt. Det kan fungera i sovrum där det inte är meningen man ska göra nånting annat än att sova och har sängaktiviteter. Men i andra rum - nej glöm det. Man tröttnar fort.
Men det är klart om man vill ha starka mättande färger ska man ha det. Men om det också är mörkt och rummet ifråga vetter till norr eller har för få fönster ska man fundera lite om man står ut med att ha det mörkt. En annan lösning är att installera en hel massa ljuskällor via spottar, allmänbelysning, mfl så att det lyses upp bra, om man har ekonomi för det.
Precis som föreg talaren säger, vi bor tyvärr i Sverige... Halva året är skitmörkt och andra halvan kan också vara mörk om det är dåligt väder.