Citat:
Ursprungligen postat av kvint
Varför måste Linux snylta av Windows?
Jag syftar på Wine och liknande emulatorer för att få Windows-program att fungera i Linux(ja, jag vet att Wine inte är en emulator men ni förstår vad jag menar!)
.
Wine är snarare gjort för f.d windowsanvändare och vad är det för negativt att du kan köra ett windowsprogram under Linux?
och vaddå snylta?
Det är ju knappast som att Wine har snott kod av MS, så lägg ner ditt FUDande tack...
Citat:
Har ni inte egna Linux-applikationer ni kan använda er av? Om inte så kanske ert fria operativsystem inte är så bra som ni verkar tro att det är.
Du borde nog lära dig att skilja på OS och applikationer, du verkar ha lite svårt att hålla isär dom 2...?
Citat:
Jag har inget emot majoriteten av Linux-användare, men om man gjort valet att använda sig av Linux så får man fan hålla sig till Linux istället för att hyckla, annars kan man lika gärna använda sig av Windows!
Ditt val om folk ska använda Wine eller inte?
skulle inte tro det va...
Wine är snarare gjort för f.d windowsanvändare och vad är det för negativt att du kan köra ett windowsprogram under Linux?
den här tråden verkar mest vara gjord för att provocera och jo jag är både Windowsanvändare och linuxanvändare själv