Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-04, 18:53
Medlem
Jag har sökt om samma problem här men utan resultat så nu ger ja upp o gör en egen post istället..

Ok så här ligger det till, jag skulle formatera min dator som då har en sata hårddisk o då fick jag höra av folk att med windows xp sp2 så behöver jag inga drivrutiner till hårddisken under installationen så då prövadet jag det men nix utan resultat.

Sedan prövade jag med windows sp3 men fortfarande så kan datorn inte hitta någon hårddisk under bios mode...

Jag behöver verkligen formatera pga hög spam av popups o får jämt s.k "blue screen" under något större arbete...

Finns det något jag kan göra? flame on jag är en nybörjare när det gäller om sånt
Citera
2008-05-04, 19:14
Medlem
ettiss avatar
Bios mode? Kommer du in windows-setupen?
Citera
2008-05-04, 19:15
Medlem
prophetics avatar
Jag förstod det som att det är först i installationen hårddisken inte hittas.
När du ska partitionera disken?

Om du inte kör raid, kika i BIOS så det inte är inställt så också.
Pröva boota med en liveskiva och se om den hittar hårddisken.
Citera
2008-05-04, 19:43
Medlem
Bövelens avatar
Detta fixar du men en inställning i bios. Kan inte specifikt säga vad det heter då det heter lite ologiskt och annorlunda i olika bios.

Det du bör leta efter är en option i bios som har texten "Sata". Läget brukar vara on eller off i HP och Fujitsu. Har ignen sådan maskin här, så kan inte kolla precis, men det har med det att göra och inte med raid.

Skall googla lite och se vad som gäller. Vad har du för Dator?

EDIT: Hittar inget specifikt.. Kan svara imorgon från jobbet om problemet är kvar då.
Senast redigerad av Bövelen 2008-05-04 kl. 19:48.
Citera
2008-05-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Detta fixar du men en inställning i bios. Kan inte specifikt säga vad det heter då det heter lite ologiskt och annorlunda i olika bios.