Citat:
Ursprungligen postat av Bövelen
Detta fixar du men en inställning i bios. Kan inte specifikt säga vad det heter då det heter lite ologiskt och annorlunda i olika bios.
Det du bör leta efter är en option i bios som har texten "Sata". Läget brukar vara on eller off i HP och Fujitsu. Har ignen sådan maskin här, så kan inte kolla precis, men det har med det att göra och inte med raid.
Skall googla lite och se vad som gäller. Vad har du för Dator?
EDIT: Hittar inget specifikt.. Kan svara imorgon från jobbet om problemet är kvar då.
Jag har varken hp eller Fujitsu,
Köpt från multitech.se
AMD atholon 64 processor
3200 +
2.19GHz, 1gb ram
PAE
Moderkortet: ASRock K8Upgrade-760GX
Hårddisk: ST320082 2AS SCSI Disk device
Hårddisknamn: Barracuda 7200.7 SATA 200822
200GB
Hemsida:
www.seagate.com/products
------------------------------------------
Notera att, för drygt ett år sen jag formaterade så lyckades jag få tag i rätt drivrutin i en diskett o lyckades formatera med en windowsxp sp1 skiva, men disketten är borta idag, men om ni lyckas hitta en rimlig sida för min typ av hårddisk så kan ni väl skriva in det här?
Det jag får gå på nu är o fixa en drivrutin till min hårddisk igen o installera med en windows xp skiva.
o vad är en liveskiva?
o ja, ja kommer fram till punkten där det står "tryck på enter för att installera windows xp" blå ruta är det då och trycker man på enter så får man fram "ingen hårddisk har hittats" o då startas datorn om o så.