• 1
  • 2
2008-05-04, 18:04
Medlem
Hej jag har en priratkopia av XP Pro Corporate, och om jag laddar ner den svenska versionen SP3 kommer OS:et fortfarande att fungera eller måste jag aktivera den med en nyckel osv?
Citera
2008-05-04, 18:12
Medlem
ettiss avatar
Om du har corporate, tror inte det. Speciellt när det nu finns
Microsoft.Windows.XP.Professional.Corporate.SP3.In tegrated-ETH0 ute.
Citera
2008-05-04, 18:55
Medlem
Okej tack
Citera
2008-05-04, 19:11
Medlem
TheDoctors avatar
Läste på SweC att dessa filer behöver ompatchas om man har patchat någon av dem sen tidigare, någon som vet något mer om liknande "problem"?

uxtheme.dll
tcpip.dll
usbport.sys
Citera
2008-05-04, 22:25
Medlem
Unbalanceds avatar
Detta är någon jag också har funderat på, om man måste applicera WGA-fixen igen. Och om den öht fungerar till SP3?
Man kan ju tänka sig att Microsoft har arbetat för att försvåra detta.
Citera
2008-05-06, 22:56
Medlem
gosas avatar
Tjabba!

Lånar tråden till n "påhängsfråga"..

-Sitter med XP Pro Corp med uppdateringar fram till SP3, och har kategoriskt sagt nej tack varje gång jag blivit erbjuden WGA-prylar bland de uppdateringar jag kan göra.

Anta nu att jag drar ner SP3, installerar det och får klagomål om ogiltig version/reg-key/vadenukanvara..

Kan jag då backa tillbaka till innan SP3 med hjälp av systemåterställning eller sparas upptäckten om mina tvivelaktiga ägarförhållanden någonstans?
Citera
2008-05-07, 00:26
Medlem
coqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gosa
Tjabba!

Lånar tråden till n "påhängsfråga"..

-Sitter med XP Pro Corp med uppdateringar fram till SP3, och har kategoriskt sagt nej tack varje gång jag blivit erbjuden WGA-prylar bland de uppdateringar jag kan göra.

Anta nu att jag drar ner SP3, installerar det och får klagomål om ogiltig version/reg-key/vadenukanvara..

Kan jag då backa tillbaka till innan SP3 med hjälp av systemåterställning eller sparas upptäckten om mina tvivelaktiga ägarförhållanden någonstans?
En systemåterställningspunkt skapas i samband med en uppdatering till SP3 just för att man ska kunna göra en återställning om något skulle gå galet. De upptäckter du nämner försvinner även dem.
Citera
2008-05-07, 12:56
Medlem
CronoSs avatar
Jag laddade ner SP3 från windows uppdate idag och installerade på en pirat xp version. Funkade fint.
Citera
2008-05-07, 13:46
Medlem
Nippes avatar
CronoS: Kanon då lär jag prova det senare.
Märkt någon skillnad på os:et ?
/N
Citera
2008-05-07, 15:20
Medlem
TinnManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Jag laddade ner SP3 från windows uppdate idag och installerade på en pirat xp version. Funkade fint.
Vilken XP? Själv har jag Pro, jag undrar om det funkar...
Citera
2008-05-07, 19:37
Medlem
Hallå!
Jag har Windows XP professional version 2002, service pack 2. Någon piratkopia är det men osäker på vilken...

"törs" jag installera service pack 3 ???

Inte så jättehemma på detta, har tidigare undvikit "windows validations" programmet som de vill att man ska installara då jag inte orkat mecka så mkt med detta.

tack på förhand!
Citera
2008-05-08, 05:58
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnMann
Vilken XP? Själv har jag Pro, jag undrar om det funkar...
XP Pro med SP2 har jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in