2011-09-15, 12:44
Medlem
dnims avatar
Blue Screen hjälp

En väldigt lång historia faktiskt, känner att det är sista utvägen att fråga efter hjälp. Känns som jag har testat allting. i alla fall, here it goes.

Allra första början.

Glad och lyckligt jag var efter jag hade laddat ner Dead Island. Fungerade utmärkt att spela det, inga konstigheter, förutom efter 30 min spelande. Då krashar datorn och jag får en Blue Screen. Jag startar upp datorn och försöker igen men det funkar inte. Då testar jag med att uppdatera grafikkortet utan lycka. Sedan så uppdaterar jag directx utan lycka. Har dragit varenda uppdatering som finns på Windows Update (Känns det som).

Men då, efter lite letande på google så lyckas jag hitta trolig lösning, där stod det att man ska in på directx och ändra några saker (http://m.answers.downloadatoz.com/q,27555,fix-dead-island-freeze-issue-how-should-i-do.html)

Men när jag går in på Dxdiag så får jag Blue Screen? Några sekunder efter jag bara öppnar upp den.

Så det jag konstaterade då var att felet ligger i/på Directx. Jag har testat att uppdatera/installera om Directx men det står att jag redan har senaste versionen.

Efter det så hämtade jag nya uppdateringar för ASUS, ljudkort, BIOS, Chipset och RAID (har x2 grafikkort). Men det fungerade inte heller.

Och en sista sak. Jag får Blue Screen under installeringen av grafikkortsdrivrutiner. Men det kom på senare hand. Först var det bara när jag höll på med directx.

(Ska posta på SweClocker också)
Citera
2011-09-15, 12:57
Medlem
Låter som att det är något i den innersta cirkeln " alltså filer som operativet använder tex sytem filer " händer det samma sak med flera spel ?
Citera
2011-09-15, 12:59
Medlem
dnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hambou
Låter som att det är något i den innersta cirkeln " alltså filer som operativet använder tex sytem filer " händer det samma sak med flera spel ?

Japp, men har dock bara "testat" med Dirt3 hittils
Citera
2011-09-15, 13:05
Medlem
Okej men grafikkortet och operativet ska klara av spelet då ?
Citera
2011-09-15, 13:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogade //Mod
Citera
2011-09-15, 13:10
Medlem
dnims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hambou
Okej men grafikkortet och operativet ska klara av spelet då ?

Körde på högsta utan lagg innan det krascha.. så jävla sjukt

(ja, jag har en bra dator )
Senast redigerad av dnim 2011-09-15 kl. 13:26.
Citera
2011-09-15, 17:13
Medlem
Pantomims avatar
BlueScreen trots att jag formaterat

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8008065010
BCP2: FFFFF8801066BFA4
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Fick detta problem innan jag formaterade datorn och nu är det tillbaka igen (efter typ 2 dagar). Det kommer lite närsomhelst, utan anknytning till något program. Datorn är en Acer Aspire vars modell ajg inte minns, och problemet började uppstå några månader efter att jag bytt grafikkortet till ett GeForce GTX 465. Uppdaterat drivrutiner men det gör ingen skillnad.

I'm mad bro.
Citera
2011-09-15, 17:27
Medlem
Tjo, en blues eden behöver inte nödvändigtvis bero på operativsystemet, det kan bero på allt möjligt konstigt, såsom värmeproblem, glapp i någon anslutning, försvagt nätagg eller något annat i vilket tillfälle kommer bluescreenen?

Kommer det när du startar nått program eller bara efter en stund?

/ompaa
Citera
2011-09-16, 10:03
Medlem
Pantomims avatar
Det följer absolut inget mönster, kan ha på datorn i rätt många timmar ibland men andra gånger så dör den om o om igen efter en kvart.
Citera
2011-09-20, 16:48
Medlem
BadAssChicks avatar
Min asus minskitbärbaradator som jag har massa viktiga dokument till skolan jag måste ha fick "blåskärm", och nu går det inte att slå på den för skärmen är svart och trots att jag läst tråden fattar jag verkligen inte vad det är jag ska göra, om det ens finns något jag kan göra!

Och inte fan har jag råd att lämna in den...
Citera
2011-09-20, 19:16
Medlem
Tjenare jag får bluescreen när jag spelar heroes of newerth eller cs.
Jag får inga minidumpar från det , när ja skulle skriva denna tråd för ca 5 min sen så fick ja bluescreen igen fast denna gång fick jag minidump (BUGCODE_USB_DRIVER)

När det blir BSOD ingame så står det oftast DRIVER_EQUAL_TO_OR_LESS eller något liknande någon som vet hur man fixar detta?
Citera
2011-09-26, 08:03
Avslutad
Blåskärm! Vad fan beror det på??

Halloj!

Min dator har börjat bete sig jävligt mysko helt random. När jag blegar youtubevideos eller använder utorrent så blir det blåskärm efter några minuter varje gång. Äckligt jobbigt och vad kan det bero på?? Det inträffar även ibland när jag spelar (Dead Island). Fast bara när jag kör coop, single player funkar fint konstigt nog...

HILFE!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in