En väldigt lång historia faktiskt, känner att det är sista utvägen att fråga efter hjälp. Känns som jag har testat allting. i alla fall, here it goes.
Allra första början.
Glad och lyckligt jag var efter jag hade laddat ner Dead Island. Fungerade utmärkt att spela det, inga konstigheter, förutom efter 30 min spelande. Då krashar datorn och jag får en Blue Screen. Jag startar upp datorn och försöker igen men det funkar inte. Då testar jag med att uppdatera grafikkortet utan lycka. Sedan så uppdaterar jag directx utan lycka. Har dragit varenda uppdatering som finns på Windows Update (Känns det som).
Men då, efter lite letande på google så lyckas jag hitta trolig lösning, där stod det att man ska in på directx och ändra några saker (
http://m.answers.downloadatoz.com/q,27555,fix-dead-island-freeze-issue-how-should-i-do.html)
Men när jag går in på Dxdiag så får jag Blue Screen? Några sekunder efter jag bara öppnar upp den.
Så det jag konstaterade då var att felet ligger i/på Directx. Jag har testat att uppdatera/installera om Directx men det står att jag redan har senaste versionen.
Efter det så hämtade jag nya uppdateringar för ASUS, ljudkort, BIOS, Chipset och RAID (har x2 grafikkort). Men det fungerade inte heller.
Och en sista sak. Jag får Blue Screen under installeringen av grafikkortsdrivrutiner. Men det kom på senare hand. Först var det bara när jag höll på med directx.
(Ska posta på SweClocker också)