2012-10-07, 23:21
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50ftwoman
DVD-enheten har inget med saken att göra, senaste installationen jag körde gick från ett bootable USB och funkade inte heller. Utesluta minnesslottar säger du...lättaste sättet att göra det?

Damn. Ja, alltså, köra på ett RAM-minne i taget.
Citera
2012-10-07, 23:28
Medlem
50ftwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Damn. Ja, alltså, köra på ett RAM-minne i taget.

Jag ska testa det och sen låta den köra ny memtest över natten så får vi se. I värsta fall så får jag helt enkelt köpa nya minnen. Igen. FML.

Tusen tack för din hjälp i alla fall
Citera
2012-10-07, 23:35
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Jag ska testa det och sen låta den köra ny memtest över natten så får vi se. I värsta fall så får jag helt enkelt köpa nya minnen. Igen. FML.

Jo, det kan ju hända, jag fick RMA:a minnen tre gånger på raken på den burk jag sitter på just nu och köpa andra minnen medan de var på felsökning så jag vet hur det är Lycka till och trist att jag inte kunde vara till mer hjälp...
Citera
2012-10-07, 23:56
Avstängd
Citat:

Det var inkluderat i mitt tidigare förslag. När man växlar minnesmoduler så ska man såklart också växla dem mellan slotarna för att utesluta något där.

Söker man om det här meddelandet på nätet så får man nästan bara upp minnesrelaterade saker. Plus en del annat som inte har med saken att göra (som att köra chkdsk och annat trams). Som sagt, varit med om samma sak och memcheck och- test och allt vad de heter är inte 100% tillförlitliga.
Det kan vara fel på minnesmodulerna eller slotarna iaf.
Citera
2012-10-08, 02:34
Medlem
PeterNosters avatar
Kollar på sidan för moderkortet:
http://www.asus.se/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8Z77V_LX/

Det finns ju en del ASUS egenutvecklade funktioner som har med minnen att göra t.ex MemOK och i EZ läget i bios finns tydligen ASUS DRAM SPD som också kollar minnen. Har du använt dessa funktioner?
Citera
2012-10-08, 07:35
Medlem
50ftwomans avatar
0 errors enligt memtest efter nattkörning. Och ja, jag har testat moderkortets inbyggda memorytest, de sa samma sak allihop, inga fel.
Ska prova ta hem ytterligare ett par sprillans nya minneskort och se om det ger samma problem, i så fall måste det väl nästan vara någon vajsing på mb.
Citera
2012-10-08, 17:23
Medlem
50ftwomans avatar
Jaha hörni, köpte helt nya minnen (igen) av ett annat märke idag och satte in och fick bsod direkt efter install-splash screen igen, klockade ner minnena och kom till ...loading services och bsod. Samma som tidigare alltså. Det enda alternativet som återstår nu är att prova nytt mb. Om ni inte har några bättre förslag?
Citera
2012-10-08, 22:26
Medlem
Moridin2002s avatar
Visst var det corsairen som spökade. Inet gav mig en ny samsung ssd-disk dirr!
Datorn har spunnit som en katt sedan jag installerade min nya ssd.
Citera
2012-10-09, 04:27
Avstängd
Citat:
Jaha hörni, köpte helt nya minnen (igen) av ett annat märke idag och satte in och fick bsod direkt efter install-splash screen igen, klockade ner minnena och kom till ...loading services och bsod. Samma som tidigare alltså. Det enda alternativet som återstår nu är att prova nytt mb. Om ni inte har några bättre förslag?

Ja då återstår disken. Har du möjlighet att testa med en annan disk? Se också till att lämna tillbaka de nyköpta minnesmodulerna så du slipper slösa pengar i onödan.

/EDIT kom på att du testat med en annan disk. Moderkortet? Kan du ansluta disken och minnena till ett annat moderkort och pröva?
Senast redigerad av BWisser 2012-10-09 kl. 05:04.
Citera
2012-10-09, 06:00
Medlem
50ftwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Ja då återstår disken. Har du möjlighet att testa med en annan disk? Se också till att lämna tillbaka de nyköpta minnesmodulerna så du slipper slösa pengar i onödan.

/EDIT kom på att du testat med en annan disk. Moderkortet? Kan du ansluta disken och minnena till ett annat moderkort och pröva?

Ska testa ett annat moderkort senare idag, det är det enda som är kvar som jag inte har testat att byta ut. Återkommer.
Citera
2012-10-10, 18:56
Medlem
Blue screen när jag startar Boarderlands 2?

Hey jo jag får blue screen när jag startar Boarderlands 2? varför hur kan jag fixa det?

Har läst att det bero på att det är något strul med AMDs FX prossesorer och BIOS å de..
Men jag har de senaste BIOS för mitt moderkort så tycker det är lite konstigt

Mitt moderkort är ett Gigabyte 870A-UD3 och min prossesor är en AMD FX 8150
Citera
2012-10-11, 08:20
Medlem
någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem