Citat:
Ursprungligen postat av Skrot-nisse
Jag märker att det är många som har problem med just blåskärmar. Jag själv har detta problem också dock har jag kollat precis allt känns det som.
Mina blåskärmar började dyka upp lite random. Ibland kunde datorn vara på i flera timmar innan någonting hände ibland bara någon minut. Jag har kollat mina RAM-minnen med ett felökningsprogram från leverantören, jag har haft moderkortet inne på undersökning hos komplett där jag köpte min dator ifrån, jag har provat med några olika hårddiskar, jag har till och med haft hela datorn inne på lagning utan att de kunde hitta några fel.
När jag nu efter en resa på 8 månader kom hem och försökte med att installera Win 7 så funkade datorn perfekt i ca 2 veckor sen kraschade den igen och vill nu inte starta upp över huvud taget. Den laddar Windows och hoppar därefter direkt till blåskärm igen.
Kan det ha något med mitt nätagg att göra eller var tror ni problemet kan ligga? Jag är inte så insatt i hur allt fungerar men det känns som jag har provat allt.
Jag har nu löst problemet med blåskärm på tjejens dator!

Efter att ha köpt en ny hårddisk och påbörjat installationen så dök snabbt första blåskärmen upp, men med ett nytt meddelande om Memory Management.
Eftersom det inte längre kunde vara hårddisken så tröttnade jag till slut och ryckte ut alla minnen utom de två bästa och nyaste och vips funkade allt igen!
Efter att ha installerat W7 och testat allt fram och tillbaks kände jag mig modig, stängde av datorn och satte i de två andra minnena: blåskärm direkt.
Tog ut ETT av dem, försökte igen: funkar perfekt.
Så ibland har man tur!