2013-08-03, 02:35
Medlem
Tjena aa skulle kanske kunna vara de, dock hittar jag inte i texten vad man ska ha för minimum voltage när man överklockar, står bara max 1,4 V :/
Citera
2013-08-03, 10:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Trådar sammanfogades

//Mod
Citera
2013-08-04, 02:51
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmanz
Tjena, Jag har stött på problem med min nybyggda dator.. Det är så att när jag försöker överklocka min dator så får jag blåskärm, min cpu ligger på 3,5 ghz och kommer som max upp i 3,7 med den inbyggda boosten men den ska egentligen komma upp i 3,9 men när jag försöker boosta upp den själv så får jag blåskärm.. Det har ingenting med temperatur att göra då processorn ligger runt 50-70 grader och grafikkortet samma.. Jag har försökt att ändra i biosen till high performance men samma sak händer. Det jag undrar är om de skulle kunna ha något med någon inställning i biosen att göra, att min power supply är för klen eller något annat.

CPU: Intel core i7 4770K
RAM: Corsair Dominator Platinum 2666 Mhz
GPU: evga geforce 770 SC
Moderkort: Asus Maximus VI Hero
PSU: 750 W

Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Ladda ned programmet BluescreenView och se vad programmet säger.
.
Citera
2013-08-04, 16:57
Medlem
Hade ochså nyligen samma fel... testade byta grafikkort och hårddiskar till jag tillslut klurade ut att de var min PSU som faila, bytte den å vipps så fungerade den igen, utan som helst krångel!
Citera
2013-08-05, 22:36
Medlem
NorLuns avatar
Blue screen på min dator med windows 8!!

Hur blir jag av med detta?
Jag har ingen alls aning om hur jag fixar detta och har kollat runt på nätet och jag hittar ingen information som JAG kan använda.
Jag är ej dator kunnig så jag har ingen aning alls om vad jag ska göra.

Ibland så kan min dator vara igång för timmar, ibland för minuter bara innan jag får blue screen.
Jag har försökt allt youtube-at och googlat texterna som kommer upp som dessa,
System thread exeption not handled, Kernel driver mm.

Det måste finnas någon annan här som har haft samma problem och klarat av att fixa den.

Jag köpte den för bara någon vecka sedan från webhallen, http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/178302-webhallen_config_d13-0201-i5-4430-8gb-1tb-gtx_650_ti_boost-dvd-win8 .
Jag har kommit in på Bios och fiddrat med överklockning genom att trycka "disable" under allt inom Klockning....

Men jag vet tyvärr ej vad gör så hjälp skulle upskattas.
Citera
2013-08-05, 22:43
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det låter som en defekt och instabil dator. Byt. Så ska inte en ny dator bete sig. Ingen idé att försöka fixa det själv.
Citera
2013-08-05, 23:44
Medlem
NorLuns avatar
Kan jag inte bara installera om windows8?
Eller måste jag lämna tillbaka den?
Citera
2013-08-06, 01:27
Medlem
Polyklorfenols avatar
Visst kan du installera om Windows, men blåskärm är inget gott tecken på en så pass ny dator.
Citera
2013-08-06, 11:32
Medlem
NorLuns avatar
Ska jag radera allt på min dator innan jag lämnar in den?

Eller ska jag bara lämna in den som den är?
Senast redigerad av NorLun 2013-08-06 kl. 12:13.
Citera
2013-08-12, 10:46
Medlem
Reko45s avatar
Blue screen akut hjälp- mina viktiga dokument!?

datorn har ovanligt nog gjort uppror efter att inte haft igång den på 4 dagar. Men de jag är störst orolig för är att jqg behöver ta del av mina skol dokument! Jag tänkte ominstallera windows 7 och spara rilerna i hårddisken...men... mina skolfiler ligger atm på skrivbordet och jag har för mig att dessa raderas om jag ominstallerar..de vill jag inte! Jo sen har jag försökt starta i safe mode men de hjälper inte....får ändå blue screen innan jag ska logga in sen startar datorn om igen...

Vad ska jag göra? Hjälp, snälla!
Citera
2013-08-12, 10:58
Medlem
MycketMystiskts avatar
Koppla in hårddisken i en annan dator och kopiera
Citera
2013-08-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
Vad ska jag göra? Hjälp, snälla!
Citat:
Ursprungligen postat av MycketMystiskt
Koppla in hårddisken i en annan dator och kopiera
Det är mitt förslag också. Och ett tips för framtiden: Använd dig av någon gratis molntjänst (t.ex. Dropbox eller Google Drive) för att hela tiden ha en aktuell backup på dina viktiga dokument. Som bonus får du funktionen att du kan komma åt filerna från annat håll (t.ex. i skolan), när du inte är vid din dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in