2008-05-05, 12:30
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justitia-
Samhäll då?.
Samhall för dig!
Citera
2008-05-05, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
NV/TE eller någe språk inriktiat is the shit. Gärna en blanding på dem

El och bygg är värdelöst.. Inte mkt till "framtid" men du får dock snabba pengar för stunden..

Kommer bli svårare och svårare att läsa upp ämnen senaste så det är i gymnasiet de gäller för de stackars små rackare nuförtiden.

El och bygg är väl knappast värdelöst för den som vill arbeta inom el eller bygg?

För den som vill kunna ett hantverkaryrke och få jobb direkt efter gymnasiet är däremot NV och SP rätt värdelösa.
Citera
2008-05-05, 18:26
Medlem
Kapt3n Rövskäggs avatar
Nej, du är "din bror", för att du inte vill bli bannad pga för låg ålder. On Topic : välj industri, det är en bra linje som ger garanterat jobb
Citera
2008-05-06, 21:47
Medlem
XitEs avatar
Jag går också El Automation och tar studenten nu till sommaren. Väldigt lite plugg, och att fixa bra betyg är inte speciellt svårt, kommer själv gå ut med runt 17 i snitt. Har jobb efter studenten, iallafall över sommaren, och det har många andra som går ut samtidigt som mig. Grejen är den att motivationen hos eleverna på t.ex. El är mycket låg, i min klass är vi bara 2 som kommer gå ut med fullständiga betyg, och utav de 32 som började i ettan är vi bara 15 kvar.

Vill man sen plugga vidare är man väl inte helt körd, finns ju många KY-utbildningar inom branchen, t.ex. fjärrvärmeverkstekniker. 2-årig utb. som ger c:a 30kkr i mån när man är klar. Fjärrvärme är ju dessutom någonting som byggs ut på många platser här i landet(=jobb).

Vill man gå någon "vanlig" högskoleutbildning får man nog läsa in lite fler kurser, t.ex. är bara Matte A obl. på El.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in