Citat:
Ursprungligen postat av RogerWallenberg
Nu ligger scannern nerpackad så har inte möjlighet att testa, men om jag kommer ihåg för nått år sedan gick det inte att scanna in sedlar. Tror det blev helt vågigt och snett när det kom in i datan, som att scannern reagerade mot något och "förvrängde" bilden.
Går detta att åtgärda, ta bort metalltråden i sedeln eller liknande?
Antar att det är något i sedlarna eller scannern som är byggd för att ej kunna förfalska sedlar eller minns jag helt fel?
När man skriver ut, för att få det så verkligt som möjligt -vad för typ av papper ska man ha, finns det något speciellt i bokaffären som gör pengakänslan extra verklig?
Sen finns det ett till problem. Hur ska jag få baksidan exakt bak mot framsidan så jag kan skära ut en fin sedel? Känns som att det blir svårt att matcha när jag ska skriva ut, och att klippa/klistra kanske blir lite b. Spraylim och tunt tunt papper kanske?
Har en Epsonscanner, går alldeles utmärkt att scanna in sedlar. Du behöver skaffa riktigt sedelpapper för att få den rätta känslan, alt. polymer. Men då kan du bara printa ut ett fåtal valutor som Australiendollar t.ex.
Om du använder två papper och limmar ihopp dessa kommer du heller inte kunna lura någon. Syns på en gång.
Men du är självfallet en hederlig svensk som inte gör något sådant? Eller hur?