Citat:
... d r det kanske dags att prova p ett alternativ som inte idiotfrklarar sina anvndare? Du vet skert vad jag menar ...
Kan man inte formatera och installera XP s kanske dom har rtt?
Skmt o sido s idiotfrklara nog inte MS ngon. Vista har ingen magi i sig som lser hrdvaran i datorn och tvingar dig att ha Vista p HDn.
Vista r ett operativsystem, inget annat.
Hr r mina 2 cent gllande ditt problem:
1. Din skiva som du frsker boota frn r inte en bootbar CD (vilket jag tror du skrev). Detta gr att det inte spelar ngon roll hur bootordnignen r stlld.
2. Den "Windows startdiskett" som du anvnder skall innehlla generiska drivrutiner fr cdspelare. Testat att skriv d:, eller e: ocks?
3. Hittar bios din cdspelare?
4. Jag har aldrig hrt om windowsskivor som inte r bootbara. Kan du testa igen och vara sker p att du verkligen har satt cd frst? ibland kan man f fram en bootmeny genom att trycka F12. Kan du vlja Cd dr?
5. Kan det vara som s att dom skivor du testar r terstllningskivcor frn ngon speciellt tillverkare? Typ dell eller HP? Dessa skivor hmtar installtionen frn en dold partition p hdn, s en sdan skiva skulle itne fungera fr dig p din nya dator.
6. Som en parantes tycker ajg att du skall lra dig Vista istllet. Vista r ett fantastiskt OS och nr du vl lrt dig och skalat bort det du itne vill ha s kommer du nog itne vilja slppa det. Motstndarna nu r ungefr samma personer som fr ett antal r sedan aldrig skulle sluta med win2k.
...fr bvelen..