2008-05-10, 14:32
Medlem
Prologics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatrick
Ja nu har jag handlat i ett dilemma som säkert fler av er har råkat ut för..
Om en tjej är otrogen, vad gör man? Precis innan hon var otrogen har jag varit på snudden att känna att jag älskar henne.. Sen nu när hon gör det här så blir det sjukt svårt att förlåta men hur FAN ska jag kunna någonsin lita på henne igen?
Hon var dock jävldigt full när hon gjorde det och erkände det för mig dagen efter.. Jag blir förstås helt förkrossad men jag har ju så starka känslor för den här tjejen.. Nu har jag sagt att jag vill ta tid och tänka hur jag vill göra..
Det enda jag kan känner pressar mgi är hur jag i hvete ska kunna lita på henne igen.. Kan någon ge mig ett tips? Jag vet fan inte hur jag ska göra.. Vara kvar med den man verkligen har känslor för och vara ständigt orolig att hon ska göra nåt igen.. Eller dumpa den tjej, bästa kompis och själsfrände man har mest känslor för av alla man någonsin varit med..?

Riktig kärlek och smärta går hand i hand och det med all rätta.
Jag blir nästintill förbannad när argumenten om att " hon/han var full " uppstår. Om man söker sig till någon annan är för att de tankebanorna existerar och när man är " full " framhävs de tankarna tydligare. Om tjejen i fråga ville söka sig till dig vid tidpunkten, så hade hon gjort det med all säkerhet och inte någon annan.
Jag kan givetvis inte uttala mig om er relation i övrigt. Själv hade jag konfronterat henne rejält och krävt en förklaring. Under sådana omständigheter och samtal, uppstår det en massa känslor som framhävs tydlig och man känner på sig om människan i fråga delar ens känslor eller om förhållande överhuvudtaget är som man trott, därmed blir det lättare och ta ett beslut. Kärleken är jäkligt blind också tyvär.
Citera
2008-05-11, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Spelar ingen som helst roll. Vill du gå runt och vara orolig varje gång hon är på krogen?

Vad fan har flickvännen i krogen å göra?

Om hon vill fördriva tiden så är det väl bättre att göra det med sin man/pojkvän än med massa hungriga fittslickare och påldrivare.

Fan, tänker alla svenskar i som dig eller? Om så är fallet så skulle du behövt kolla med DNA analytikerna om du verkligen är din pappas dotter/son.

Citat:
Ursprungligen postat av Suliot
Vilket liv ni lever. ´

Ni behöver trappa ner på eran moderniserade kultur en bit tycker jag.
Citera
2008-05-11, 02:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prologic
Själv hade jag konfronterat henne rejält och krävt en förklaring.

Jag tror snarare att killen får förklara hur han resonerade när han lät flickvännen åka iväg till ett ställe där man träffar folk för att köra in penis i dem eller för att få den inkörd i sig.
Senast redigerad av Suliot 2008-05-11 kl. 02:14.
Citera
2008-05-11, 02:13
Medlem
Prologics avatar
Citat:
Vad fan har flickvännen i krogen å göra?

Om hon vill fördriva tiden så är det väl bättre att göra det med sin man/pojkvän än med massa hungriga fittslickare och påldrivare.

Fan, tänker alla svenskar i som dig eller? Om så är fallet så skulle du behövt kolla med DNA analytikerna om du verkligen är din pappas dotter/son.

och vart finner du rättigheten och bestämma över hur andra människor vill leva sina liv.
Citera
2008-05-11, 02:15
Bannlyst
Citat:
och vart finner du rättigheten och bestämma över hur andra människor vill leva sina liv.

När man ingår i ett partneskap så har man inte ett eget liv längre.

Allt du gör påverkar din partner och allt hon gör påverkar dig, därför bör man vara försiktig om vad man låter den ene eller andre att göra. De måste fungera som en enhet, inte som ett par egoister.
Citera
2008-05-11, 02:22
Bannlyst
Psychopatrik, hur gammal är du?
Citera
2008-05-11, 02:39
Medlem
Prologics avatar
Citat:
När man ingår i ett partneskap så har man inte ett eget liv längre.

Allt du gör påverkar din partner och allt hon gör påverkar dig, därför bör man vara försiktig om vad man låter den ene eller andre att göra. De måste fungera som en enhet, inte som ett par egoister.

Du har delvis rätt. Men tro det eller ej, man kan leva i harmoni med rätt partner utan att behöva sitta misstänksam och nästintill förbjuda sin partner tex att roa sig med vänner. Det är väsentligt att man som individ finner rätt partner och skapar ömsesidig förståelse i relationen.
Citera
2008-05-11, 02:52
Bannlyst
Citat:
Du har delvis rätt. Men tro det eller ej, man kan leva i harmoni med rätt partner utan att behöva sitta misstänksam och nästintill förbjuda sin partner tex att roa sig med vänner. Det är väsentligt att man som individ finner rätt partner och skapar ömsesidig förståelse i relationen.

Det här handlar om en kulturkrock mellan mig och dig tror jag.

Men se de så här: Hur många skiljer sig i Sverige, och hur många gör det i Albanien.

I mitt land så är målet med partnerskapet mellan de olika könen att skapa en enhet som kan föda och uppfostra barn. Denna enhet kallas en familj och i denna familj så får man inte leka med fiskhinken eller pålen i ett annat syfte än att skaffa mer barn med din partner.

Förståelsen parterna emellan behöver inte gå mycket längre än förståelsen av livet. DVS att du, jag och resten av jordens befolkning är här för att iförsta hand skaffa barn, resten får inte störa eller avbryta skapelsen eller upfostran av barnet.
Senast redigerad av Suliot 2008-05-11 kl. 03:23.
Citera
2008-05-11, 03:17
Medlem
IKAROZs avatar
Citat:

amen
Citera
2008-05-11, 03:22
Medlem
Prologics avatar
Citat:
Det här handlar om en kulturkrock mellan mig och dig tror jag.

Men se de så här: Hur många skiljer sig i Sverige, och hur många gör det i Albanien.

I mitt land så är målet med partnerskapet mellan de olika könen att skapa en enhet som kan föda och uppfostra barn. Denna enhet kallas en familj och i denna familj så får man inte leka med fiskhinken eller pålen i ett annat syfte än att skaffa barn.

Förståelsen parterna emellan behöver inte gå mycket längre än förståelsen av livet. DVS att du, jag och resten av jordens befolkning är här för att iförsta hand skaffa barn, resten får inte störa eller avbryta skapelsen eller upfostran av ett barn.

Jag är varken etnisk svensk eller alban. kulturkrock är ett ord som jag ogillar starkt, därmed ser jag utveckling som en mänsklig företelse. Familj i all ära, men man har faktiskt ett val när man väljer sitt " livspartner " bara för att saker och ting har fungerat på ett vist sätt, behöver det inte betyda att det ska vara så i all evighet.
Ursäkta om jag utrycker mig nedlåtande, men jag ser det hela något primitivt att målet i livet handlar om att, äta, sova och fortplanta sig.
Historia är lärdom som hjälper människor inse och förstå bättre för att gå framtiden till mötes, och det ska väl ändå reflekteras till våra barn, dvs vara öppna, lära sig av misstagen och försöka göra rätt val för att ha ett bra liv. Den fängelsetyp av instutition som du beskriver, är inget mina barn i framtiden kommer att vara delaktiga i.
Citera
2008-05-11, 03:32
Medlem
Ja som andra sagt så borde du dumpa henne, hon kan inte skylla på att hon e full, det är verkligen ingen anledning, även om man e full så vet man nog vad man gör, och om man e så full att man inte gör det så ligger man antingen och spyr eller har man väl deckat, och tvivlar på att hon sög av honom medans hon gjorde något av de senaste.
Trist men du borde nog göra slut med henne.
Citera
2008-05-11, 03:40
Bannlyst
Citat:
Jag är varken etnisk svensk eller alban. kulturkrock är ett ord som jag ogillar starkt, därmed ser jag utveckling som en mänsklig företelse. Familj i all ära, men man har faktiskt ett val när man väljer sitt " livspartner " bara för att saker och ting har fungerat på ett vist sätt, behöver det inte betyda att det ska vara så i all evighet.
Ursäkta om jag utrycker mig nedlåtande, men jag ser det hela något primitivt att målet i livet handlar om att, äta, sova och fortplanta sig.
Historia är lärdom som hjälper människor inse och förstå bättre för att gå framtiden till mötes, och det ska väl ändå reflekteras till våra barn, dvs vara öppna, lära sig av misstagen och försöka göra rätt val för att ha ett bra liv. Den fängelsetyp av instutition som du beskriver, är inget mina barn i framtiden kommer att vara delaktiga i.

Jag har haft denna diskussion ett antal gånger nu, men det är alltid på denna punkt som jag aldrig får fram mitt budskap. Men jag ska göra ett försök till.

Detta liberala tänkandet är ok om man ser till enheten (familjen), men de slår fel när man applicerar det på individen. En familj rör sig enhälligt annars spricker den förr eller senare.

Människor som kommer ifrån spruckna familjer (skilsmässobarn) kommer att få det tufft i livet. Droger, kriminalitet och en dålig känsla för ansvar verkar vara en biverkan av detta familje-individ tänkandet. Och att medvetet skapa ett barn utan att kunna försäkra barnets välmående är den yttersta synden enligt mig.
Senast redigerad av Suliot 2008-05-11 kl. 03:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in