Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-03, 18:51
Medlem
tja!

håller på att instalera win xp på en dator och när jag komm till dialogrutan där man ska skriva in datornamn och administratörslösenord så var jag lite för snabb i fingrarna och råkade trycka enter innan jag angett ett lösenord för admin. det var nu så att det redan stod ett lösenord inskrivet men kunde inte se det eftersom det var sånna där "pluppar" som det brukar bli då man skriver in lösen. det var endast ett tecken och undrar nu hur jag gör för att få reda på detta lösenord? kommer ju inte åt adminkontot annars och orkar inte göra om instalationen igen. någon som har nån teori om detta?

MVH
Citera
2008-05-03, 18:52
Medlem
cammos avatar
Adminkontot i XP använder man så gott som aldrig.

Den användare du skapar är också admin.
Citera
2008-05-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Adminkontot i XP använder man så gott som aldrig.

Den användare du skapar är också admin.
jo där har du en poäng men kommer störa mig på det iaf att jag inte kan komma åt adminkontot.
Citera
2008-05-03, 20:37
Medlem
Finns inte det lösenordet inne i SAM filen?
Citera
2008-05-03, 20:48
Medlem
kanulas avatar
Nu har jag Vista, men jag ska försöka förklara så gott det går.

Detta fungerar bara på Pro-versionen, går att ordna för home också men har inte metoden i huvudet.

Högerklicka på "Den här datorn", välj "Hantera", klicka på "Lokala användare och grupper", "Användare", högerklicka på administratörskontot och välj "Ange lösenord". Då får du upp en ruta där du kan skriva in ett nytt lösenord. Du kan välja att lämna det tomt men det är INTE bra säkerhetsmässigt!
Citera
2008-05-03, 22:02
Medlem
Unbalanceds avatar
Om lösenordet enbart består utav ett(1) tecken så är det väll bara prova dig fram kontinuerligt genom T-bordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in