• 1
  • 2
2008-05-03, 15:20
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Budget (kr): 7000 max (inkl frakt)

Hur snart behöver du datorn: Så fort som möjligt

Användandet av datorn
-Kontorsarbete/surfande (Ja/Nej): Ja
-Bildredigering (Ja/Nej): Nej
-Videoredigering (Ja/Nej): Nej
-Musikproduktion (Ja/Nej): Nej
-Annat (ange vad): Spel

Typ av spel kommer att spelas: Inget next-gen utan i klass med WoW.

Ska operativsystem ingå (Ja/Nej): Nej (tankar ner det )

Ska skärm ingå (Ja/Nej): Bärbar

Kommer du att bygga datorn själv (Ja/Nej): Nej

Är överklockning aktuellt (Ja/Nej): Nej

Är du villig att betala extra för att få en riktigt tyst dator (Ja/Nej): Nej

Andra speciella krav/önskemål: 15,4" - 17"

Tack på förhand!
Citera
2008-05-03, 17:41
Medlem
jEffes avatar
http://www.datorbutiken.com/se/defau...=FSCXI2428-21P ?
Citera
2008-05-03, 17:43
Medlem
Aahas avatar
HP paviljon funkar till det mesta.
Citera
2008-05-03, 17:48
Medlem
danellishs avatar
tänkte smyga mig in med en fråga, hoppas det är ok.

Någon som har erfarenhet eller expertisen att bedöma denna dator?
http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=10-20-20

Det är då tänkt att den används mest till arbete med word, power-point och liknande prog. Inga avancerade iallafall.
Kanske räcker med någon annan dator till och med?
Citera
2008-05-03, 18:56
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jEffe

Har kollat den men bara 1g ram, det känns lite torftigt. Vill inte heller ha operativsystem.

Hp pavillion såg väl bra ut men även där, operativsystem
Citera
2008-05-03, 23:12
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Har kollat den men bara 1g ram, det känns lite torftigt. Vill inte heller ha operativsystem.

Hp pavillion såg väl bra ut men även där, operativsystem

Alltså varför har du snöat in på att det inte ska ingå något operativsystem? Du är väl medveten om att 99% av marknaden består av system där du inte kan välja bort operativsystem. Så där på rak arm så känner jag bara till Zepto som säljer utan OS.

HP 6715B är galet prisvärd för 6200-6500. Har det mesta man behöver t.ex. firewire & blåtand, helt ok batteri, hyffsad size/vikt för prisklassen och framförallt en skärm med riktigt bra upplösning. Eftersom jag inte spelar något själv vill jag dock påpeka att jag är lite osäker på hur grafikkortet är för spel men det kan säkert någon annan tala om.

Nu var ju du insnöad på att det inte skulle ingå något OS men appropå det så är det dessutom en stor fördel med HP's businessmodeller (eller rättare sagt modeller som lev. med Vista business att man får gratis nedgradering till XP Pro. Bara ringa HP's support så skickar dom hem skivor till en.

/#LOUDmouth#
Citera
2008-05-03, 23:16
Medlem
supermassives avatar
Jag ska själv köpa en laptop om några månader inom samma användning som du. Jag kan själv knappt något om grafikkort, moderkort och allt det där. Men min kille hjälpte mig att kolla efter en bra dator och vi hittade Dell Inspiron 1720 som både han och jag verkar helt intresserade av än så länge. Den verkar ha allt det jag är ute efter för de användningsområden jag ska använda den till.

Så det blir nog att köpa den.
Citera
2008-05-04, 13:12
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Alltså varför har du snöat in på att det inte ska ingå något operativsystem? Du är väl medveten om att 99% av marknaden består av system där du inte kan välja bort operativsystem. Så där på rak arm så känner jag bara till Zepto som säljer utan OS.

HP 6715B är galet prisvärd för 6200-6500. Har det mesta man behöver t.ex. firewire & blåtand, helt ok batteri, hyffsad size/vikt för prisklassen och framförallt en skärm med riktigt bra upplösning. Eftersom jag inte spelar något själv vill jag dock påpeka att jag är lite osäker på hur grafikkortet är för spel men det kan säkert någon annan tala om.

Nu var ju du insnöad på att det inte skulle ingå något OS men appropå det så är det dessutom en stor fördel med HP's businessmodeller (eller rättare sagt modeller som lev. med Vista business att man får gratis nedgradering till XP Pro. Bara ringa HP's support så skickar dom hem skivor till en.

/#LOUDmouth#

Har som inte snöat in på att det inte ska ingå OS, utan jag försöker få det så billigt som möjligt!

Ska kolla HPn och dell!
Citera
2008-05-04, 13:28
Bannlyst
Citat:

Förbannad man blir när folk som trådskaparen inte vill söka. Vilka idioter.

Tror jag rekommenderat den datorn i minst 15-20 trådar nu. -_-

Citat:
Ursprungligen postat av Lars Vinterdäck
Har som inte snöat in på att det inte ska ingå OS, utan jag försöker få det så billigt som möjligt!

Ska kolla HPn och dell!

Finns inga datorer utan OS, bortsett från Zepto som någon sa.

HPn har en skitig AMD processor, det första tipset du fick om Fujitsu datorn som hade Core 2 Duo är bättre även om den har mindre minne.

Du kan hitta minne för 20-50kr på tradera, högst 100kr. Processor är viktigare.
Citera
2008-05-04, 13:47
Medlem
Citat:

Verkar inte finnas kvar längre, tyvärr.
Citera
2008-05-04, 13:55
Medlem
Vrövhåls avatar
Det är ju mycket en smaksak vilken design och vilket märke man gillar, personligen rekommenderar jag valfri modell från Dell, bra kvalitet och service.
Citera
2008-05-04, 13:57
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrövhål
Det är ju mycket en smaksak vilken design och vilket märke man gillar, personligen rekommenderar jag valfri modell från Dell, bra kvalitet och service.

Jag håller med där. Inte för att jag är så haj på datorer och liknande. Men när jag gick iskolan hade jag en Dell Latitude D505 som jag tyckte var väldigt bra. Visst, jag spelade inte eller så. Men det var en dator i min klass i alla fall. Tycker deras datorer är båda bra och stilrena.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in