2008-05-03, 11:24
Medlem
styler88s avatar
tjenare allihop, har deffat ett tag nu och det har gått jävligt bra hittils. -11kg , men nu till det viktiga.

Är det möjligt att tatuera sig då man knappt ligger på 2000 kcal per dag samt kör cardio rätt ofta. Min funderingar är ej över själva träningen, utan över kroppen. Mer specifict imunförsvarets förmåga att reparera skadan, då man nr 1 ligger på kcal underskott 2 har nedbrutna muskler sedan tidigare gympass som immunförsvaret skall ta hand om samt kardio och mycket allmän vandring. Finns det tillräckligt med energi för att imunförsvaret skall orka göra sitt, eller bör jag öka kcal tillförseln under 1 vecka?
Citera
2008-05-03, 13:01
Medlem
Wirfs avatar
Tror nog det är rätt så ofarligt att göra det när man ligger på minus ckal
Läkningen går ju ganska fort beroende på hur stor den är då
Citera
2008-05-03, 13:04
Medlem
styler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wirf
Tror nog det är rätt så ofarligt att göra det när man ligger på minus ckal
Läkningen går ju ganska fort beroende på hur stor den är då

Tror den kommer vara rätt stor faktiskt, kanske 20 cm höjd och 20 bredd ungefär. Kommer vara ett porträtt, samt den skall göras i black and grey dvs gråskalig.
Citera
2008-05-03, 18:57
Medlem
oddybolls avatar
Tror inte det ska vara nagon fara.

Jag tatuerade mig for ca 3 veckor sedan och jag borjade trana redan 2 dagar efter sjalva tatueringstillfallet. har inte markt nan skillnad alls och allting har lakt fint.
Citera
2008-05-04, 11:24
Medlem
styler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddyboll
Tror inte det ska vara nagon fara.

Jag tatuerade mig for ca 3 veckor sedan och jag borjade trana redan 2 dagar efter sjalva tatueringstillfallet. har inte markt nan skillnad alls och allting har lakt fint.

Var detta under en deff?
Citera
2008-05-04, 11:41
Medlem
Akademikerns avatar
Jag skulle nog väntat med att tatuera mig så kroppen får sig optimalt med näring och vila för att kunna göra ett bra läkjobb, den ska ju ändå sitta där ett tag, lika bra att låta den läka bra så den blir fin.
Citera
2008-05-04, 21:37
Medlem
styler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Jag skulle nog väntat med att tatuera mig så kroppen får sig optimalt med näring och vila för att kunna göra ett bra läkjobb, den ska ju ändå sitta där ett tag, lika bra att låta den läka bra så den blir fin.

Låter klok, var själv inne på det spåret. Men frågan är då hur pass lång tid kroppen behöver. Räcker det med 1 vecka, ifrån tatuerings tillfälle?
Citera
2008-05-04, 21:50
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styler88
Låter klok, var själv inne på det spåret. Men frågan är då hur pass lång tid kroppen behöver. Räcker det med 1 vecka, ifrån tatuerings tillfälle?
Bäst e väl att rådfråga tatueraren själv...han/hon vet nog bäst
Citera
2008-05-04, 22:01
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styler88

Du märker när den är läkt. När alla sårskorpor trillat av så är den läkt, och du kan börja träna igen. Brukar oftast inte ta mer än någon vecka, om du tvättar tatueringen morgon och kväll (inte mer) och smörjer in den med salva(helosan funkar fint) ca 3-4 gåpnger om dagen (så länge den inte blir torr är det lugnt)
Citera
2008-05-04, 22:41
Medlem
Näsans avatar
Kör på bara, själv gjorde jag 3 st tatueringar under deff och de läkte finfint och jag har inte stött på några problem, bara se till att sköta om den ordentligt !
Citera
2008-05-04, 23:05
Medlem
jonantons avatar
Är inte en 11kg deff (bra jobbat btw!) mer en bantning än en deff?
Citera
2008-05-05, 00:28
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonanton
Är inte en 11kg deff (bra jobbat btw!) mer en bantning än en deff?

Varför skulle det vara bantning snarare än def? Hans mål är förmodligen att få mer definerade muskler och därav deff.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in