Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Varför skulle det vara bantning snarare än def? Hans mål är förmodligen att få mer definerade muskler och därav deff.
Precis. På bulken ligger jag på ca 5000 kcal per dag. Detta för maximalt med styrka, fokus ,samt muskel tillväxt. Därav vägde jag ca 91 kg vid bulkens slut. Nu inför sommaren så gäller det att under ca 1.5-2 månaders tid ha en rippad kropp. Detta uppnår jag genom att definiera mig, dvs bli av med underhuds fett mm och undertiden försöka behålla så mycket som möjligt av de muskler jag lagt på mig under bulken. Detta genom att du stegvis sänker fett samt kolhydrats intag och ökar protein intaget. Detta i kombination med cardiovaskulär aktivitet tex löpning resulterar i en deff. Skillnaden mellan en deff och en bantning är väll mest att när du bantar så skär du ner på kcal intaget oberoende av energi källa tex protein. Medans du under en deff vill konstant vill tillföra protein till muskulaturen för att minimera katabolism = musklenedbrytande.
Ot: Tack akademikern och näsan samt alla andra som hjälpt till. Vet ej hur man citerar mer än ett inlägg åt gången så detta får duga. Tack näsan för att du dela med dig av dina personliga erfarenheter. If you can do it, I can do it