2008-05-03, 03:18
Medlem
Jag vet, övertexten suger Nu är det så här, min nya experiment går ut på att plocka isär en dator, den enda som behöver fungera är fläkten.
Nån som kan guida, med lite bilder oxå kanke? Tack på förhand!

Puss&Kram
Citera
2008-05-03, 03:22
Medlem
http://www.nordichardware.se/Recensi...&skrivelse=220 fast baklänges?
Citera
2008-05-03, 04:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAdam
Jag vet, övertexten suger Nu är det så här, min nya experiment går ut på att plocka isär en dator, den enda som behöver fungera är fläkten.
Nån som kan guida, med lite bilder oxå kanke? Tack på förhand!

Puss&Kram

Skämtar du eller? Det är väl bara att dra ut sladdarna kopplade till moderkortet och ta ut grejorna.

Försiktigt med processorn bara, dra upp metalplåten innan du tar ut den.
Citera
2008-05-03, 13:08
Medlem
zpaxens avatar
Aa det ska gå utan problem. Som ovanstående skriver måste du vara extra försiktig med processorn. Annars är det inga problem.
Citera
2008-05-03, 13:25
Bannlyst
Öppna datorn, ta ur fläkten du ville ha hel. Röj sen fritt... det är inte så svårt, nästan som att rasera ett legobygge.
Citera
2008-05-03, 14:05
Medlem
Tack för alla svar! (Med ett undantag) Försökt som ett djur att riva och slita... Än så länge går det väl halv bra... Vet ju inte vad delarna heter elr va fan jag sliter i Innan jag började så "fungerade" datorn, nu verkar något ha gått sönder:P Det går in ström i datorn och den verkar starta men fläkten vägrar snurra... Nån som vet nåt? ingen som skulle kunna bygga en bild guide?
Jag har tagit bort allt som hårdiskar och dvd-läsare och sånt.
Och en annan viktig fråga, vad är det för en pryl som sitter på modekortet och ser ut som silvriga fyrkantiga plattor på hög? (väldigt dålig beskrivning)

Puss&Kram
Citera
2008-05-03, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAdam
Och en annan viktig fråga, vad är det för en pryl som sitter på modekortet och ser ut som silvriga fyrkantiga plattor på hög? (väldigt dålig beskrivning)

Puss&Kram

Låter som kylflänsar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in