Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-03, 01:54
Medlem
i.b.ms avatar
Tidigare hittade jag en länk jag kunde klicka på för att ladda ner alla mina PM lokalt till min dator, nu så hittar jag den inte och har 238 mess jag skulle vilja ladda ner.

Har man tagit bort funktionen eller vad är det frågan om?
Citera
2008-05-03, 09:43
Medlem
tjaboooos avatar
Funktionen är borttagen av säkerhetskäl och är osäkert om den kommer komma tillbaka.
Citera
2008-05-03, 09:47
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Tidigare hittade jag en länk jag kunde klicka på för att ladda ner alla mina PM lokalt till min dator, nu så hittar jag den inte och har 238 mess jag skulle vilja ladda ner.

Har man tagit bort funktionen eller vad är det frågan om?
Ladda ner alla PM för sig.
Citera
2008-05-03, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Ladda ner alla PM för sig.

Blir lite jobbigt.

238 sekunder, om han har fingerfärdighet.
Citera
2008-05-03, 22:57
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Funktionen är borttagen av säkerhetskäl och är osäkert om den kommer komma tillbaka.

ouch, tyckte att det var en praktisk funktion att ha, vad var problemet egentligen? Annonserades denna förändring här i flashback? för jag hittade inget...
Citera
2008-05-04, 09:10
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
vad var problemet egentligen?
Med illvilligt kodade hemsidor gick det eventuellt att ladda ned dina pm.

Citat:
Annonserades denna förändring här i flashback? för jag hittade inget...
Nej, annonserades inte ut.
Detta är också orsaken till varför pm-funktionen ibland upplevs som "småstrulig".

http://www.flashback.org/showthread.php?t=649254
Senast redigerad av tjaboooo 2008-05-04 kl. 09:12.
Citera
2008-05-04, 09:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Jag undrade också var denna funktion tog vägen. Trist att se att ni har tagit bort den. Kan ni inte öka på mängden PM man kan spara som kompensation? Vissa PM är ju faktiskt kul att spara.
Citera
2008-05-04, 10:49
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Med illvilligt kodade hemsidor gick det eventuellt att ladda ned dina pm.

Nej, annonserades inte ut.
Detta är också orsaken till varför pm-funktionen ibland upplevs som "småstrulig".

http://www.flashback.org/showthread.php?t=649254

OK, varför inte lägga till en knapp där man kan få alla PM i inboxen/skickat mailat till sitt eget registrerade mailkonto på samma sätt som man gör med de trådar man har prenumeration på. Om någon hackar mig genom en illvilligt kodad hemsida så är det värsta som kan hända att jag får alla mina PM i ett mail i min mailbox.
Citera
2008-05-04, 10:51
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag undrade också var denna funktion tog vägen. Trist att se att ni har tagit bort den. Kan ni inte öka på mängden PM man kan spara som kompensation? Vissa PM är ju faktiskt kul att spara.

Ökad gräns vore trevligt, men tror inte att man har hårddiskar nog för det Kanske man kunde ha en sakta ökande storlek... 250 när man har <100 postade inlägg, 500 vid 1000 inlägg, 1000 efter 10000 postade inlägg...
Citera
2008-05-04, 12:04
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ökad gräns vore trevligt, men tror inte att man har hårddiskar nog för det Kanske man kunde ha en sakta ökande storlek... 250 när man har <100 postade inlägg, 500 vid 1000 inlägg, 1000 efter 10000 postade inlägg...
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kan ni inte öka på mängden PM man kan spara som kompensation? Vissa PM är ju faktiskt kul att spara.
Finns flera trådar i detta delforum där pm-lådans storlek diskuteras, chansen att den skulle ökas är försvinnande liten då fb i första hand är ett diskussionsforum.

Citat:
OK, varför inte lägga till en knapp där man kan få alla PM i inboxen/skickat mailat till sitt eget registrerade mailkonto på samma sätt som man gör med de trådar man har prenumeration på.
Teknikerna är upptagna med annat så kommer förmodligen inte hända den närmaste tiden.

Klipp å klistra med wordpad eller skärmdumpar till exempel.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-05-04 kl. 12:16.
Citera
2011-09-08, 10:20
Medlem
i.b.ms avatar
Dags att bumpa min gamla tråd eftersom min pm box börjar bli full igen

Finns det någon chans att knappen att ladda ner PM återkommer i någon form?
Citera
2011-09-08, 22:33
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Dags att bumpa min gamla tråd eftersom min pm box börjar bli full igen

Finns det någon chans att knappen att ladda ner PM återkommer i någon form?
Garanterat inte. Som det nämndes tidigare (för flera år sedan!) är den funktionen en säkerhetsrisk och lär därför aldrig återvända.
Det skulle t.ex. bli extremt mycket lättare och snabbare att ladda ner full historik från ett konto man har fått tillgång till genom illegal handling.

Kan du inte bara ta som vana att spara ett PM varje gång du får ett?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in