Citat:
Ursprungligen postat av Heroin_Surfer
Ja det kan nog vara ett bra utryck kanske...för mig var det en bra smärtlindrare och är en perfekt drog,och då med tanke på allt,pris,tillgänglighet osv...jag blev ju tvärhög och svävade på moln en hel natt första gången på 100mg,och fortf efter flera år kan jag sänka toleransen på 1-2 veckor och hålla mig hög varje dag på under 600mg i ett par månader...men jag har läst större delen av stora tram tråden och då får man ju intrycket av att det är ett halvfabrikat ja...
Den s.k forskarvärlden,50% av dom måste vara helt onödiga,ett gäng betalda filosofer.Morfin har använts och fungerat likadant och lika bra på 99% av alla människor vid smärtlindring i 100 år,att man sen vill ta fram ett liknande preparat fast utan beroendepotentialen m.m förstår man ju,men varför då kasta ut 100-tals nya mediciner som gör samma sak...varför inte låta ett gäng forskare hålla på år ut och år in tills dom kommit på ett sånt preparat...iofs är vi som gillar droger tacksamma,men det finns ingen logik,vett eller sans i läkemedelsvärlden.Money talks....
Tacksamt vore att ha ett preparat som:
Inte var livsfarligt i samband med alkohol eller ev benso, som rävgiftet dexofen
Inte orsakade kramper, som tram
Man inte blev tolerant mot på 5 dagar
Och, det viktigaste av ALLT, som ungdomen inte fick nys om

, för många verksamma mediciner blir dödsstämplade just för att fjortisar tvunget ska knarka på dom, sen när man kommer som förvärvsarbetande skattebetalare och vill ha fungerande smärtlindring som tram, eller ångestdämpande typ Xanor, får man inget verksamt, eftersom det är "knark", och, som vi alla vet,
:P