Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2010-04-05, 13:16
Medlem
Morfars vredes avatar
Aldrig hänt mig, nej. (Vad jag vet i alla fall) Detta är något som jag tycker är lite konstigt, eftersom att jag tagit en del tram i mina dar. När jag trammar nu för tiden så behöver jag minst 1G på en kväll och brukar många gånger ta mer än det. Men min tid kommer väl!

Brukar inte poppa benso till. Gör jag det så är det för att boosta, men detta händer inte allt för ofta.
Citera
2010-04-05, 14:23
Bannlyst
När jag trammar är det allt ifrån 800-1500mg och inget kramp anfall.

Ibland med benzo ibland utan.
Citera
2010-04-06, 14:39
Medlem
Plastbunkers avatar
Som max har jag fått i mig 700 mg på en kväll. Förutom att jag mådde awesome så kände jag att krampandet låg lite latent där i bakgrunden, hade man fått i sig 100-200 mg mer så hade det nog blivit några spasmer. Men så gott som man mådde då så var det inget man brydde sig om.
Citera
2010-04-06, 21:31
Medlem
Klngs avatar
Aldrig fått direkt tillfredsställande effekt av tramadol, låg som mest på 1-2g och de doserna klarade jag utan problem. Ensam fick jag krampanfall 2 gånger på doser 4-600mg men har inte insett det förrän i efterhand. Sista gången jag tog tramadol slutade 400-600mg i grand mal och hjärtstopp. Hade tur och folk som räddade mig och ringde dit ambulans. Tramadol är skit, värdelöst rus och kramp är nog den värsta bieffekten någon drog gett mig o då är jag inte direkt ett blåbär.
Citera
2010-04-08, 08:05
Medlem
Heroin_Surfers avatar
Som mest tog jag runt 1200-1700mg/dag i ett halvår,märkte aldrig av några tendenser till kramp överhuvudtaget.
Citera
2010-04-08, 08:44
Medlem
real zombies avatar
..själv har jag aldrig fått kramp el så men min kompis har fått det 3 ggr å det var verkligen inget kul han föll som en fura dom gångerna 2 ggr ute raklång stel som en pinne pang i backen där 112 ringdes direkt med transport till akuten å en gång hemma men då var inte jag med, det var på dessa 50mg tip som vi vräkte i oss, det fanns ju i överflöd just då... nu är det lugna puckar gällandes tip, typ bara 100-150mg ex antal, just 50mg verkar det som att kramprisken är större iaf när ingen mat ingår i dieten, det blir tydligen TILT i hjärnan, ja ja jag själv har uppehåll just nu med tip å kör bara kodein nu...
Citera
2010-04-08, 09:24
Medlem
gugglianos avatar
Om vi utgår från att alla talar sanning här, så får man verkligen en ojämn bild av tram.

Vissa skopar in gramdoser utan kramper, andra sprätter som sillar vid doser under den, inom vården, angivna "max"-dosen.

Ruset är inte heller givet. Vissa får ett jävla schwung, andra inte ett piss.

Så har vi huvudsyftet, smärtlindring, och inte ens där är effekten given, vissa blir smärtfria, andra inte. Eller så hjälper det på viss smärta men inte på annan, och den kan hjälpa bra på låt säga svår nervsmärta, men på tex postoperativ smärta vara helt verkningslös.

Är det nån mer än jag som tycker att preparatet tramadolhydroklorid känns "halvfärdigt"?
Citera
2010-04-08, 13:43
Medlem
tjack chiraqs avatar
Har fått kanske 10-12 krampanfall, och jag har alltid ätit minst 1.5g när det skett. Fast jag har klarat mig utan kramper vid såna doser väldigt många gånger också, som mest har jag fått i mig 3g utan att krampa.

Nu rör jag inte tramadol ens mot pistolhot, rävgift är vad det är. Och ja, jag är/var fullt medveten om riskerna vid sånt högt intag men jag sket helt enkelt i det..
Citera
2010-04-08, 18:31
Medlem
schittlers avatar
1,9 gram. Ytterst lite tolerans. Körde 200mg annars.
Citera
2010-04-09, 06:48
Medlem
Heroin_Surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
Om vi utgår från att alla talar sanning här, så får man verkligen en ojämn bild av tram.

Vissa skopar in gramdoser utan kramper, andra sprätter som sillar vid doser under den, inom vården, angivna "max"-dosen.

Ruset är inte heller givet. Vissa får ett jävla schwung, andra inte ett piss.

Så har vi huvudsyftet, smärtlindring, och inte ens där är effekten given, vissa blir smärtfria, andra inte. Eller så hjälper det på viss smärta men inte på annan, och den kan hjälpa bra på låt säga svår nervsmärta, men på tex postoperativ smärta vara helt verkningslös.

Är det nån mer än jag som tycker att preparatet tramadolhydroklorid känns "halvfärdigt"?

Ja det kan nog vara ett bra utryck kanske...för mig var det en bra smärtlindrare och är en perfekt drog,och då med tanke på allt,pris,tillgänglighet osv...jag blev ju tvärhög och svävade på moln en hel natt första gången på 100mg,och fortf efter flera år kan jag sänka toleransen på 1-2 veckor och hålla mig hög varje dag på under 600mg i ett par månader...men jag har läst större delen av stora tram tråden och då får man ju intrycket av att det är ett halvfabrikat ja...

Den s.k forskarvärlden,50% av dom måste vara helt onödiga,ett gäng betalda filosofer.Morfin har använts och fungerat likadant och lika bra på 99% av alla människor vid smärtlindring i 100 år,att man sen vill ta fram ett liknande preparat fast utan beroendepotentialen m.m förstår man ju,men varför då kasta ut 100-tals nya mediciner som gör samma sak...varför inte låta ett gäng forskare hålla på år ut och år in tills dom kommit på ett sånt preparat...iofs är vi som gillar droger tacksamma,men det finns ingen logik,vett eller sans i läkemedelsvärlden.Money talks....
Citera
2010-04-09, 07:18
Medlem
Skäggbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack chiraq
Nu rör jag inte tramadol ens mot pistolhot, rävgift är vad det är. Och ja, jag är/var fullt medveten om riskerna vid sånt högt intag men jag sket helt enkelt i det..

Då är vi två! Fyfan för tramadol
Citera
2010-04-09, 08:23
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroin_Surfer
Ja det kan nog vara ett bra utryck kanske...för mig var det en bra smärtlindrare och är en perfekt drog,och då med tanke på allt,pris,tillgänglighet osv...jag blev ju tvärhög och svävade på moln en hel natt första gången på 100mg,och fortf efter flera år kan jag sänka toleransen på 1-2 veckor och hålla mig hög varje dag på under 600mg i ett par månader...men jag har läst större delen av stora tram tråden och då får man ju intrycket av att det är ett halvfabrikat ja...

Den s.k forskarvärlden,50% av dom måste vara helt onödiga,ett gäng betalda filosofer.Morfin har använts och fungerat likadant och lika bra på 99% av alla människor vid smärtlindring i 100 år,att man sen vill ta fram ett liknande preparat fast utan beroendepotentialen m.m förstår man ju,men varför då kasta ut 100-tals nya mediciner som gör samma sak...varför inte låta ett gäng forskare hålla på år ut och år in tills dom kommit på ett sånt preparat...iofs är vi som gillar droger tacksamma,men det finns ingen logik,vett eller sans i läkemedelsvärlden.Money talks....

Tacksamt vore att ha ett preparat som:

Inte var livsfarligt i samband med alkohol eller ev benso, som rävgiftet dexofen
Inte orsakade kramper, som tram
Man inte blev tolerant mot på 5 dagar
Och, det viktigaste av ALLT, som ungdomen inte fick nys om, för många verksamma mediciner blir dödsstämplade just för att fjortisar tvunget ska knarka på dom, sen när man kommer som förvärvsarbetande skattebetalare och vill ha fungerande smärtlindring som tram, eller ångestdämpande typ Xanor, får man inget verksamt, eftersom det är "knark", och, som vi alla vet,
:P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in