2008-05-03, 23:31
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sartus
Nalin_pekgul

Borde inte du påverkas på ett negativt sätt om bidragen försvinner eller minskar?

Jag betalar skatt och får inga bidrag, så nej tvärtom.

Citat:
För du är väl en bidragsberoende hemmasittare som är helt empatilös då du själv sagt att du gillar att se fattiga icke-vita barn svälta?

När har jag sagt det?

Citat:
Du har just nu 8.14 inlägg per dag. Ett tips, skaffa ett liv, en utbildning och ett arbete. Sen kan du klaga på invandrare som missköter sig!

Jag har ett liv, en utbildning och ett arbete. Nu är jag tillbaks och klagar på invandrare som missköter sig, så det tänker jag fortsätta med..

Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Det är väl ganska smart att flytta till ett land där man får en massa bidrag, eller vad säger du?

Ett indirekt erkännande på att vi har rätt....
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2008-05-03 kl. 23:38.
2008-05-03, 23:35
Medlem
Man kan inte dra alla blattar över en kam.
2008-05-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Om de är så smarta som du säger varför kommer de då till Sverige?

Högutbildade var (det pågår säkert nu också) hotade i t.ex Irak.
Från Tandläkare till Advokater.
De flesta var rädda för att någon skulle ta dem som gissla, eller att något skulle hända dem. Därför flyr de då det blir krig.
Varför skulle fattiga bönder känna sig hotade, då de inte har några pengar?

Det känns verkligen som att jag pratar med en tre-åring.
2008-05-04, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehvao
Högutbildade var (det pågår säkert nu också) hotade i t.ex Irak.
Från Tandläkare till Advokater.
De flesta var rädda för att någon skulle ta dem som gissla, eller att något skulle hända dem. Därför flyr de då det blir krig.
Varför skulle fattiga bönder känna sig hotade, då de inte har några pengar?

Det känns verkligen som att jag pratar med en tre-åring.

Tandläkare har verkligen inga problem att skaffa jobb i Sverige, bara att klara av ett kunskapstest och lära sig språket. Borde inte alls vara något problem för högutbildade. Kan Zlatan lära sig Italienska på några år så finns det hopp för vemsomhelst.

Däremot är vissa utländska utbildningar inte helt dugliga i Sverige oavsett kvalitetsnivå. Har flera vänner med utländsk examen i ekonomi och juridik, dessa har haft stora problem att få jobb i Sverige. Detta eftersom utbildningarna skiljer sig enormt åt.
2008-05-04, 13:57
Medlem
yeah´ss avatar
Citat:
Topic är vad vi skall sysselsätta alla dessa Blattar som VÄLLER in hit med för arbeten. Förslag? Eller skall dessa undantas från arbetslinjen?

Vad är det du inte fattar?

Obligatorsik svenskaundervisning. Sedan möjlighet att läsa en valfri utbildning.
2008-05-04, 14:02
Medlem
sadims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeah´s
Vad är det du inte fattar?

Obligatorsik svenskaundervisning. Sedan möjlighet att läsa en valfri utbildning.

Kan du förklara hur man ordnar det? Ska vi upprätta gräddfiler för invandrarna? Hur ska t ex en 35-årig fembarnsfar utbilda sig till jurist enligt DIN modell?

2år SFI + 2 år gymnasium + 4 år universitet? Allt finansierat av staten? Han är som färdig jur kand 43 år gammal

Trams!
2008-05-04, 14:28
Medlem
yeah´ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadim
Kan du förklara hur man ordnar det? Ska vi upprätta gräddfiler för invandrarna? Hur ska t ex en 35-årig fembarnsfar utbilda sig till jurist enligt DIN modell?

2år SFI + 2 år gymnasium + 4 år universitet? Allt finansierat av staten? Han är som färdig jur kand 43 år gammal

Trams!

Det finns KY utbildningar som är enklare och praktiskare alternativ än att läsa till jurist. Tror du på fullaste allvar att majoriteten invandrare skulle välja sådana yrken? Nej det tror du inte. Det hade varit en dålig grogrund för rasism om alla invandrare va så fyllda av ambition och akademiskt lämpade att dom valde högkvalificerade utbildningar. Sen tillhör det knappast vanligheten att 35åringar börjar utbilda sig till jursiter. Svensk eller inte.

Om vi snackar om högutbildade invandrare ska dom erbjudas kompletteringsutbildning för att kunna bli yrkesverksamma igen.
Om vi snackar lågutbildade, arbetslösa kommer enklare yrken med all säkerhet falla dom mer i smaken än tex biomekanik. Precis som det funkar för snittet av svenskar alltså. Sen hajar du inte hur många som är desperata efter arbete, och nöjer sig med precis vad som helst, bara dom får bidra med något och integreras.

Och du. eftersom vi tar emot invandrare i dethär landet så MÅSTE dom naturligtvis erbjudas en gräddfil. Vadfan tror du kommer hända annars? Det är gräddfilen som ÄR invandring och det är den inkörsporten som kommer göra skillnad. Vill du inte ge någonting kan du ju räkna med fler och fler ghetton, fler kriminella gäng, fler militanta muslimer, osv osv. Och jag antar att du inte vill ha det så?
Att sitta och gnälla på invandrare som människor gör ingen skillnad. Och jag skiter i att din lösning skulle vara att inte ta emot fler invandrare, nämn det inte ens, för nu är det inte så och problemlösningen måste appliceras på vår aktuella situation.
Innan du svarar, glöm inte vad denhär tråden handlar om och släng dig inte med massa rasistdynga och om "hur du vill ha det", om det inte konkret gäller relationen invandring & arbete. Försök utgå från dagens situation. ok?
2008-05-04, 14:59
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeah´s
Att sitta och gnälla på invandrare som människor gör ingen skillnad. Och jag skiter i att din lösning skulle vara att inte ta emot fler invandrare, nämn det inte ens, för nu är det inte så och problemlösningen måste appliceras på vår aktuella situation.
Innan du svarar, glöm inte vad denhär tråden handlar om och släng dig inte med massa rasistdynga och om "hur du vill ha det", om det inte konkret gäller relationen invandring & arbete. Försök utgå från dagens situation. ok?

Det enda alternativet är alltså att gilla läget och ge efter och lägga sig för muslimernas alla krav? Hehe, nej tvärtom. Lösningen är att göra livet så miserabelt det bara går för nysvenskarna. Om resultatet är mer kriminalitet och getton så är medicinen en skärpt lagstiftning, dödsstraff och hårdare tag.
2008-05-04, 15:38
Medlem
Citat:
Det finns KY utbildningar som är enklare och praktiskare alternativ än att läsa till jurist. Tror du på fullaste allvar att majoriteten invandrare skulle välja sådana yrken? Nej det tror du inte. Det hade varit en dålig grogrund för rasism om alla invandrare va så fyllda av ambition och akademiskt lämpade att dom valde högkvalificerade utbildningar. Sen tillhör det knappast vanligheten att 35åringar börjar utbilda sig till jursiter. Svensk eller inte.
Som du säger finns det nu många väldigt effektiva KY-utbildningar. Många som går dessa hinner knappt klart innan de får jobb. Problemet är bara att du måste kunna prata och skriva god svenska för att kunna gå igenom dessa. Eftersom alla våra största "problemgrupper" i princip uteslutande bor i ghetton med liksinnade där de inte behöver använda ett ord svenska i sitt vardagliga liv blir detta en oerhört långsam process. Några få timmar i veckan på SFI gör inga underverk. Lägg därtill att många kommer från förhållanden där man inte har samma typ av grundskolning varför en KY-utbildning också den ofta kan bli oerhört problematisk.

Citat:
Om vi snackar om högutbildade invandrare ska dom erbjudas kompletteringsutbildning för att kunna bli yrkesverksamma igen.
Om vi snackar lågutbildade, arbetslösa kommer enklare yrken med all säkerhet falla dom mer i smaken än tex biomekanik. Precis som det funkar för snittet av svenskar alltså. Sen hajar du inte hur många som är desperata efter arbete, och nöjer sig med precis vad som helst, bara dom får bidra med något och integreras.

Detta finns redan inom många utbildningar som är inriktade mot ett specifikt yrke, tex läkare. Dock har det visat sig att vissa grupper har oerhört svårt att klara dessa krav. Inom andra är det svårare. Hur ska man gå till väga för att skapa en kompletteringsutbildning där det ska trängas tex 200 elever varav det finns 30-40 OLIKA f.d utbildningstyper att komplettera?

Om invandrare i gemen har en sådan desperat vilja att integreras, varför lär de sig inte språket? Min f.d engelskalärare på SU som kom från USA hade bott i Sverige 2-3 år och pratade svenska exceptionellt bra. Man hörde knappt att hon var utlänning. Vad hindrar invandrare i övrigt att vara driftiga och lära sig språket på eget bevåg? Man kan glo på svensk tv som satan samt försöka interagera på svenska sinsemellan etc. Istället smäller man upp en parabol och tar in Al-Jazhiera.

Citat:
Och du. eftersom vi tar emot invandrare i dethär landet så MÅSTE dom naturligtvis erbjudas en gräddfil. Vadfan tror du kommer hända annars? Det är gräddfilen som ÄR invandring och det är den inkörsporten som kommer göra skillnad. Vill du inte ge någonting kan du ju räkna med fler och fler ghetton, fler kriminella gäng, fler militanta muslimer, osv osv. Och jag antar att du inte vill ha det så?
Innan du svarar, glöm inte vad denhär tråden handlar om och släng dig inte med massa rasistdynga och om "hur du vill ha det", om det inte konkret gäller relationen invandring & arbete. Försök utgå från dagens situation. ok?[/

Fine. Men vi MÅSTE inte fortsätta att släppa in massor av individer tillhörande grupper som historiskt sett klarar sig jävligt illa i det svenska samhället. Man kan ju inte ösa en båt utan att täppa till läckan först.
2008-05-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Tandläkare har verkligen inga problem att skaffa jobb i Sverige, bara att klara av ett kunskapstest och lära sig språket. Borde inte alls vara något problem för högutbildade. Kan Zlatan lära sig Italienska på några år så finns det hopp för vemsomhelst.

Däremot är vissa utländska utbildningar inte helt dugliga i Sverige oavsett kvalitetsnivå. Har flera vänner med utländsk examen i ekonomi och juridik, dessa har haft stora problem att få jobb i Sverige. Detta eftersom utbildningarna skiljer sig enormt åt.

Visst, det kan bero på att de inte har haft samma utrustning då de har utbildats, varför inte ha någon snabbutbildning eller något sånt?

Många invandrare har högre motivation till arbetet än svenskar.
Det kan delvis bero på att där så är jobbet livet, här så är vi uppvuxen med:
"Bah, ännu en dag på jobbet... Fy fan".

Det fanns en tråd här på flashback hur verkligheten för invandrare ser ut.
(Hur mycket de får av migrationsverket etc).
Jag tror att den inte blev så poppis här då den inte uppfyllde förväntningarna som flashback barnen har.
2008-05-04, 17:17
Medlem
Prologics avatar
Citat:
Topic är vad vi skall sysselsätta alla dessa Blattar som VÄLLER in hit med för arbeten. Förslag? Eller skall dessa undantas från arbetslinjen?

Det är inte direkt överaskande att mitt påstående uppfattas som " rappakalja " i dina öron och anses irrelevanta.

Herren kan inte direkt ha varit insatt i hur arbetsmarknaden har fungerat åtminstonde det senaste decceniet, där människor har systematiskt blivit förnekad tillträde och försatts i passivitet och bidragsberoende.

Citat:
Förslag?

Man arbetar och presterar utifrån, färdigheter och omständigheter, därmed bidrar och konsumerar på dessa basis. Det är uppenbart att du och dina anhängare saknar den förankringen och förnuftet som krävs för att uppfatta verkligheten som den verkligen är. ( hmm, Förnuft, vilket vackert ord )

Även om alla vi " blattar " skulle arbeta och öka statsinkomsten med miljarder per år, så kommer din och dina anhängares sätt att resonera resultera som följande: De kommer hit och snor våra jobb.
Jag tvivlar, men hoppas ändå att du kan se sambandet som gör mitt tidigare inlägg i tråden gällande i allra högsta grad. Det blir nog svårt för dig, men lycka till.
2008-05-04, 17:21
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prologic
Det är inte direkt överaskande att mitt påstående uppfattas som " rappakalja " i dina öron och anses irrelevanta.

Herren kan inte direkt ha varit insatt i hur arbetsmarknaden har fungerat åtminstonde det senaste decceniet, där människor har systematiskt blivit förnekad tillträde och försatts i passivitet och bidragsberoende.

Man arbetar och presterar utifrån, färdigheter och omständigheter, därmed bidrar och konsumerar på dessa basis. Det är uppenbart att du och dina anhängare saknar den förankringen och förnuftet som krävs för att uppfatta verkligheten som den verkligen är. ( hmm, Förnuft, vilket vackert ord )

Även om alla vi " blattar " skulle arbeta och öka statsinkomsten med miljarder per år, så kommer din och dina anhängares sätt att resonera resultera som följande: De kommer hit och snor våra jobb.
Jag tvivlar, men hoppas ändå att du kan se sambandet som gör mitt tidigare inlägg i tråden gällande i allra högsta grad. Det blir nog svårt för dig, men lycka till.

http://www.youtube.com/watch?v=uORAyORWRAA

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in