2008-05-02, 19:59
Medlem
Finns det att köpa? skulle vara skysst som fan då vi har det perfekta klimatet
Citera
2008-05-02, 20:15
Medlem
Toppisar är nästintill omöjliga att kultivera. Ge dig på Cubensis istället, finns på SerotoninStorm.
Citera
2008-05-02, 21:58
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -198
Toppisar är nästintill omöjliga att kultivera. Ge dig på Cubensis istället, finns på SerotoninStorm.

som ovan säger, omöjligt nästan men följ 198s råd och kör på Cubensis, vi har ju toppisar att plocka gratis till skillnad från cubensis.
Citera
2008-05-02, 23:02
Flyttas till drogodling...
Citera
2010-08-17, 21:03
Medlem
Lånat tråden. Kan man odla genom att sprida ut sporer på en gräsmatta låt oss säga 20x30m efter att man har klippt gräset och låta vädret göra resten. Tänkte samla lite toppisar nu på söndag, klippa på måndag och sprida samma dag hur tror ni det kommer gå?
Citera
2010-08-17, 22:33
Medlem
Stungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiser
Lånat tråden. Kan man odla genom att sprida ut sporer på en gräsmatta låt oss säga 20x30m efter att man har klippt gräset och låta vädret göra resten. Tänkte samla lite toppisar nu på söndag, klippa på måndag och sprida samma dag hur tror ni det kommer gå?

För att ens ha en chans så behöver du nog koskit eller hästskit också.
Citera
2010-08-18, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
För att ens ha en chans så behöver du nog koskit eller hästskit också.

De växer väl på/vid golfbanor. Och det är nog för att de klipper gräset och sporerna sprids, och nu snackar jag inte riktigt om tomtgräsmatta, utan utegård vid kompisens lägenhet där gräset är halv vild ungefär såsom utekanter på golfbanor. Men hur tycker du man kan göra det?
Citera
2010-08-19, 00:05
Medlem
Stungens avatar
Citat:
De växer väl på/vid golfbanor. Och det är nog för att de klipper gräset och sporerna sprids, och nu snackar jag inte riktigt om tomtgräsmatta, utan utegård vid kompisens lägenhet där gräset är halv vild ungefär såsom utekanter på golfbanor. Men hur tycker du man kan göra det?

De växer även som känt i kohagar och dyl. Glömde tillfälligt bort att de växer på golfbanor och sånt också om jag ska vara riktigt ärlig Men lite skit är aldrig fel då du ska odla svamp
Citera
2010-08-19, 00:58
Medlem
sonata-arcticas avatar
Citat:

du borde kunna hitta vilda toppisar i närheten om du har grönområden där du bor,
känns lite overkill att så på det sättet när det oftast om inte alltid finns att hitta enkelt i orten.

jag hade kört en growbox om jag vore du, enkelt och bra, sen behöver man inte käka lika mycket som med toppisar(så är det för mig iaf)

vill du tvunget ha toppisar go for it, men jag hade kört en growbox och börjat där,
just my 50 cents
trippa lugnt
/sonata
Citera
2010-08-19, 01:09
Medlem
Ork`s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stungen
De växer även som känt i kohagar och dyl. Glömde tillfälligt bort att de växer på golfbanor och sånt också om jag ska vara riktigt ärlig Men lite skit är aldrig fel då du ska odla svamp

Dom gödslar nog som fan på golfbanor iofs
Citera
2010-08-19, 01:15
Medlem
Entheogens avatar
Jag har dem på gräsmattan hemma faktiskt
de är inte alls lika många eller stora som i hagarna jag plockar i men de finns lite här och var.
Citera
2010-08-30, 21:18
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:

Pröva och rapportera tillbaka hur det går!

Jag skulle nog mosa svampen, blanda i vatten och vattna gräsmattan med vattenkanna.

Gödsling kanske du borde experimentera med.
En tredjedel utan gödning, en tredjedel med ko, häst eller hönsgödsel och 1/3 med multnande gräsklipp e d.

/John
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in