• 1
  • 2
2008-05-02, 18:58
Medlem
De släppte ju den där RSS-läsaren i dag, den som liknar en riktig tidning, så jag testade demon (14 dagar) och måste nog faktiskt säga att jag är ganska impad. grymt snyggt och lättanvänt är det i alla fall. ska man köpa det så kostar det 30 kanada-dollar, typ 200 kronor. jag funderar nästan på det.

om någon annan hade någon åsikt så skulle i alla fall jag vara intresserad av att höra den. installationen tar 20 sekunder, det har ni tid med.

http://www.acrylicapps.com/times/
Citera
2008-05-02, 21:36
Medlem
datajesuss avatar
ser tveklöst väldigt fint ut. väldigt aqua baserat... som om steve skulle ollat varenda pixel skämt å sido gillade jag den skarpt. dock mycket irriterad över att ingen postat crack/fix version på PB än!
Citera
2008-05-02, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
ser tveklöst väldigt fint ut. väldigt aqua baserat... som om steve skulle ollat varenda pixel skämt å sido gillade jag den skarpt. dock mycket irriterad över att ingen postat crack/fix version på PB än!

som sagt, den släpptes i dag.
Citera
2008-05-03, 19:04
Varför inte bara anväda NewsFire? Riktigt smidig och enkel RSS-läsare..
Citera
2008-05-04, 10:16
Medlem
...?

Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Varför inte bara anväda NewsFire? Riktigt smidig och enkel RSS-läsare..

men alltså,
jo, man kan använda newsfire eller mail eller vad som helst men poängen med Times är layouten och det något annorlunda användningssättet. alltså, man läser inte mer eller bättre texter med Times men någon som jag själv kanske skulle tycka att det blev roligare att titta på skärmen.
Citera
2008-05-04, 17:27
Medlem
hasse_tricepss avatar
fortfarande inga serials eller något ute?
Citera
2008-05-04, 21:30
Medlem
skriv in följande kommando i terminalen:

defaults write com.acrylic.Times License "TIMES-14345-67898-15345-67890"

klart!
Citera
2008-05-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stamey
skriv in följande kommando i terminalen:

defaults write com.acrylic.Times License "TIMES-14345-67898-15345-67890"

klart!

okej, ursäkta en nybörjare, jag kan ha misat någonting som alla andra vet men jag skrev in det där i terminalen och inte hände det någonting?
Citera
2008-05-06, 13:06
Medlem
Det ska inte "hända" nånting, mer än att Times börjar uppträda som om du köpt programmet.
Citera
2008-05-06, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stamey
Det ska inte "hända" nånting, mer än att Times börjar uppträda som om du köpt programmet.

Okej, fast så blev det inte menar jag...
och jag är verkligen nybörjare och har aldrig skrivit något i terminalen tidigare så jag saknar den typen av kunskaper som någon annan säkert skulle uppfatta som superbasic. Jag har suttit med PC i femton år och med Macen en månad, högst.
t. ex. spelar det någon roll om man klistrar in stringen eller måste jag skriva den? Ska allt det där skrivas in eller är det bara en del? Ska man slå "enter" när man har skrivit in det där? Ska Times vara öppet under tiden? Är det ens MacOS egen "Terminal" vi pratar om?
Jag testade att klistra in/skriva exakt det du skrev men Times är fortfarande en trial, dvs, ingenting hände = blev inte en upplåst version.
Citera
2008-05-07, 17:16
Medlem
fast just nu spelar det ingen roll, programmet kraschar hela tiden... han, snubben, borde ha kört en längre beta-period.
grymt program annars, jag kommer att köpa det när det fungerar.
Citera
2008-05-07, 21:19
Medlem
Boffens avatar
Jag hade kraschproblem med mitt igår, men efter senaste uppdateringen fungerar det fint för mig.
Riktigt trevligt faktiskt, jag saknar bara något snabbkommando för att markera alla artiklar som lästa. Eventuellt kunna designa sina egna sidor hade varit trevligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in