2008-05-02, 16:50
Medlem
Tjenare, köpte en Creative Zen ( http://www.sweclockers.com/imagebank...ZenStor001.jpg ) och kopplade in den i USB-porten - men inget hände.

Efter lite googlande fick jag reda på att "Gnomad2" var nödvändigt för att föra över musik, och det funkade perfekt! Men den mountas fortfarande inte, så jag kan inte föra över film/bilder.

Provade mounta manuellt (väldigt klurigt), men det gjorde bara att mp3-spelaren fick lite...problem, och jag var tvungen att "reseta" den.

Har även provat med mtpfs och kZenexplorer, den hittas inte av Kzenexplorer heller.

Jag provade även i Vista, det OS'et hittade inte spelaren heller, detta var tydligen ett välkänt fenomen, och följde en guide på deras hemsida. En guide för vista med screens som visade Windows ME - inte lyckat, då jag inte hittade någon mp3-spelare i "device manager".

Har någon en anning om hur jag ska göra för att kunna för över film och bilder?

Tack på förhand, mvh. Robin.

PS:
Tyvärr har jag ingen XP-dator att prova på :/

Det står klart och tydligen att spelaren ska funka felfritt under XP och Vista (och vista har jag ju redan provat).
Citera
2008-05-03, 18:29
Medlem
bumpbumpbump
Citera
2008-05-03, 18:52
Medlem
Har du testat använda andra USB-portar? Har Zenen det senaste firmwaret?
Citera
2008-05-04, 01:05
Medlem
Kan detta vara av intresse?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=216191

Nu vet jag ju dock förstås inte om det finns olika verisioner av crative zen e.t.c. men det lät ju bra iaf
Citera
2008-05-04, 02:36
Medlem
undefs avatar
Du kan inte mounta din Creative Zen eftersom att den inte pratar USB storage. Creative har valt att inte följa vedertagna standarder, utom du måste använda deras protokoll för att föra över filer. Så du får vackert använda gnomad eller vad det heter för att lägga över musik.
Citera
2008-05-04, 16:44
Medlem
Musik går att föra över med Gnomad2, men jag vill gärna kunna föra över film och foton (detta går inte med Gnomad2).

Logz: Kzenexplorer hittar inte min spelare.

Kan inte installera drivrutinerna då spelaren inte hittas, samt har provat alla usb-portar.
Citera
2008-05-05, 00:21
Medlem
Santa Clauss avatar
Kör "lsusb -v".

Men det låter ju helt klart som att spelaren är trasig eller något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in