2008-05-02, 13:26
Medlem
Fick en nervskada i handen efter ett skärsår för ca 7 månader sedan. I början var känseln väldig dålig, men det har blivit bättre.
Nu undrar jag om det kommer bli helt återställt någon gång och hur lång tid det isåfall kan tänkas ta.

tack på förhand.
Citera
2008-05-02, 13:40
Medlem
fbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baconeater
Fick en nervskada i handen efter ett skärsår för ca 7 månader sedan. I början var känseln väldig dålig, men det har blivit bättre.
Nu undrar jag om det kommer bli helt återställt någon gång och hur lång tid det isåfall kan tänkas ta.

tack på förhand.
Det kan man inte veta, men det finns iallafall en möjlighet att det blir ännu lite bättre. nervskador läker långsamt.
Citera
2008-05-02, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Det kan man inte veta, men det finns iallafall en möjlighet att det blir ännu lite bättre. nervskador läker långsamt.

ok tack för svaret.
Citera
2008-05-02, 14:09
Medlem
fentssons avatar
Citat:

tack på förhand.

Lite lustigt när det var i handen tyckte jag!

Det tar i vissa fall flera år att återställa och läka en nervskada när den väl skett. Om den alls går att läka helt! Så ställ in dig att det kommer att ta lång tid och att det kommer i väligt små steg. Har du stora nervskador som sänker din levnadsstandard och som hindrar dig i dit liv/arbetsliv så kan en ny opration diskutera med din läkare för att försöka återställa in skadade nerv!
Citera
2008-05-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Lite lustigt när det var i handen tyckte jag!

Det tar i vissa fall flera år att återställa och läka en nervskada när den väl skett. Om den alls går att läka helt! Så ställ in dig att det kommer att ta lång tid och att det kommer i väligt små steg. Har du stora nervskador som sänker din levnadsstandard och som hindrar dig i dit liv/arbetsliv så kan en ny opration diskutera med din läkare för att försöka återställa in skadade nerv!

Ok riktigt så illa är det inte. Men det känns skönt att höra att det finns hopp om att det kan bli återställt.

Ingen som vet något tillskott man kan äta som hjälper läknings processen?
Citera
2008-05-02, 15:20
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ok riktigt så illa är det inte. Men det känns skönt att höra att det finns hopp om att det kan bli återställt.

Ingen som vet något tillskott man kan äta som hjälper läknings processen?

Det ända jag kan tänka mig är en sund hälsa och viss fingrgymnastik. Jag hade maskinskrivning i grundskolan(så gammal är jag) och efter 30 minuter så hade vi fingergymnastid. Det var typp att röra fingrarna i visa mönster ch fram och tillbakcks! Det hela var lite underligt, men man vågade inte ifrga sätta så mycket i den åldern. Igen så prata med din läkare, han kan säga m det ligger ngon sanning i detta och hur du ska leva ditt liv för att din hand ska få de bästa möjlighetr att läka ordentligt. Kan han inte det, be att f en remiss till en speciallist på nerver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in