• 1
  • 2
2008-05-02, 04:04
Medlem
http://www.aftonbladet.se/matvin/article2279316.ab

Vad tror ni om detta ? Själv är jag nog rätt tveksam..blir nog en 11 plats i år igen.
2008-05-02, 04:55
Medlem
Älgkött och kantareller kan jag absolut tänka mig, lingon låter jag gärna bli dock. Älg är ju bara ytterligare ett kött, knappast konstigare än vare sig skinka, oxfilé, köttfärs eller kebabkött som ju alla är vanliga, det bara låter lite exotiskt. Kantareller är ju heller inte direkt mer skumt än champinjoner.
2008-05-02, 04:59
Medlem
lingon funkar ju utmärkt tillsammans med kantareller och älgkött. Det är väl mer kombinationen lingon tillsammasn med pizza, tomat och ost som jag är lite nyfiken på. Annars håller jag definitivt med om att kantareller har en plats på pizza. en pizza gjord på älgkött, hemmarökt skinka tillsammans med kantareller och västerbottensost/ev kombinerat med mozzarella ost borde bli en utmärkt svensk/norrländsk pizza.
2008-05-15, 20:55
Bannlyst
Det blir säkert gott, kanske inte vilket lingon som helst. Som någon sa, kantareller e inte något spec, det är ju svamp ex som vissa gillar att ha med champs. Det är väl mest lingon-biten som "chockar" man är ju så van vid mildsås/starksås/vitlökssås/bea-sås osv. Ok nu ska jag sluta leka smart

/encap
2008-05-15, 22:39
Medlem
dumms avatar
Ehm ... Delad elfte plats? Hur många delade positionerna ovan honom, med andra ord, vilken placering kom han egentligen på ?

Hursomhellst, låter ju klart intressant men skulle aldrig betala över 75 för en pizza ( vilket jag tvingas göra om jag vill ha min fullständiga special; Kebabpizza med salad, tomat, extra sås och bacon )

Lingon med ost .. verkar väldigt speciellt, tvekar ju inte på hans smak, bara på domarnas. Vore ju kul om han vinner dock =)
2008-05-16, 04:20
Bannlyst
Säkert en bra och god pizza, fast lingonen måste ju på efter ugnen.
Både älgkött och kantareller är ju utmärkt gott.
2008-05-16, 04:28
Bannlyst
Lingon på pizza? Nej usch
2008-05-19, 01:53
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsugar
Lingon på pizza? Nej usch

Bättre än banan iaf... (kräkis vart är du när man behöver dig?!)

Låter väldigt interessant tycker iaf jag...
2008-05-19, 02:25
Medlem
Lingon på pizza är ju inte så jättekonstigt egentligen, lingon fungerar ju rätt bra ihop med "mat". Det är ju inte som jordgubbsylt eller hallonylt direkt.
Gillar man maträtter med lingon så gillar man nog den där pizzan.
2008-05-19, 02:30
Medlem
Flytande_argots avatar
Hmm, vette fan om jag skulle vilja käka det alltså. Känns lite bortkastat att göra pizza av så fina saker som älgkött och kantareller.
2008-05-19, 02:34
Medlem
WaRs avatar
Lite kebabsås på och pizzan hade nog varit riktigt god.

Är inte detta samma snubbe vars pizza hittade sig in på en aftonhoran-artikel för några månader sen? Den med massa hummer och tryffel och bladguld och skit, bara för att den skulle vara "Sveriges dyraste" eller något? Trodde bara det var en pajas som ville synas först, men han verkar ju ha tagit sig till VM i pizzabakning(?)...
2008-05-19, 02:36
Medlem
Xstars avatar
Delad elfteplats? Vad i helvete är det för en lista?

Själv deltog jag i Special Olympics -97 och delade min åttondeplats med 11 pers. Niondeplatsen var lite mer prestigefull, där var bara 5 pers med och delade på kakan. Jo, visst makes it sense.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in