Hej på er, jag behöver lite hjälp. Jag hoppas detta blir postat på rätt ställe nu
Mitt problem lyder så här:
Jag har kopplat min dator till min TV vi HDMI kabel, när jag kör igång en film så stänger datorn av sig efter ett tag (ca 45 min till 1 h 30 min).
Jag förstår inte var felet ligger jag har kört alla uppdateringar som går att hitta kollat mitt system och jag kan inte hitta något fel på datorn.
När jag tittar PÅ datorn (alltså inte via min TV) så kan jag titta på filmer hur länge som helst utan problem. Detta problemet uppkommer konstigt nog endast när jag kopplat via tv:n.
När jag kör igång datorn efter att det stängt av sig så måste jag vänta ca 1 min innan den vill starta igen?!
Det är inget fel på min bild eller på uppspelningen, utan datorn bara säger klick, så stänger den av sig.......
Lite kort info i punktform;
*Jag kör med Vista home edition (den som följer med datorer) har nyligen installerat vista sp1 eftersom jag hoppades att detta skulle lösa mina problem...men samma sak händer
*Spelar upp filmerna i VLC och mediaplayer (mediaplayer med rätt codec)
*Jag spelar upp mkv filer (4 gb till 10 gb), jag brukar inte köra avi så jag vet inte hur den beter sig när jag spelar upp dessa(tror det skulle hända samma sak)
*Har testat köra med clonad bild, endast med en skärm, men samma sak händer.
*Datorn är en HP Pavilion dv9000(laptop=bärbar) ca 6 månader gammal.
Jag hoppas ni kan förstå hur mitt problem ligger till, och att ni kan hjälpa mig.... börjar bli lite frustrerad nu
Tack på förhand//Jabbex