2008-05-01, 17:41
Medlem
mtkors avatar
Min farsa har problem med datorn.

Igr kvll nr han skulle stta p datorn s tog det ett jkla tag fr Windows (?) att ladda (svrt att frklara men det r ju det som r i brjan nr man precis har startat datorn och den bl stapeln fylls (http://img216.imageshack.us/img216/1569/xphomeqi1.jpg). Det tog mellan 5-10 min innan det var OK och d nsta grej kom upp, "inkonsekvenskontroll av disken".

Normalt sett s kan det ju ta ett par minuter max men denna gng tog det hela jvla natten innan 100 % hade kontrolleras. Nr det vl var klart var det hur segt som helst att logga in p Windows och skrmen blir bara ljusbl.

vad kan ha hnt?
Citera
2008-05-01, 18:17
Medlem
Hejsan1s avatar
"Inkonsekvenskontroll" av disken lter ju som checkdisk (chkdsk) kanske? Stngde han datorn p ett "dligt" stt innan detta hnde? (tex hlla in knappen s den stngs av eller stnga av ntagget)
Ditt problem vet jag inte vad det kan vara, ngot RAM minne som brjat strula? Frsk lsa vad som str nr datorn startas upp (innan den brjar ladda Windows) om det str nt felmeddelande om RAM eller hrddisk som du sger dr. Testa ocks g in i BIOS och gr ett hrddisktest om din BIOS kan detta.
Citera
2008-05-01, 18:31
Medlem
sommarlovs avatar
Jag ser p er startbild att ni inte har installerat service Pack 2.

Ni har antagligen 1000 virus i datorn vid det hr laget!

Installera om skiten och kr Windows Update i fortsttningen...

(Hur jag sg det? Jo SP2 har copyrighttexten p en rad)
Citera
2008-05-01, 20:28
Medlem
Hejsan1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag ser p er startbild att ni inte har installerat service Pack 2.

Ni har antagligen 1000 virus i datorn vid det hr laget!

Installera om skiten och kr Windows Update i fortsttningen...

(Hur jag sg det? Jo SP2 har copyrighttexten p en rad)

Det antog vi vl redan frn brjan att det r en dligt sktt dator, no offence mot farsor men majoriteten av dom har vl inte bst koll p datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in