• 1
  • 2
2008-05-01, 16:59
Medlem
Crackh0es avatar
Tjenare har ett stort ventrilo problem, har skt och frskt med allt och alla svar, men inget har fungerat.
Mitt problem r nmligen att nr jag hller inne push to talk key s hr inte mina kompisar nr jag pratar utan dom hr bara sig sjlva i min mic, det r liksom som att "datorn" spelar upp ljudet frn sig till deras hrlurar.
Detta r iallafall sjukt strande eftersom jag inte kan kommunicera, ngon som vet vad problemet kan vara? Folk har sagt t mig att stnga av stereo mix etc, exakt detta har jag gjort men det vill inte funka.

Om ngon dr ute har haft samma problem s tveka inte att hjlpa! Hadde varit gtt o f detta lst.

Mvh Crackh0e

Kan ven lgga till att jag just formaterade datorn fr 5 minuter sen men det funkade inte efter de nd.
Citera
2008-05-01, 17:11
Medlem
fredagrsknts avatar
Din mik?

Har du testat med en annan mik eller med din mik p en annan dator?
Citera
2008-05-01, 19:00
Medlem
Crackh0es avatar
Nej men har lst i andra trdar att det inte skulle spela ngon roll :/
Citera
2008-05-01, 19:17
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackh0e
Nej men har lst i andra trdar att det inte skulle spela ngon roll :/

Visst gr det det. Jag har sjlv haft samma problem att alla hrde vad mina hrlurar hrde men inte mig (helt jvla otroligt och omjligt igentligen). Jag kpte ny mic och vips s funkade det.
Citera
2008-05-01, 20:05
Medlem
chaoswithins avatar
Testa att byta drivrutiner till ljudkortet eller micen.
Citera
2008-05-01, 20:31
Medlem
OBWBs avatar
jag har exakt detta problem p min dator, jag har haft det i cirka en dag men vill inte funka. folk hr saker genom mina hrlurar, tex som om jag spelar musik s hr dom den men inte mig. :S vet ngon hur man kan fixa detta, det intrffade efter att jag skrek i micen p skoj till en kompis..
Citera
2008-05-01, 20:45
Medlem
DIF-1891s avatar
Har ocks detta problem. Hur fan gr det till?
Citera
2008-05-01, 20:59
Bannlyst
Ni som har detta problem, detta kan va en lsning

Gr shr:

In p start>Alla program>Tillbehr>Underhllning>Volymkontrollen>Al ternativ>Egenskaper>Klicka p inspelning>Ha allt in kryssad>Ok>Och kryssa i under mikrofon.
Senast redigerad av Im Mclovin 2008-05-01 kl. 21:03.
Citera
2008-05-01, 21:28
Medlem
OBWBs avatar
fan, funkade inte
Citera
2008-05-01, 23:46
Medlem
Crackh0es avatar
Funkade inte fr mig heller och har testat det innan.
Citera
2008-05-02, 00:52
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBWB
jag har exakt detta problem p min dator, jag har haft det i cirka en dag men vill inte funka. folk hr saker genom mina hrlurar, tex som om jag spelar musik s hr dom den men inte mig. :S vet ngon hur man kan fixa detta, det intrffade efter att jag skrek i micen p skoj till en kompis..

Haha jag knner igen mig s mycket i det dr. Men jag fick dubbelt upp. Jag lirade cs och fick damp nr min polare vart knivad efter att ha sett honom och skjutit bort ett helt magasin p en mer eller mindre avgrande runda i en cs cup. Frst dunkade jag till musen och sen skrek jag allt vad jag gjorde i micen. Det hela slutade med att min mus vnsterklick slutade funka och micen hade trttnat p mitt skrik s det var nu bort filtrerat. Snacka om att slsat ~6-700kr p en tabbe HAN gjorde.
Citera
2008-08-16, 02:48
Medlem
ensiferums avatar
Fixat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto