• 1
  • 2
2008-05-01, 16:59
Medlem
Crackh0es avatar
Tjenare har ett stort ventrilo problem, har sökt och försökt med allt och alla svar, men inget har fungerat.
Mitt problem är nämligen att när jag håller inne push to talk key så hör inte mina kompisar när jag pratar utan dom hör bara sig själva i min mic, det är liksom som att "datorn" spelar upp ljudet från sig till deras hörlurar.
Detta är iallafall sjukt störande eftersom jag inte kan kommunicera, någon som vet vad problemet kan vara? Folk har sagt åt mig att stänga av stereo mix etc, exakt detta har jag gjort men det vill inte funka.

Om någon där ute har haft samma problem så tveka inte att hjälpa! Hadde varit gött o få detta löst.

Mvh Crackh0e

Kan även lägga till att jag just formaterade datorn för 5 minuter sen men det funkade inte efter de ändå.
Citera
2008-05-01, 17:11
Medlem
fredagärskönts avatar
Din mik?

Har du testat med en annan mik eller med din mik på en annan dator?
Citera
2008-05-01, 19:00
Medlem
Crackh0es avatar
Nej men har läst i andra trådar att det inte skulle spela någon roll :/
Citera
2008-05-01, 19:17
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crackh0e
Nej men har läst i andra trådar att det inte skulle spela någon roll :/

Visst gör det det. Jag har själv haft samma problem att alla hörde vad mina hörlurar hörde men inte mig (helt jävla otroligt och omöjligt igentligen). Jag köpte ny mic och vips så funkade det.
Citera
2008-05-01, 20:05
Medlem
chaoswithins avatar
Testa att byta drivrutiner till ljudkortet eller micen.
Citera
2008-05-01, 20:31
Medlem
OBWBs avatar
jag har exakt detta problem på min dator, jag har haft det i cirka en dag men vill inte funka. folk hör saker genom mina hörlurar, tex som om jag spelar musik så hör dom den men inte mig. :S vet någon hur man kan fixa detta, det inträffade efter att jag skrek i micen på skoj till en kompis..
Citera
2008-05-01, 20:45
Medlem
DIF-1891s avatar
Har också detta problem. Hur fan går det till?
Citera
2008-05-01, 20:59
Bannlyst
Ni som har detta problem, detta kan va en lösning

Gör såhär:

In på start>Alla program>Tillbehör>Underhållning>Volymkontrollen>Al ternativ>Egenskaper>Klicka på inspelning>Ha allt in kryssad>Ok>Och kryssa i under mikrofon.
Senast redigerad av Im Mclovin 2008-05-01 kl. 21:03.
Citera
2008-05-01, 21:28
Medlem
OBWBs avatar
fan, funkade inte
Citera
2008-05-01, 23:46
Medlem
Crackh0es avatar
Funkade inte för mig heller och har testat det innan.
Citera
2008-05-02, 00:52
Medlem
hultass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OBWB
jag har exakt detta problem på min dator, jag har haft det i cirka en dag men vill inte funka. folk hör saker genom mina hörlurar, tex som om jag spelar musik så hör dom den men inte mig. :S vet någon hur man kan fixa detta, det inträffade efter att jag skrek i micen på skoj till en kompis..

Haha jag känner igen mig så mycket i det där. Men jag fick dubbelt upp. Jag lirade cs och fick damp när min polare vart knivad efter att ha sett honom och skjutit bort ett helt magasin på en mer eller mindre avgörande runda i en cs cup. Först dunkade jag till musen och sen skrek jag allt vad jag gjorde i micen. Det hela slutade med att min mus vänsterklick slutade funka och micen hade tröttnat på mitt skrik så det var nu bort filtrerat. Snacka om att slösat ~6-700kr på en tabbe HAN gjorde.
Citera
2008-08-16, 02:48
Medlem
ensiferums avatar
Fixat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto