• 1
  • 2
2008-05-05, 10:31
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjuksyster
Tack för alla råd. Har faktiskt tänkt på näringsdryck men aldrig kommit mig för att gå o köpa. Nötter har jag inte tänkt på men det blir till att börja med det. Äter mycket fett och långsamma kolhydrater men det hjälper liksom inte. Kanske skulle byta ut sjuksköterskejobbet till ett stillasittande. Det är kanske där felet ligger...
Jag tror felet ligger i att du äter för små portioner, hoppa iväg till träningsforumet och kolla vad dom grabbarna äter.
Men ett tips att gå upp en jävla massa i vikt fast det inte är helt nyttigt är ju att äta 3-4 pizzor om dagen, gärna sådana med extra ost och sås.
Varje gång det är fika ät en extra bulle eller två extra kakor, drick alltid ditt kaffe med grädde.
Ät mycket smörgåsar med smör och ost, gärna ost med hög fetthalt.
Försök att få i dig åtminstone 4000kcal om dagen.
Citera
2008-05-05, 10:53
Bannlyst
Att dricka mycket vatten till mycket mat är ett hett tips, jag har lagt på mig ett par kilo på kort tid med hjälp av det. När du är helmätt så kan du alltid dra i dig en halvliter vatten. Drick några glas på morgonen och kvällen när du borstar tänderna som rutin också. Visst är mycket av vikten man lägger på sig då, just vatten, men det har någon effekt ändå (är inte expert, men något måste det vara )
Citera
2008-05-05, 16:14
Medlem
Krests avatar
Gör Per Mobergs recept
Citera
2008-05-05, 21:43
Medlem
Pyramids avatar
Först måste du förstå lagen om att; Mer energi in (mat) än vad du gör av med (för att öka i vikt).

Roughly så bör du få i dig runt 2000-3000 kcal per dag för att behålla din vikt, blir lite mer om du är fysiskt aktiv. För att du ska öka i vikt så skall du alltså få i dig mer energi av än vad du gör av med.

Det du bör tänka på är först och främst att hålla regelbundna måltider, alltid äta frukost, alltid äta mellanmål innan lunch, alltid äta mycket lunch, mellanmål innan middagen, middag och slutligen ett kvällsmål.

Fett är bra, det innehåller mycket energi.. Släng alltid på lite extra olivolja/smör på dina rätter.

Så om vi säger att ditt basala energi behöv är 2500kcal/dag så bör du alltså sikta på 3000+kcal/dag för att öka

Räkna ut hur mycket energi dina maträtter utgör..

Använd http://www.markazits.com/diet/tmp.php för att räkna ut ditt ungefärliga energibehov.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in