2008-05-01, 10:32
Medlem
TomBakers avatar
Jag brukar alternera mellan två partioner när jag blåser om Windows, nu blev det D som jag installerade på. Jag har kvar en del filer och mappar som jag inte kan få väck på C vilket irriterar mig. Jag skulle tro att det inte går att formatera om C då boot.ini mm ligger väl där mm. Hur bör jag göra?
Citera
2008-05-01, 13:09
Medlem
Du stoppar i windows xp skivan, raderar partitationen på c:, skapar ny partitation och formaterar denne. Svårare än så är det inte.

Eller tänkte du formatera den innan du börjar installera... formatera från windows?
Citera
2008-05-01, 14:45
Medlem
TomBakers avatar
Jag ska inte installera Windows men jag undrar om Windows som ligger på D startar om jag formaterar om C som boot.ini mm ligger på?
Citera
2008-05-01, 20:47
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBaker
Jag brukar alternera mellan två partioner när jag blåser om Windows, nu blev det D som jag installerade på. Jag har kvar en del filer och mappar som jag inte kan få väck på C vilket irriterar mig. Jag skulle tro att det inte går att formatera om C då boot.ini mm ligger väl där mm. Hur bör jag göra?

Du kan prova flytta dom filer du tror behövs av windows som tex boot.ini till en annan mapp eller till d: och sen starta om för att se om något händer, om något händer så flyttar du tillbaka dom.
Citera
2008-05-01, 22:37
Medlem
kanulas avatar
Bra idé... Om TomBaker flyttar över filerna, startar om och "ups de sket sig", datorn bootar inte längre. Hur hade du då tänkt att killen skulle kunna flytta tillbaka?

Visst, det går att göra om man bootar upp på en Linux live CD eller reparerar Windows installationen, men det är ganska omständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in