2008-04-30, 22:40
Medlem
hej alla proffs som rubriken lyder .. ja instalera om xp på min laptop
och efter det vill det bara visa svartvitt på tvouten :s s-vhs tvout med winxp eng . och radeon9600 .. har gjort detta flera gr innan utan detta problem ,, helt ställd .. kan det bero på min win ?? en lustig grej är att min tv står som en ntsc skärm när ja kollar den .. borde väll bara pal .. kan d ha med problemet o göra .. har sjklart senaste drivrutinen på kortet .

ytterst tacksam för tips & hjälp

/smokev
Citera
2008-04-30, 23:02
Medlem
Japp det har med saken att göra Försök att ändra om möjligt från ntsc till pal.

edit: kommer ihåg att jag använt en tv som hade fler olika val om man tog in signalen via scart, en scart-kanal för pal och en för ntsc.

Citat:
Ursprungligen postat av trocaderos
hej alla proffs som rubriken lyder .. ja instalera om xp på min laptop
och efter det vill det bara visa svartvitt på tvouten :s s-vhs tvout med winxp eng . och radeon9600 .. har gjort detta flera gr innan utan detta problem ,, helt ställd .. kan det bero på min win ?? en lustig grej är att min tv står som en ntsc skärm när ja kollar den .. borde väll bara pal .. kan d ha med problemet o göra .. har sjklart senaste drivrutinen på kortet .

ytterst tacksam för tips & hjälp

/smokev
Senast redigerad av n0m4d 2008-04-30 kl. 23:15.
Citera
2008-04-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n0m4d
Japp det har med saken att göra Försök att ändra om möjligt från ntsc till pal.

.. hitta det var att ja hade us som location ändra till swe och fick pal på tv´n men endå samma problem ,,

sådär problemet löst .: man fick ändra till sverige och sen ändra till PAL-G eller nåt likn .. funka inte med den PAL-? som va standard ..

får hoppas tråden hjälper nån annan i framtiden
Senast redigerad av trocaderos 2008-04-30 kl. 23:37.
Citera
2008-05-01, 00:44
Medlem
Prova att ändra upplösning på datorn, det var mitt problem innan jag kom på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in