2008-04-30, 14:46
Medlem
xoqrpss avatar
Hej

Jag har ett litet men dock så störigt problem med min dator. Jag kan inte hålla in musknappen och få scrollen här till höger i t.ex Internet Explorer att scrolla automatiskt. Jag behöver klicka och klicka för att få den och gå längre ner.

PS: Problemet finns i alla andra program också, t.ex. Word, Exell och i mappar.

Det är Windows XP sp2 med alla uppdateringar.

Tack på förhand!
Citera
2008-04-30, 14:58
Medlem
Hejsan1s avatar
Fattar inte direkt din fråga men... om du inte gjort det tidigare ladda ner Mozilla Firefox
Citera
2008-04-30, 15:58
Medlem
cannaBes avatar
Menar du att du vill klicka på scrollknappen på musen eller scrollbaren i IE?
Citera
2008-04-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
Fattar inte direkt din fråga men... om du inte gjort det tidigare ladda ner Mozilla Firefox

Jag förstår inte heller frågan men ska tippsa om Firefox jag med, mycket bättre än IE7.
Citera
2008-04-30, 17:09
Medlem
det han menar är att när han snurar på scrol hjulet åker inte kanten ner utan ahn måste dra i kanten eller trycka. jag vet inte om scroll lock kan stoppa den funktionen men testa den är andra knappen äver del på tangentbordet

och det hjälper inte om han laddar ner firefox mendet är ju bra att ha ändå
Citera
2008-04-30, 17:36
Medlem
xoqrpss avatar
Okej

Vi pratar inte alls om Internet Explorer som något problem, utan felet uppstår i alla program i Windows.

Genom att använda vänster musknapp och klicka (och hålla inne) på scrollbaren till vänster, "pilupp" eller "pilner". Genom att hålla inne här så scrollar en normal dator ner sakta och säkert, släpper man sen så slutar den scrolla.

Här fungerar inte den funktionen utan man måste verkligen klicka, klicka, klicka. Håller man inne så händer inget.

Hoppas ni förstod min fråga.
Citera
2008-05-01, 14:10
Medlem
X_surfers avatar
Testa med att uppdatera musdrivrutinen då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem